Ik heb de speaker helemaal uit elkaar gehaald. Wat blijkt: de aansluitng van de draden van de coil naar de soepele draden van de kabelaansluiting is helegaar verbrand!
Plaatje zegt meer dan 1000 woorden
Als ik bij de andere units kijk zie ik ook zo'n zwarte verkleuring, alsof al die aansluitingen thermisch belast worden.
Het draadje van de coil is heel dun en word om de litzedraden heen gewonden en gesoldeerd.
hebben jullie dit eerder aan de hand gehad? en hoe hebben jullie dat opgelost?
mocht ik de unit willen herbouwen, hebben jullie adviezen over de soort lijm en waar ik een nieuwe spider kan kopen?