Ik ga slapen, morgen vroeg op want ik moet droneshots maken aan de andere kant van het land en ik wordt daar stipt om 9:00 verwacht, weltrusten!Leeuwarden schreef: ↑zo 07 nov 2021, 22:27Jongens, m’n bier is op en ik heb geen zin in nog meer chips….
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Leeuwarden Dronten is niet zo ver Jan, kom je hier toch een biertje halen.
Walt is overigens ook welkom hoor.
Walt is overigens ook welkom hoor.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heeft niets met geloven te maken Walt, dat leg ik je hierboven uit, de stroom wisselt 50x per seconde van richting door de zekering. Een zekering een richting geven is dan ook absoluut kansloos.Walt schreef: ↑zo 07 nov 2021, 22:30Haha, nou deze discussie heeft toch geen nut, mensen die niet geloven in dure zekeringen, geloven natuurlijk ook niet in richtingsgevoeligheid. De mensen die zo’n fuse wel waarderen kunnen gewoon testen wat het beste klinkt. Als de fabrikant zegt dat het uitmaakt, zal het vast wel zo zijn, het zadelt de klant immers op met meer werk.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik stap gelijk in de auto! Haal ze maar vast uit de koelkast, Paul! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou Sander, hopelijk geen nachtmerrie dan over een SR fuse die je van links wil aanvallen, o nee van rechts, van links? ahhhh help!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Paul zit in dit topic nu op 1000 reacties, ook wel iets om richting te geven.
50x per sec. , iets om radeloos/redeloos van te worden, en dan blijkt het een zekering.

50x per sec. , iets om radeloos/redeloos van te worden, en dan blijkt het een zekering.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Al 1000 Hans?
Ik let daar niet zo op maar streef wel naar zo weinig mogelijk berichten.
Nou ja vandaag in ieder geval gelukt om iets positiefs bij te dragen.
Ik let daar niet zo op maar streef wel naar zo weinig mogelijk berichten.
Nou ja vandaag in ieder geval gelukt om iets positiefs bij te dragen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zeker, altijd mooi om te zien wat die obscure tweaks hier teweeg brengen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik lette even niet op, maar hoorde de klap/zag de duiding 1000, en dat zie je niet teveel. gefeliciteerdpvanlingen schreef: ↑zo 07 nov 2021, 22:41Al 1000 Hans?
Ik let daar niet zo op maar streef wel naar zo weinig mogelijk berichten.
Nou ja vandaag in ieder geval gelukt om iets positiefs bij te dragen.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 07 nov 2021, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, je kunt beter een Oranjeboompje opzetten dan een boompje over oranje zekeringen.Leeuwarden schreef: ↑zo 07 nov 2021, 22:33Ik stap gelijk in de auto! Haal ze maar vast uit de koelkast, Paul!![]()
Waarschuwing: Bij overmatig gebruik krijg je van beide koppijn!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De opmerkingen over wisselstroom vind ik wat merkwaardig. Nog even afgezien van of een zekering richtingsgevoelig kan zijn, zat ik wat te denken.
Ergens in je apparaat zet je wisselstroom om in gelijkstroom. Dat betekent dat daar lading verplaatst wordt. (Electronen dus)
Die electronen moeten toch aangevoerd worden? En waar komen die dan vandaan? Uit de fase van je wisselspanning, want uit de nul komt niks. Stel nou dat die zekering wel richtingsgevoelig is (geloof het of niet) dan kan dus de richting waarin de lading zich verplaatst van invloed zijn.
Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze redenatie denken.
En of ze een verbetering geven? Ik heb zelf de Orange getest en niet terug gestuurd!
Groet,
Leobus
Ergens in je apparaat zet je wisselstroom om in gelijkstroom. Dat betekent dat daar lading verplaatst wordt. (Electronen dus)
Die electronen moeten toch aangevoerd worden? En waar komen die dan vandaan? Uit de fase van je wisselspanning, want uit de nul komt niks. Stel nou dat die zekering wel richtingsgevoelig is (geloof het of niet) dan kan dus de richting waarin de lading zich verplaatst van invloed zijn.
Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze redenatie denken.
En of ze een verbetering geven? Ik heb zelf de Orange getest en niet terug gestuurd!
Groet,
Leobus
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Merkwaardig? Ik zal me onthouden van commentaar, want als je de basisbeginselen van wisselstroom/spanning 'merkwaardig' noemt dan val je toch vast en zeker in de categorie flat-earther, virus-wappie, etc.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Beste Leo, als lading vanuit het lichtnet zich in één richting zou verplaatsen, al dan niet als gevolg van een zekering, staat er op een geven moment 100kV op je Cd spelert of wat dan ook. Dat blijft maar oplopen totdat je bliksemschichten door je kamer krijgt. Gelukkig is dat niet zo en gaan er evenveel elektronen terug het lichtnet in als er aangevoerd worden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
@Pjotr: Maar wat gebeurt er dan in het gelijkstroom gedeelte van je apparaat?
@Ssassen. Je leest niet goed. Ik vind wisselstroom niet eigenaardig. Opmerkingen zonder inachtname van het gelijkstroom gedeelte wel.
En je verdere conclusies over mij raken kant nog wal.
Groet,
Leobus
@Ssassen. Je leest niet goed. Ik vind wisselstroom niet eigenaardig. Opmerkingen zonder inachtname van het gelijkstroom gedeelte wel.
En je verdere conclusies over mij raken kant nog wal.
Groet,
Leobus
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Merkwaardige reactie ...Leobus schreef: ↑di 09 nov 2021, 15:28@Pjotr: Maar wat gebeurt er dan in het gelijkstroom gedeelte van je apparaat?
@Ssassen. Je leest niet goed. Ik vind wisselstroom niet eigenaardig. Opmerkingen zonder inachtname van het gelijkstroom gedeelte wel.
En je verdere conclusies over mij raken kant nog wal.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Leo de fantasie is eindeloos, de natuurkunde ook. Echter zijn ze niet hetzelfde... Zoek eens een boek op over elektriciteitsleer, staan i.i.g. de basisprincipes in beschreven om te kunnen begrijpen dat het werkt zoals het werkt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je zou in je eerste reactie misschien eens aan kunnen geven waar mijn redenatie mank gaat.SSassen schreef: ↑di 09 nov 2021, 15:36Merkwaardige reactie ...Leobus schreef: ↑di 09 nov 2021, 15:28@Pjotr: Maar wat gebeurt er dan in het gelijkstroom gedeelte van je apparaat?
@Ssassen. Je leest niet goed. Ik vind wisselstroom niet eigenaardig. Opmerkingen zonder inachtname van het gelijkstroom gedeelte wel.
En je verdere conclusies over mij raken kant nog wal.
Groet,
Leobus![]()
Maar je speelt direct op de persoon. Jammer!
Groet,
Leobus
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
volg het schema van een voeding (trafo, diodebrug, C's) eens, dan beantwoordt dat de vraag welDie electronen moeten toch aangevoerd worden? En waar komen die dan vandaan?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, gek he, als je de laatste pagina van dit topic had gelezen heb je al een keer of wat een stuk uitleg voorbij zien komen, uitleg op fundamenteel niveau zelfs, i.e. waar het principe van wisselstroom/spanning op gebaseerd is.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Om Leo een beetje te helpen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrici ... _Kirchhoff
https://nl.wikipedia.org/wiki/Netwerkan ... otechniek)
Als ik het goed begrijp hebben oranje zekeringen daar verder geen boodschap aan. Ze zijn van Oranje!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrici ... _Kirchhoff
https://nl.wikipedia.org/wiki/Netwerkan ... otechniek)
Als ik het goed begrijp hebben oranje zekeringen daar verder geen boodschap aan. Ze zijn van Oranje!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Leobus,
Bedankt voor het meedenken, ik weet helaas ook niet de exacte verklaring, gelukkig kost testen met de richting niks, alleen wat tijd. Levert het weer een verbetering op mooi toch? Dan dus 2 stappen gemaakt tov een standaard zekering. De nonbelievers bouwen in de tussentijd speaker nummer 18 op zoek naar een beter geluid, niet wetende welke potentie in de aansturing ze laten liggen. Ieder zijn ding.
Gr. Walter
Bedankt voor het meedenken, ik weet helaas ook niet de exacte verklaring, gelukkig kost testen met de richting niks, alleen wat tijd. Levert het weer een verbetering op mooi toch? Dan dus 2 stappen gemaakt tov een standaard zekering. De nonbelievers bouwen in de tussentijd speaker nummer 18 op zoek naar een beter geluid, niet wetende welke potentie in de aansturing ze laten liggen. Ieder zijn ding.
Gr. Walter
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gewoon lekker doen wat jij denkt dat werkt Walt, dat het totaal los staat van hoe zaken feitelijk werken, of mogelijkerwijs kunnen werken, is niet belangrijk, jouw wereld, jouw regels
...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou niet gaan schelden Walt
Naar betere speakers heb ik i.i.g. nooit hoeven zoeken. Die waren er altijd al en zullen er ook altijd wel blijven. Komen ze weer eens voorbij dan is dat mooi meegenomen. Wat nog niet wil zeggen dat ik ze dan ook per se moet hebben. Overigens als je niet weet wat je laat liggen mis je het ook niet
En als je wel weet wat je mist vul je dat eventueel aan en pluk je niet Markplaats lukraak kaal.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Peter, mooi om te horen dat jij tevreden bent met je set hoe die is. Ik ben ook tevreden, maar blijf zoeken naar verbetering, ben er inmiddels wel achter dat de puur technische aanpak voor mij niet voldoende brengt.
