Zo dan, daar ben ik weer,
Heb een beroerd 2020 gehad, schoonvader na een ziekbed van 9 maanden gestorven, direct daarna over naar de huidige situatie (laten we t daar aub niet over hebben).
Goed nieuws is dat ik inmiddels over ben naar moOde op de (nog prima te voldoen) pi. De pi is dus aangesloten via I2S en afspelen met de in moOde standaard gedetecteerde rpi-dac dtoverlay werkt prima, ik kan nu zelfs 265-dsd afpelen, of eigenlijk.... kon
Ik ben zoals t een echte DIY-er betaamd namelijk lekker aan t klooien geslagen; inmiddels was het mogelijk om via een commando naar de seriele poort het volume in de dam te regelen, ik heb daar zelfs het vol.sh script tbv volumeregeling in moOde voor aangepast.
Verder had ik de roon-bridge op pi geinstaleerd en rooncore op een nas draaiende, hongerig naar de mooie mogelijkheden van roon.
Tja en toen kreeg ik de volume control in de roon-app niet aan de praat en besloot ik (allemaal verleden tijd-zinsopbouw nog)... om een firmware update van de dam te doen. Ik had daar eerder al op windows wat issues mee maar dat is toe gelukt.
Op linux (ik draai geen win meer) is dit echter een ander 'stukje koekje', allememaggies ik ben aan t klooien geweest en had eindelijk een tranfer voor elkaar tot.....
De dam firmware is beschadig nu en ik kan niet meer in uManager. Ik had al een melding in het diyaudio topic
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... -1052.html gezet en reactie van Soren;
You can always force the FPGA firmware to not load by shorting pins on the serial flash shortly at power up, it's U38 pin 5 and 8. You should then enter uManager directly and you can download the firmware as normal.
Krijg dat met de volgende werkwijze niet voor elkaar;
- boel spanningsloos
- pennetjes kortsluiten tijdens voeding aanzetten
- enkele sec vasthouden
- loslaten en ssd aansluiten, pi kantelen en netwerkkabel aansluiten, op z'n plek en pi aanzetten
maw de pi staat uit als de dam start, neem aan dat dat geen issue is maar heb t nu enkele keren geprobeerd maar het werkt niet.
Krijg ook geen reactie van Soren meer, die is me zat denk ik haha
Op t board zie ik de volgende chip als U38; winbond 25Q80JVNIO
Ik zie dit doc op t internet;
https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet ... 25Q80.html
op pag 6 staat pin 5 en 8
zie bijlagen voor de foto en de pinbezetting, dat heb ik goed toch?
Vraag is of iemand voor mij kan verifieren dat ik t goed doe, dat t klopt war Soren (eigenaar Soekris) als advies geeft, en of het uitmaakt dat ik de pi start nadat de DAC is gestart?
Nou dat was een heel verhaal, hopelijk heb je t volgehouden tot hier, zo ja, dan hartelijke dank en hopelijk heb je advies.
Elk advies is welkom en wordt gewaardeerd!
Edit: OMG ik heb exact hetzelfde issue gehad in 2018 drie jaar geleden, schijnbaar toen met minicom gedaan, en nu zit ik drie weken het wiel opnieuw uit te vinden en sloop ik mn DAC.
Soren reageert net en dat is ook niet echt hoopvol. Morgenvroeg eerst ff fitnessen en dan weer ff soekrissen. Als iemand van jullie een ingeving heeft hoor ik t graag
T tangetje dat ik vanmorgen gebruikte om de kortsluiting te maken werkt, zojuist nagemeten