Lange termijn KT120 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Lange termijn KT120 versterker
Ik heb ze wel verzinkt in M3. Maar is M4 te groot dan? https://www.rvspaleis.nl/moeren/rampamo ... r-hardhout Wil je per se M3 dan kun je ook inserts nemen https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B ... =UTF8&th=1 (TIME-SERT inserts)
[edit]
P.s de forum parser maakt van de RVSpaleis url een zootje. Zelf ven zoeken op die site.
[edit]
P.s de forum parser maakt van de RVSpaleis url een zootje. Zelf ven zoeken op die site.
Laatst gewijzigd door Marp op vr 12 nov 2021, 4:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL van rvspaleis tussen url-tags geplaatst, zodat phpBB weet waar de url eindigt en waar de tekst verder gaat. Dit is altijd aan te raden bij urls met ongeldige tekens.
Reden: URL van rvspaleis tussen url-tags geplaatst, zodat phpBB weet waar de url eindigt en waar de tekst verder gaat. Dit is altijd aan te raden bij urls met ongeldige tekens.
Rvs is inderdaad het problemen. Verzinkt, blank en messing is wel te vinden.
Heb rvs op 1 plaats gevonden maar dat werd wel prijzig, €160+ voor 100 stuks...
We zoeken nog even door
Heb rvs op 1 plaats gevonden maar dat werd wel prijzig, €160+ voor 100 stuks...
We zoeken nog even door
Rampamoeren zijn sowieso wat prijzig. Ik begrijp niet zo goed waarom M4 niet zou kunnen? Ik zet het frame van mijn kasten altijd met M4 inbus in elkaar, geen enkel probleem en werkt ook nog eens wat prettiger.
M3 verzonken inbus kan ik precies verzinken in de 3mm rvs platen. M4 niet. Maar ik besteld de rampamoeren in m3 verzinkt denk ik, dan kost het maar €26 voor 100
Ik heb er nooit problemen mee. Kophoogte van verzonken M4 RVS binnenzeskant/torx is 2,3 mm. Voor een verzonken schroef heb je dan ook meer "vlees" voor de sleutel. B.t.w. alle China kasten met 3mm plaatwerk gebruiken allemaal M4 verzonken en dat ziet er keurig uit.
Ik zal het nog eens even nakijken. Als ik M4 kwijt kan zijn de rampamoeren wel te vinden.
Maar waarom wil je pers se RVS? Eenmaal in het hout geschroefd zie je ze toch niet meer? Ikzelf ben wel erg te spreken over die TIME-SERT inserts. Gebruik ik ook met Trespa en voortappen. Die zijn veel nauwkeuriger te plaatsen dan Rampamoeren. Evt. drupje epoxy er tussen en het zit als een huis.
- Leeuwarden
Min of meer. Dit zijn busjes met binnen en buitendraad en ze zijn een stuk goedkoper dan Helicoils. Plus je hebt er geen speciale maat dure tappen voor nodig zoals bij de Helicoils. Het heeft in metaal wel nut om ze voor te tappen maar dat is een standaard fijnmetrische tap: https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B ... =UTF8&th=1
[edit]
Verhip hier staan M3 in RVS volgens de omschrijving. Maar of dat ook echt RVS is? Bij Amazon is dat nog wel eens twijfelachtig en gezien de kleur van de foto. https://www.amazon.nl/-/en/dp/B07TCQ4PF ... 781&sr=8-4
Dat is toch ook gewoon een rampamoer?
Ik wil RVS omdat het plaatmateriaal ook RVS is en de schroeven ook. Daarbij reageert staal en messing op de stoffen in het hout wat verkleuring en corrosie kan veroorzaken.
Ik wil RVS omdat het plaatmateriaal ook RVS is en de schroeven ook. Daarbij reageert staal en messing op de stoffen in het hout wat verkleuring en corrosie kan veroorzaken.
Ok duidelijk. En als je met epoxy vastzet? Dat schermt tegelijk ook af. Rampamoeren hebben een grove soort houtdraad. Soms taps toelopend. MDF draai je daarmee aan gort meestal. Of je moet heel ruim boren en dan zit het weer niet zo vast. Deze hebben een standaard fijne metrische draad en kun je eventueel het gat voortappen met standaard verkrijgbare tappen. Ze zijn ook dunner dan rampamoeren, handig bij een speakerrand die erg smal is. Rampamoeren breken meestal uit daar mee. Bij deze moeren is het sleufje niet om een schroevendraaier in te zetten maar zijn het de snijkanten om te tappen. Is een tooltje voor maar ik doe het met een stukje draadeind, een ring en moertje. Door de ring draai je het busje ook precies op diepte.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
in alles steviger dan MDF is t prima draad tappen, dus die inserts lijken me goed geschikt
- Leeuwarden
Die inserts zijn wel stevig genoeg in koek, pardon, mdf te gebruiken als je ze vastlijmt met epoxy?
Yep no problem. Al heb ik het niet in speculaas MDF geprobeerd. Wel goed ontvetten en oppassen dat er geen epoxy aan de binnenkant van de draad komt. Ik tap ze er eerst in met het draadeindtooltje, haal ze er weer uit en zet ze met een weinig epoxy er weer in.
En voor de zekerheid nog een spijker
Edit
Dubbelzijdig plakband 5- 10 jaar zit het vast En opeens sodemieter het midden in de nacht naar beneden
Laatst gewijzigd door OpaBert op vr 12 nov 2021, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
Het zou helemaal bijzonder zijn als het heel langzaam naar beneden sodemietert
Ik ga opzoek naar de fijn dradige inserts. Dat was ook al wel het plan maar dacht dat beide rampamoer heten.
Enfin,er is nog wat te doen
Morgen weer een dagje frezen
Ik ga opzoek naar de fijn dradige inserts. Dat was ook al wel het plan maar dacht dat beide rampamoer heten.
Enfin,er is nog wat te doen
Morgen weer een dagje frezen
En voila, 2 setjes!
Nu even wachten tot het RVS klaar is, daarna kan er geboord gaan worden
Nu even wachten tot het RVS klaar is, daarna kan er geboord gaan worden