Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Hallo, dit is ook mijn eerste bericht!

Ik heb begin dit jaar een Giulietta gekocht ui 2011, en wil zelf audio aanpassen in de auto.
Op dit moment ben ik eerst rond kijken wat ik wil, opmeten en dan aanschaffen.
Zelf heb ik een Excalibur subwoofer van 1000W wat ik eigenlijk wil gaan vervangen voor iets kleiners, want in kofferbak is het echt een lomp ding.

Zelf ben ik op 2 subwoofers gestuit die onder de stoel passen.

1: JBL BassPro SL
2: JBL Basspro SL2

Uiteindelijk is mijn vraag, kan ik hiervan 2 hebben of kan dat niet?
Want er komt namelijk een Joying enkel din radio (grote scherm) erin.

Ben zelf vrijwel nieuw in audio vooral in de auto, ik weet dat als je losse versterkers hebt met 2x - en 2x + wel kan.
Echter denk ik dat dat bij deze niet echt gaat worden, dus misschien is hier een andere oplossing voor ?

Vriendelijke Groet,
Aloysius
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Shadow »

Ja dat kan, maar verwacht er geen wonderen van.
Ik heb zelf de Basspro Hub in de kofferbak liggen en dat gaat al iets beter.
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Shadow schreef:
Ja dat kan, maar verwacht er geen wonderen van.
Ik heb zelf de Basspro Hub in de kofferbak liggen en dat gaat al iets beter.
Geen wonderen als in?
Want ik heb de Excalibur subwoofer in mijn vorige auto gehad (AR 147) en die kon ik uiteindelijk gewoon niet vol gooien omdat de 2din radio die ik toen had het gewoon weg niet aan kon.

Dus ik had zoiets ja ik wil toch iets kleiners wat gewoon geen ruimte in beslag neemt.
En moet ik een keer in mijn kofferbak wezen staat het ook niet in de weg :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Shadow »

Geen wonderen verwachten van de Basspro spullen…
Maar je headunit trok het niet? Geen versterker ertussen zitten dan? De Basspro subjes hebben een ingebouwde versterker…
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Shadow schreef:
Geen wonderen verwachten van de Basspro spullen…
Maar je headunit trok het niet? Geen versterker ertussen zitten dan? De Basspro subjes hebben een ingebouwde versterker…
Oke, is er wel iets aan te raden op het formaat van zoiets ?

Ja er zit wel een versterker ertussen een excalibur x500 2, trok het wel, alleen radio was gewoon zeer kak om het even grofweg zo te benoemen.
was een kenwood dmx110bt
Maar ik wil gewoon van het lompheid af, en ik wil niks in de kofferbak hebben (ook niet waar normaal gesproken reserve wiel in ligt).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Henkjan »

hoi Aloysius, welkom hier
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Bertje »

Het is een compromis, een kleiner kastje onder de stoel met een 16,5cm of 20cm woofer levert gewoon minder sublaag dan een 30cm subwoofer in de kofferbak. Met twee van de kastjes heb je wel wat meer volume, en kan je gewoon via de radio aansturen. Ingangssignaal aanbieden via een (RCA) splitter, ik ga er hierbij van uit dat de Joying wel een line out heeft.
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Bertje schreef:
Het is een compromis, een kleiner kastje onder de stoel met een 16,5cm of 20cm woofer levert gewoon minder sublaag dan een 30cm subwoofer in de kofferbak. Met twee van de kastjes heb je wel wat meer volume, en kan je gewoon via de radio aansturen. Ingangssignaal aanbieden via een (RCA) splitter, ik ga er hierbij van uit dat de Joying wel een line out heeft.
tussen deze 2 zit ik nog te twijfelen

https://www.joyingauto.eu/joying-single ... ement.html

https://www.joyingauto.eu/joying-newest ... PIkujkrzAA

En wat ik zo op de foto's kan zien hebben ze dat beide.
Maar als ik dit verkeerd zie dan hoor ik dat graag
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Henkjan schreef:
hoi Aloysius, welkom hier
Dankje wel !
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Bertje schreef:
Het is een compromis, een kleiner kastje onder de stoel met een 16,5cm of 20cm woofer levert gewoon minder sublaag dan een 30cm subwoofer in de kofferbak. Met twee van de kastjes heb je wel wat meer volume, en kan je gewoon via de radio aansturen. Ingangssignaal aanbieden via een (RCA) splitter, ik ga er hierbij van uit dat de Joying wel een line out heeft.
En dan in combinatie met dit.

Ook nog in twijfel welke het gaat worden.

- JBL Club 602C Speakers Composet 16cm 2-Weg 210 WATT

- JBL Stage2 604C - Autospeaker 2-weg - 6,5 Inch (16,5cm) - 270 W - 4 stuks

Zat zelf te denken aan de 602c, omdat ik dan toch altijd save zit en niet kan opblazen.
Gezien de radio max 4x50w kan ondersteunen.

en ben bang dat als ik de 604C zou pakken dat die kans eerder gaat gebeuren

Vooral nu met de speakers die er standaard in zitten bij de giulietta waren dacht ik 25w per speaker, d
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Bertje »

Zo aan de foto's te zien hebben beide Joying's lineouts (front/rear en sub) en zelfs een SPDIFF uitgang (die coax is dat) Met de RCA ine-outs kan je de JBL subs aansturen. Met de ingebouwde DSP kan je de balans tussen subs en composet wel mooi instellen (EQ en filters).

De JBL composets die je noemt kan je beide gebruiken. De belastbaarheid (210w /270w) zegt helemaal niks over belastbaarheid eigenlijk. Of over de uiteindelijke luidheid die ze zonder al teveel vervorming kunnen leveren. Of over het frequentiebereik (bass/mid/hoog) waarbij ze nog een beetje belastbaar zijn. En het zou ook nog kunnen dat de originele speakers een hoger rendement hebben en gewoon harder spelen op de radio dan de JBL's... Beter klinken zal het wél. Hoewel... de afkorting van JBL = Junk But Loud :lol:

Het hangt in een auto veel meer af van de kwaliteit van de inbouw (op plastic ringen, of zwaarder materiaal etc.), demping van de deuren. Alfa's rammelen nog steeds toch.. :lol: :wink: .? Neem je dat allemaal in acht dan haal je pas het maximale uit de speakers.
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Bertje schreef:
Zo aan de foto's te zien hebben beide Joying's lineouts (front/rear en sub) en zelfs een SPDIFF uitgang (die coax is dat) Met de RCA ine-outs kan je de JBL subs aansturen. Met de ingebouwde DSP kan je de balans tussen subs en composet wel mooi instellen (EQ en filters).

De JBL composets die je noemt kan je beide gebruiken. De belastbaarheid (210w /270w) zegt helemaal niks over belastbaarheid eigenlijk. Of over de uiteindelijke luidheid die ze zonder al teveel vervorming kunnen leveren. Of over het frequentiebereik (bass/mid/hoog) waarbij ze nog een beetje belastbaar zijn. En het zou ook nog kunnen dat de originele speakers een hoger rendement hebben en gewoon harder spelen op de radio dan de JBL's... Beter klinken zal het wél. Hoewel... de afkorting van JBL = Junk But Loud :lol:

Het hangt in een auto veel meer af van de kwaliteit van de inbouw (op plastic ringen, of zwaarder materiaal etc.), demping van de deuren. Alfa's rammelen nog steeds toch.. :lol: :wink: .? Neem je dat allemaal in acht dan haal je pas het maximale uit de speakers.
Oke, en wat zou jij aanraden dan qua speakers?
Ik wil hoe dan ook gaan dempen, want ben dan toch bezig kan ik dat gelijk mee pakken denk ik dan maar weer.
En wil inderdaad zelf ook nog ringen gaan kopen die niet gaar zijn.

Dat is een eindeloze ding over alfa's, nooit gezeur mee gehad :lol: :yeah: eigenlijk nooit problemen gehad met Italianen :rock: (we rijden er alleen maar mee)
maar goed los ervan dat het een alfa is, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik überhaupt standaard speakers ga vervangen.
Ik vindt persoonlijk het geluid echt 10x niks, hoor het wel vaker van groepen onder de alfa's dat de speakers niet je van het is als je beetje audiogeil bent om dat zo even te zeggen.

net als dat ik advies kreeg, koop alleen voorin, maar je koopt ook niet een halve home cinema set waarvan je alleen 3 speakers voorin hebt staan lijkt me, althans ik niet haha.

dus als je tips hebt, ben ik er erg benieuwd naar! (het moet niet zo zijn, dat ik creme de ala creme ga krijgen.
maar wil ook niet dat er een speaker gaat komen die dan 200 tot 300ps gaat kosten ](*,)
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Bertje »

Dat grapje over JBL en Alfa (heb er zelf ook gehad) moet je niet al te zwaar aan tillen, alle speakers / compo's in die prijsklasse 75-100 euro zijn entree level. JBL is ok, net als Gladen, Audio System, Hertz, of bijvoorbeeld hier: https://www.venderparts.nl/speakers-en- ... rt=popular
Zomaar wat voorbeelden, genoeg keus. Ook bij andere dealers.
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Bertje schreef:
Dat grapje over JBL en Alfa (heb er zelf ook gehad) moet je niet al te zwaar aan tillen, alle speakers / compo's in die prijsklasse 75-100 euro zijn entree level. JBL is ok, net als Gladen, Audio System, Hertz, of bijvoorbeeld hier: https://www.venderparts.nl/speakers-en- ... rt=popular
Zomaar wat voorbeelden, genoeg keus. Ook bij andere dealers.

Haha ik ouwehoer wat mee, kan het hebben.
Ja omdat ik vrij weinig verstand van heb is het erg lastig om iets te vinden.
Enige wat ik graag wil is dat het gewoon onder de stoel moet komen, i.p.v. zo'n grote ding want daar wil ik gewoon vanaf stappen.
Stefanovitch
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 14:31

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Stefanovitch »

Er zijn eindeloos meer mogelijkheden dan je denkt, alleen het fatsoen aansluiten en afstellen is vaak waar het aan schort.
Ik wil je daarbij best helpen. Wil je alleen de uitgangen van de loying gebruiken of wil je een versterker plaatsen(wat wel de voorkeur heeft als je fatsoenlijk geluid wil) Focal verkoopt de iSub Twin ( https://www.acr-helmond.nl/shop/car-aud ... -isub-twin ) wat een mooie oplossing voor jou kan zijn, als ze passen onder de stoel.
Ze hebben 100 watt Rms nodig en je zou met een mooie 4kanaals versterker ( bijv https://www.acr-helmond.nl/shop/car-aud ... on-sr4-300 ) een prachtig geluid kunnen creëren. Als je dan ook een mooie speakerset in de deuren maakt ( https://www.audiovolt.nl/product/alfa-r ... CAQAvD_BwE )

Dit is zomaar een selectie die je kan gebruiken, maar hebt dan ook de benodigde kabels nodig voor massa en plus en zekeringhouders.
Dus wil je iets fatsoenlijks dan kun je dit doen.

Ik wil je daar ook wel mee helpen, Ik woon ik Best bij Eindhoven.

Mvgr Stefan
aloysius
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 okt 2021, 20:25

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door aloysius »

Stefanovitch schreef:
Er zijn eindeloos meer mogelijkheden dan je denkt, alleen het fatsoen aansluiten en afstellen is vaak waar het aan schort.
Ik wil je daarbij best helpen. Wil je alleen de uitgangen van de loying gebruiken of wil je een versterker plaatsen(wat wel de voorkeur heeft als je fatsoenlijk geluid wil) Focal verkoopt de iSub Twin ( https://www.acr-helmond.nl/shop/car-aud ... -isub-twin ) wat een mooie oplossing voor jou kan zijn, als ze passen onder de stoel.
Ze hebben 100 watt Rms nodig en je zou met een mooie 4kanaals versterker ( bijv https://www.acr-helmond.nl/shop/car-aud ... on-sr4-300 ) een prachtig geluid kunnen creëren. Als je dan ook een mooie speakerset in de deuren maakt ( https://www.audiovolt.nl/product/alfa-r ... CAQAvD_BwE )

Dit is zomaar een selectie die je kan gebruiken, maar hebt dan ook de benodigde kabels nodig voor massa en plus en zekeringhouders.
Dus wil je iets fatsoenlijks dan kun je dit doen.

Ik wil je daar ook wel mee helpen, Ik woon ik Best bij Eindhoven.

Mvgr Stefan
Sorry dit klinkt allemaal verder abra cadabra voor mij haha, sorry hiervoor!
Ik heb in de tijd dat ik nog een Alfa Romeo 147 had een sub setje gekocht met daarbij een versterker.

Echter nooit voluit kunne gebruiken omdat radio denk ik? het tegenhoudt??
Want je kan m wel vol open gooien, maar dan heb je al gauw dat het vervormd dacht ik.

En het is gewoon een grote sub wat ik momenteel in het hok heb staan, en ja zie dat niet echt terug in deze auto.
Ook omdat ik tegenwoordig aan Airsoft doe, wil ik niet dat er spul tegen mijn subwoofer aankomt.

Of ik zou dit om moeten bouwen (waar ik al helemaal 0 verstand van heb).

Ik woon zelf in Friesland (Heerenveen).
Stukkie rijden haha, maar misschien dat we via een app of iets verder kunnen praten hierover?
Misschien Telegram als dat mogelijk is en anders iets anders bedenken denk ik :goedzo:

Thanks voor je aanbod!
Suntoro
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 11:10

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Bericht door Suntoro »

En is het nog gelukt met die 2 subs? In je openingspost wilde je nog 2 JBL subs plaatsen. (iets wat ik momenteel van plan ben met 2x de Basspro Nano.)
Plaats reactie