Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Nou dat werd dus geen zaterdag Maar dinsdagmiddag, en ik kwam met veel rugpijn uit mn auto en niks meer gedaan
Potmeter Treble los gesoldeerd en de ohm meter erop Ja echt stuk
Kan de as 300 graden draaien en er veranderd niets
Moet dus echt een nieuwe in
Bijlagen
7CA66C11-6BB4-4C3B-A20F-731BC04B36B3.jpeg
D0723572-2AC4-4DA3-B7A1-4ECA700EB860.jpeg
5BE5A4FB-164A-48EB-B00D-3F3DA1FCD23C.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Ah!buis »

Als je tussen de twee buitenste aansluitingen (daar lijkt 't op, op de foto) zal de weerstand idd niet veranderen :-s
Anne
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Barry2001 »

Ik dacht hetzelfde, dus inzoomen :D volgens mij heeft de loper 2 aansluitingen en meet Bert juist. Tenminste, er zit nog een buitenste soldeerlip naast lijkt het.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Als je tussen de twee buitenste aansluitingen (daar lijkt 't op, op de foto) zal de weerstand idd niet veranderen :-s
Anne
Dat klopt als een bus
Maar ik meet op de loper ( midden poot ) en de buitenste soldeer lip Barry heeft het goed gezien O:)
En hij is echt kaduuk Waarschijnlijk met de val die dit toestel gemaakt ook mechanisch een oplazer gekregen
Afijn dat is gissen
Maar Nieuwe potmeter zit er in
En het werkt
Zie de plaatjes
Maar nu gebeurt er iets raars als ik de Rumble filter inschakel is mn uitgangs signaal bijna verdwenen
Probes blijven ook maar slecht zitten Bodemplaat moet er onder
Toen ik het toestel op zijn kant zette werd de narigheid op de lijnen minder
Maar schakel ik de rumble schakelaar in verdwijnt een kanaal Dat was eerst niet :evil:
Dus een fout opgelost en een erbij gemaakt
Daar ben ik redelijk bekwaam in maar :hide:
Vandaag geen zin meer in Wordt het een beetje zat :-s
Bijlagen
Toonregeling treble op 11 en bas 12 uur  Blok 1 khz in
Toonregeling treble op 11 en bas 12 uur Blok 1 khz in
Bas toonregeling potmeter in max
Bas toonregeling potmeter in max
Bas toonregeling potmeter in minimum
Bas toonregeling potmeter in minimum
Treble toonregeling pot op minimum
Treble toonregeling pot op minimum
Treble toonregeling potmeter op max
Treble toonregeling potmeter op max
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Knopje is ook klaar vanavond de groefjes in gefreesd en schroefdraad m3 ingetapt
Bijlagen
9EC97529-E7B1-4E39-8191-C92F96B9C72A.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Weer een stapje verder een stukje draad veroorzaakte de kortsluiting bij de rumble schakelaar
Maar ook een van die binnen aders 60 jaar oud afgeschermde kabeltjes was afgebroken dat spul is keihard geworden
En ook het soldeer wat is gebruikt of vloeimiddel erbij heeft toch oxidatie veroorzaakt
Om verschil te zien in de 2 kanalen een blok en een driehoek op de ingangen L en R gezet
En nog een paar foto,s genomen van die potmeter Anne had er zijn twijfels over :D
Bijlagen
4FA12037-EA53-462B-855C-6468176E6533.jpeg
717DDDCD-F54D-435B-BD2E-55FB42ADD1A5.jpeg
81A2763D-1A7A-432E-847E-48194D9F0376.jpeg
4FB77C1C-0D1D-46B5-94BC-5F7BA4E51D56.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Om verschil te zien in de 2 kanalen een blok en een driehoek op de ingangen L en R gezet
En nog een paar foto,s genomen van die potmeter Anne had er zijn twijfels over :D
Met die dikke klemmen is ''t niet goed te zien waar ze aan zitten, maar zal wel kloppen, loper van potmeter kaduuk.
De blok bij 1kHz lijdt wel wat aan verzakking, de lage frequenties zijn wat zwak.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Hoi Anne,
Ik heb dat niet verder als op de potmeter gemeten
Dit plaatje wat bij dit bericht zit is over 8 ohm weerstand
Niet voluit gestuurd er is nog een paar volt over een kanaal blijft wat achter t.o.v de ander
Voor alle duidelijkheid dit is Links en Rechts uit
Moet nog kijken waarom dit ene kanaal minder doet als de ander
Blokje gemeten met de treble en bass in de middenstand :!:
Dit lijkt mij goed er is wat ringing meen ik dat het heet Het zien van een hogere frequentie in de blok
De Terugkoppel weerstand is nog 7kΩ zonder Ctje erover vermoed dat het piekje ook wel verdwijnt O:) .
Bijlagen
6E066A34-F214-42AB-BDB6-AE2F0657884C.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door peterl »

Die frontplaat is prachtig geworden Bert.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door audiomanics »

peterl schreef:
Die frontplaat is prachtig geworden Bert.
Valt mij ook niet tegen (dat alles er zo in past) :)
Kees
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

audiomanics schreef:
peterl schreef:
Die frontplaat is prachtig geworden Bert.
Valt mij ook niet tegen (dat alles er zo in past) :)
Kees
Kees je hebt geen gaatje verkeerd gefreesd en de Teksten mooi boven midden van de knoppen
Ik ben blij dat ik dit ondanks alle moeite en kosten jou gevraagd heb dit te maken
En gaf me ook de motivatie eraan te blijven werken om het weer goed spelend te krijgen
Tot nu toe alle functies weer kunnen herstellen op 1 na Dat is het omschakelen van de LS aansluiting van 1kanaal Phase omschakeling
Daar loop ik telkens op vast
En nog de Phono stand ook weer werkend
Maar Toonregeling Treble en Bass ,Volume, Rumble , Phones , 8Ω ,16Ω, heb ik weer werkend :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Anne ik krijg dat piekje met uitslingeren eraan niet weg
Op de sinus is het zichtbaar als ik uitstuur tot maximum van ca 10 Volt tot 11 Volt dan zie je daar een andere frequentie ( zichtbaar worden )
Dat is ergens in 200 khz schat ik
Het is een onstabiele oscillatie en laat zich niet triggeren op mijn scoop wat ik ook probeer .
geprobeerd om over de 7 K terugkoppel weerstand een condensator te plaatsen Maar tot 100 pf gaat dat goed , piekje is dan nog niet weg
Plaats ik echter 150pf Dan wordt de versterker onstabiel vanaf ca half :!: volume komt er oscillatie zichtbaar
Dan wordt op de blok een HF oscillatie / ruis zichtbaar en veel grotere amplitude 2-3x dan op die sinus
Ik vind de versterker eigenlijk ook veel te gevoelig heb op een normale ingang Tuner Aux een 650 mV PP voor ca 10 watt
In een poging dit weg te krijgen ook op g2 el84 stopweerstanden 1,8K ohm
Maar durf niet te zeggen of dit positief resultaat geeft het is in ieder geval niet afdoende
Bijlagen
Tot Flattopping
Tot Flattopping
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Ah!buis »

Volgens schema zitten er geen stopweerstanden aan de stuurroosters EL84.
Misschien 1K...10k ertussen hangen ?
Wat ook wel wordt gedaan is tussen elke anode en de +B (midden UGT) een serieschaleling van bijv 1n+3k3 te zetten.De 1n moet wel minstens goed zijn voor minstens 1000 volt.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Volgens schema zitten er geen stopweerstanden aan de stuurroosters EL84.
Misschien 1K...10k ertussen hangen ?
Wat ook wel wordt gedaan is tussen elke anode en de +B (midden UGT) een serieschaleling van bijv 1n+3k3 te zetten.De 1n moet wel minstens goed zijn voor minstens 1000 volt.
Anne
Hoi Anne
Dat ga ik nog proberen vanavond, v.w.b.
Die Stopweerstanden EL84 klopt die horen volgens het schema er niet in , maar ik heb er vanmiddag 1k8 in gezet , maar afdoende was het niet Als het daar aan ligt :!:
Ben weer hopeloos ongestructureerd ( zoals ik zelf ook ben ) bezig :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door Ah!buis »

Je zei 1k8 aan g2 :? Ik bedoel stopweerstand aan g1 O:)
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Je zei 1k8 aan g2 :? Ik bedoel stopweerstand aan g1 O:)
Anne
Ok Dat was ik nog niet aan toe denk :D
Maar de 1N en 3k3 zitten er in en dat dooft dat na slingeren goed :goedzo: goeie tweak Anne :dank:
Alleen die eerste punt zit er nog op
Over de terugkoppel weerstand ook nog een 150 Pf gezet , met meer komt dat hf ruis weer terug :think:
Morgen een stopweerstand in de G1 plaatsen
Bijlagen
29B94BC3-3E01-40D7-9189-BC63063AEDC4.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Vanavond weer wat verbetering aan gebracht
Edit
Ik heb de Tweak van Anne er niet in aan anode 1N 3K3 naar B+ midden UGT op dit moment ik geen condensatoren axciaal En Wima erin vind ik niet om aan te zien
Dus dat komt misschien nog wel als ik er ook een bevestiging in kan solderen
Maar de blokgolf is best goed nu

Ik een draadsteun geplaatst waar ik de Stopweerstand 5K6 op kon solderen en de 47N en 250K weerstanden
Er zitten daar wat koelgaten waar ik er nu 1 gebruikt heb voor een m3 boutje moertje en 2 grote ringen en draadsteun
Anders hing de verbinding van die 2 weerstanden en de stop weerstand in de lucht te bungelen
Nu zijn alle componenten aan beide zijden ondersteund

Ik heb ook een stop weerstand aan stuurrooster Fasedraaier gesoldeerd waar de loper Potmeter via coax aan zit
Dat bungelt nog wel in de lucht en moet ik ook een draadsteun voor plaatsen

Blokgolf is 1Khz op de Luidspreker uitgang over 8 ohm
Het resultaat is gewoon netjes :bakkie:
Aan de blokgolf mankeert niet veel meer O:)
Bijlagen
BA095CDF-2EF8-4CFA-8BDB-84298899FDF1.jpeg
B7E7D728-A455-4BD3-83FB-66FEF7768A60.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Vanmiddag ook de andere helft voorzien van stopweerstanden
Dus was beetje blij dat ik de klus geklaard had
Maar helaas ik zet een blokje weer opbeide ingangen en de scoop op de LS L+R
Staat een kant schuin verdraai ik de treble komt L recht mooi blokje maar Dan is R schuin en een piek
Een kant een Ctje bij de potmeter sluiting eruit gehaald en klodders soldeer eraf
Nou niet goed wel beter maar ik moet een kant corrigeren
En ook het volume beide kanalen gelijk houden :-k
Dus nog wat werk voor hij echt klaar is :?
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door douwebakker »

De oorzaak hiervan zit ‘m waarschijnlijk in kleine afwijkingen in de componenten.
Ik zou er niets meer aan doen verder Bert. Je kan ook te precies zijn en dan kom je er nooit mee klaar.
Douwe
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef:
De oorzaak hiervan zit ‘m waarschijnlijk in kleine afwijkingen in de componenten.
Ik zou er niets meer aan doen verder Bert. Je kan ook te precies zijn en dan kom je er nooit mee klaar.
Douwe
Ja ik denk dat inderdaad veel te precies ben , het is wel leuk O:) tot een bepaald moment
En dan gaat het je tegen staan , dat punt begin ik te naderen Douwe :wink:
Ik wil dat ding deze week af hebben ,
En dan gaan tekenen ,, mn aluminium wordt morgen bezorgd :D
Dan moet ik tekenen voor cnc ,
Zit er sterk aan te denken om het weg te doen
Ik heb er mijn plezier wel mee gehad , dan mag een ander er plezier mee hebben
Ik wil voortaan het CNC uit besteden Douwe dan heb ik er de rugpijn en stress er niet meer van :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Gaat toch goed komen met die Toon regelingen Geel Links 4,13 Volt , Blauw Rechts 4,23 Volt
Hoeveel procent afwijking is dat ? 2% ongeveer :?:
Ik denk dat boven specificaties toestel is :D
Bijlagen
736BFD51-39AA-4C9E-85BB-DA826189400D.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Kon het niet laten om het proberen beter te krijgen
En resultaat mag er zijn
Perfecte Blokgolf in toonregeling in de midden stand dan moet er ook weer een goede blokgolf uit komen
Nog een halve dag ctje er bij ctje eraf weerstand beetje meer ctje erbij etc heb er vierkante ogen van
en ietewat nog wat ringing Maar ik pas :yeah: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
Bijlagen
22D79B23-119C-42C4-8C36-F7C6273697E4.jpeg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door hardbats »

Netjes hoor! De aanhouder wint :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Netjes hoor! De aanhouder wint :goedzo:
Precies Bas :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Frontplaat Canwel sa124- of Wembley two twelve

Bericht door OpaBert »

Anne in mijn pogingen beide kanalen gelijk te krijgen die 3300Ω aan de Anode,s EL84 met 1NF naar de Midtap B+ Eruit gehaald Door de Stop weerstanden was de versterker stil echter toen ik 300pF over de 7K terugkoppel weerstand plaatste leek het goed Tot ik weer eens goed keek met scoop zat er toch weer wat op De versterker oscilleert op 1,2Mhz geen grote Amplitude maar dat moet niet
Dus ik zal die tweak van je er weer terug in doen :D
Plaats reactie