Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Is dat niet een smaakdingetje? Ik zou de Calpamos met Faital niet direct wegzetten als een speaker waar iets mis mee is…
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Vervorming is er, of is er niet, da's geen smaakding. Of je van het geluid houd is dat wel 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
https://audio-creative.nl/luidsprekers/ ... dsprekers/
Dit even gelezen, wat geinig dat in de reacties een bericht van Rob Meyst te zien is, van MC Systems.
Ik zou bij een groots en diep laag impuls gecompenseerd werken, dan is 15" niet logisch. Ons grootste model heeft 18" woofers, maar de FaitalPRO 10RS350 dubbel in 1 kast speelt wel anders... niet slechter. Ook al kan de 18" 3x zo luid, ik zou liever met 2 woofers werken.
De 15" 2-weg hoornsystemen zijn rondom PA eigenschappen gebouwd. De enorme relaxte weergave valt direct op, en de baffle is automatisch breed. Maar uiteindelijk is een opzet met brede kast en meer hifi drivers volgens mij ook wel in staat tot een relaxte sound. Veel oppervlak lijkt me daarvoor de manier, niet perse een 15/2" opzet. Maar dit neemt niet weg dat ik het visueel en qua budget een super interessant ontwerp(stijl) vind.
Neem alleen Harbeth, ATC en TAD even mee in het rijtje forse en brede speakers, en dan is er meer dan een high end variant van een standaard concept topkast (want 15/2 is gebruikelijk als fullrange topkast)
Dit even gelezen, wat geinig dat in de reacties een bericht van Rob Meyst te zien is, van MC Systems.
Ik zou bij een groots en diep laag impuls gecompenseerd werken, dan is 15" niet logisch. Ons grootste model heeft 18" woofers, maar de FaitalPRO 10RS350 dubbel in 1 kast speelt wel anders... niet slechter. Ook al kan de 18" 3x zo luid, ik zou liever met 2 woofers werken.
De 15" 2-weg hoornsystemen zijn rondom PA eigenschappen gebouwd. De enorme relaxte weergave valt direct op, en de baffle is automatisch breed. Maar uiteindelijk is een opzet met brede kast en meer hifi drivers volgens mij ook wel in staat tot een relaxte sound. Veel oppervlak lijkt me daarvoor de manier, niet perse een 15/2" opzet. Maar dit neemt niet weg dat ik het visueel en qua budget een super interessant ontwerp(stijl) vind.
Neem alleen Harbeth, ATC en TAD even mee in het rijtje forse en brede speakers, en dan is er meer dan een high end variant van een standaard concept topkast (want 15/2 is gebruikelijk als fullrange topkast)
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ik had er nog niet naar gekeken, maar die Faital drivers zijn wel leuk geprijsd.Leeuwarden schreef:Is dat niet een smaakdingetje? Ik zou de Calpamos met Faital niet direct wegzetten als een speaker waar iets mis mee is…
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
de woofers zijn een koopje idd, de compressie drivers gaan toch wel richting de 300 euro per stuk hoor...ex hoorn.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
De tweets in een CNO of Jensen zijn niet echt goedkoper 
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Nee da´s ook weer zo - ik heb de Beyma AMT's liggen, die zijn ook niet goedkoop 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
De mids van de 3WC15 zijn ook niet heel prijzig…
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Prachtige driver idd! En de prijs is heel erg netjes 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
https://www.soundshopschylge.nl/content ... akers.html
Hier betaal je op papier nog minder... maar ik meen dat dit nog helemaal niet de vraag is/besloten is toch?! En ik zou eerder bij Tony dan alles halen...
Hier betaal je op papier nog minder... maar ik meen dat dit nog helemaal niet de vraag is/besloten is toch?! En ik zou eerder bij Tony dan alles halen...
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Sorry maar heb je dat goed gelezen?wouter schreef:https://www.soundshopschylge.nl/content ... akers.html
Hier betaal je op papier nog minder... maar ik meen dat dit nog helemaal niet de vraag is/besloten is toch?! En ik zou eerder bij Tony dan alles halen...
Da's vooraf betalen en afwachten of je het krijgt lijkt me.
De 3WC15 is een ontwerp van Troels btw, ik zie dan de zin ervan niet zo om het bij Tony te bestellen?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Dat had ik niet gelezen inderdaad. Lautsprecherteile.de is iig een heel goed adresje. Contact per mail verloopt bij ons niet altijd optimaal maar de sevice en leveringen zijn wel geheel naar wens (we bestellen daar een aantal keer per jaar voor Acoustic Alignment).
Die 3WC15 is mooi. Hoe kom je aan het filter, kun je het schema los aanschaffen?
Die 3WC15 is mooi. Hoe kom je aan het filter, kun je het schema los aanschaffen?
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Tweeters en filter zit in de kit, level 1 is kleine 2k.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Troels schrijft dat een Alumen 99% van een Amber is. Dus die Amber laat ik links liggen…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ik zie dat ze bij de Gamma vochtwerend MDF verkopen. Iemand ervaring mee? Scheelt weer twee tientjes op zwart MDF...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Vraag even over het hoofd gezien. Filteronderdelen koop ik bij Jantzen, krijg je gelijk waarden bij schema...wouter schreef:Die 3WC15 is mooi. Hoe kom je aan het filter, kun je het schema los aanschaffen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Zo, de eerste stappen om de Faital 3WC-15 te gaan bouwen zijn gezet. Een bouwtopic lijkt me niet nodig toch, bij zo'n rechthoekige doos… Ondertussen worden de CNO Grandes geschilderd zodat die, speciaal voor MBCE, in de kamer gezet kunnen worden. Dat maakt dat ik mijn tweeters en kids even terug heb om weer even te kunnen spelen in de NEXT 4 in mijn luister cave. Zodoende ook weer Wayne 2018 op een plankje moeten gebruiken. Daar moet nog steeds een volume en voorkeuzezenders regeling in. De keuze voor de volume is gevallen op dat ding van Academy Audio. Ik hou me aanbevolen voor een goede bronkeuze schakelaar. Kastje wordt een 2U van Modushophifi2000, Kees wil er vast een raampje voor me in frezen en ik overweeg nog een phono ding van RJM om het compleet te maken. Dit alles ruim voor 2022 klaar…Not!
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Jammer! Had er wel naar uitgekekenLeeuwarden schreef: ↑ma 08 nov 2021, 16:27Een bouwtopic lijkt me niet nodig toch, ...... Dit alles ruim voor 2022 klaar…Not!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Nah, mijn woodworking skills halen het niet bij de jouwe, bovendien vergeet ik vaak foto’s te maken tijdens het proces. Uiteindelijk wordt het min of meer hetzelfde gebouwd als Troels maar dan van MDF. Ben zelf veel meer nieuwsgierig hoe ik deze speaker ga vinden ten opzichte van de NEXT 4.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ik denk dat ze erg goed spelen. De speaker ziet er iig goed uit. Lekker wat oppervlak voor het laag ook.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
what.....the.....fuck......ik reageer binnen 4 minuten na je OP om dit te gaan volgen......en dan dit.Leeuwarden schreef: ↑ma 08 nov 2021, 16:27Zo, de eerste stappen om de Faital 3WC-15 te gaan bouwen zijn gezet. Een bouwtopic lijkt me niet nodig toch, bij zo'n rechthoekige doos…
Kan écht niet hoor!
Ik zou het in elk geval bijzonder leuk vinden om wat voortgangsfoto's hier te mogen kijken
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
sterker nog, ik ga een ban aanvragen als je geen bouwverslag doet 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
