Raspberry Pi 2021
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
Lijkt mij logisch dat je deze kosten zelf betaald, er is tenslotte geen defect product geleverd toch?
Re: Raspberry Pi 2021
Kapotte ethernet poort. Maar het is wel gebruikelijk met dit soort amateur dozenschuivertjes. Kiwi in den Haag is ook zo'n klup. Ooit een krimptang voor printstekkertjes bij ze besteld. Ding deed het in het geheel niet en was duidelijk Chinese baggertroep en al een paar keer terug gestuurd aan de verpakking te zien. Kreeg ik alleen de wepprijs teruggestort. Dus niet de verzendkosten van terug maar ook niet van heen... Hun reactie per e-mail was duidelijk: Als ze daaraan gingen beginnen waren ze snel failliet... Kennelijk komt er veel terug? Toen ik daarop reageerde dat ik toch graag ook de verzendkosten terug wilde kreeg ik als antwoord dat zij het niet konden helpen dat hij niet beviel. Blijft een beetje Wild-West dit soort tokootjes.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
Bij een defect zou je wel verwachten dat de verzendkosten vergoed worden idd., vreemd!
Re: Raspberry Pi 2021
vandaag verstuurd, eerst maar eens afwachten hoe ze dit verder afhandelen en zien dat ik volgende week een nieuwe krijg die het goed doet . . .
Re: Raspberry Pi 2021
dit staat onder het hoofdstuk herroeping ; maar ik heb naar mijn idee ene defect product ontvangen en wil een goed werkend product - vervolgens hebben zij mij gevraagd het product te retourneren - en de aangehaalde regel staat inderdaad onder retourneren maar toch bijzonder dat ik nu hogere kosten heb om aan een goed werkend product te komen - dat voelt wat vreemd
omdat het rpi verhaal voor mij nieuw is, heeft het effectief ook zeker een halve dag tijd gekost om te achterhalen dat ik niets fout deed, maar dat de ethernetpoort defect is
omdat het rpi verhaal voor mij nieuw is, heeft het effectief ook zeker een halve dag tijd gekost om te achterhalen dat ik niets fout deed, maar dat de ethernetpoort defect is
Re: Raspberry Pi 2021
voor bericht moet ikwachten tot maandag omdat er iemand ziek is - nog even geduld dus
Re: Raspberry Pi 2021
ja dat is altijd een bijzondere tegenstrijdigheid bij bedrijven - wij willen u heel graag helpen versus wij doen er niet meer aan dan het minimale - stoort mij altijd wel wat
Re: Raspberry Pi 2021
Als er iemand ziek is, pak je en nieuwe en maak je de klant blij. Nu maakt zo’n tent van hun probleem, jouw probleem.
Zit te denken aan een PI3 met Allo Digione.
Maar ….. ik loop wel met een boog om SOS Solutions heen.
Zit te denken aan een PI3 met Allo Digione.
Maar ….. ik loop wel met een boog om SOS Solutions heen.
Re: Raspberry Pi 2021
Zonet kreeg ik bericht dat er een nieuwe rpi met digione wordt verstuurd 
Re: Raspberry Pi 2021
gister is de nieuwe aangekomen - de ethernetverbinding lijkt het te doen - met Angry IP Scanner kan ik een Ip-adres vinden van de rewspberry pi - met PuTTy kan ik echter nog niet bij de RPI komen
- dus moet ik eerst mijn video-kabel ophalen bij mijn broer om in de rpi te kunnen kijken of SSH staat ingesteld . . .
Re: Raspberry Pi 2021
Als je een kaartje met Picoreplayer oid hebt, dan zou je via de browser moeten kunnen inloggen. Geef gewoon het ip adres in de bovenste balk in en dan komt er een webpagina van de onderhavige software.
Re: Raspberry Pi 2021
SHH stond uit - daarna moest ik de digione als eerste audio-ouput zien in te stellen - al met al best wel wat uitdagingen die tijd nemen
Re: Raspberry Pi 2021
ja, nu standaard raspberry software
werkt nu prima
ik was van picoreplayer afgestapt toen de ethernetpoort het niet deed en ik toch steeds direct een beeldscherm had aangesloten op de rpi
werkt nu prima
ik was van picoreplayer afgestapt toen de ethernetpoort het niet deed en ik toch steeds direct een beeldscherm had aangesloten op de rpi
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
Hoi Peter, Ik kwam nog even jou bericht tegen betreffende de krimptang. In het verleden kocht ik DE SN-28B tang. Deze werkt naar behoren maar het nog een hele kunst om het crimpstekkertje op de juiste manier tussen de bekken te krijgen.Pjotr schreef: ↑do 04 nov 2021, 13:18Kapotte ethernet poort. Maar het is wel gebruikelijk met dit soort amateur dozenschuivertjes. Kiwi in den Haag is ook zo'n klup. Ooit een krimptang voor printstekkertjes bij ze besteld. Ding deed het in het geheel niet en was duidelijk Chinese baggertroep en al een paar keer terug gestuurd aan de verpakking te zien. Kreeg ik alleen de wepprijs teruggestort. Dus niet de verzendkosten van terug maar ook niet van heen... Hun reactie per e-mail was duidelijk: Als ze daaraan gingen beginnen waren ze snel failliet... Kennelijk komt er veel terug? Toen ik daarop reageerde dat ik toch graag ook de verzendkosten terug wilde kreeg ik als antwoord dat zij het niet konden helpen dat hij niet beviel. Blijft een beetje Wild-West dit soort tokootjes.
Later heb ik de ISW-2820M aangeschaft.Dat is de bovenste op de foto. Hiermee is het een fluitje van één cent. Ik vind het een echte aanrader. Je moet wel de juiste draad gebruiken. Ik gebruik 25AWG (0.18mm). de Dupont stekkertje gebruik ik wel steeds minder. De Pin-Con-2mm54-plug van EOO bevallen me beter omdat ze maar op een manier passen en ze zijn wit en dan kun je er nog wat op schrijven.
Re: Raspberry Pi 2021
Wat betreft de krimptang, er komt aankomend weekeinde een leuke aanbieding bij de Lidl voor € 9,99.
https://www.lidl.nl/p/parkside-krimptan ... p100341420
Weer een niet erg op juiste plaats realiseer ik mij.
https://www.lidl.nl/p/parkside-krimptan ... p100341420
Weer een niet erg op juiste plaats realiseer ik mij.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
Klopt, meer universeel, maar vaak niet hebben liggen is dan een punt, of een niet zo veel kwaliteit, zoals ik dan heb voor de knijp opdrachtjes.
Nu "knijp" ik hem wel.

Nu "knijp" ik hem wel.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
is een prima striptang, zeker voor dat geldhannesie schreef: ↑ma 11 apr 2022, 11:48Wat betreft de krimptang, er komt aankomend weekeinde een leuke aanbieding bij de Lidl voor € 9,99.
https://www.lidl.nl/p/parkside-krimptan ... p100341420
rimp.jpg
Weer een niet erg op juiste plaats realiseer ik mij.
