Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Andre_66 »

Mijn naam is Andre.
Al zolang ik mij herinner ben ik gefascineerd door audioapparatuur en muziek. 1e radio was een buizenbak, en was al snel erachter dat via de koptelefoon uitgang veel speakers aan elkaar konden en dat de herrie toenam...
In de laatste paar jaar ben ik druk bezig geweest om mijzelf te ontwikkelen van muziekliefhebber naar meer. Ik heb al menig SS versterker gereviseerd(recap), van Quad naar Sansui en Parasound, Yamaha...
Ik heb mij altijd verre gehouden van buizenversterkers omdat "tube rolling + mijn karakter" mij hiervan weerhielden, ik ben erg nieuwsgierig aangelegd en dat kost dan veel geld.

Onlangs heb ik mijn 1e buizenbak op MP gekocht, een Wembley PP el84 geintegreerd. Die heb ik direkt onder handen genomen, zonder echte kennis van zaken. Inmiddels staat hij gestript( geintegreerd met 1 input en toonregeling - thats it) te spelen en wacht op een behuizing.

Mijn 2e versterker is een Mullard 3 -3, gebaseerd op de site van Ricardo heatedcathode. Ik heb daar zo veel info gevonden dat ik het aandurfde. Deze versterker is tot in de puntjes afgemaakt met een Purple heart plint. Speelt fantastisch.

De 3e versterker is een in onderdelen òp kleinanzeigen gekochte 2A3 DHTSE met edcor trafos( die wordt momenteel geupgrade naar 16xx hammond serie). Clementine getsetgo DIYTUBE. deze speelt ook heel mooi. Ik had een 2A3 van Cor Wok maar die heb ik aan Leonidas verkocht. teveel SS, oa DC gloei...niet mijn ding.

Mijn 4e versterker is een ChiFi SE FU32 met 6J1buis, vrij vertaald naar 832a met EF95 parallel SE. hele fijne versterker geworden, nu met de edcor OTs maar later met 16xx als bruin het aankan.

verder heb ik nog een Dynacord bassKing volledig gereviseerd en 2 quad 6L6 monoblokken in triode gezet door Peter van Willenswaard.

Over mijn speakers... Ik heb backloaded hoorns in de huiskamer JBL4530 met daarin Liiaudio 15F, daartussen staat eenzelfde soort kast met een 18" JBL. de mono blokken staan op L en R en de Dynacord in het midden op de bass.
verder heb ik nog een aantal Tannoy set, Beovox, B&W DM2a, Quad EL63, zelfbouw Telefunkenachtige open baffles met philips 1202 en eronder 15 inch JBL.
SS versterkers heb ik van de merken Parasound, Yamaha, Sansui, Dateq.
DAC Metrum Octave 2 en HEX
Phono JVC met element Ortofone geretipped door Killian Bakker met een SU trafo en Black Cube
CD Marantz, Sony SE, Rotel.

dit somt een klein beetje op wat ik heb staan en waar mijn liefde en passie op gebaseerd is.
Verder houd ik het liefst van live registraties van muziek, vandaar mijn voorkeur voor grote speaker met hoog rendement, maar elke installatie die ik heb klinkt anders dus alles mag en kan...

Als jullie/iemand interesse heeft of vragen... stuur maar een PB of zet het hieronder.
Ik heb nu dus ook een Topic 807SE, geopend door OpaBert

Groetjes!!!
Andre
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Henkjan »

hoi Andre, welkom hier!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door OpaBert »

Goeiendag Dat is een binnenkomer :D
Hartelijk welkom
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door hardbats »

Welkom Andre! Lii-Audio F15 in een BLH lijkt me wel eens interessant om te horen! :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Andre!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door dre »

Eindelijk weer eens een normal persoon er bij. :sure:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door ray5150 »

Namens mij ook welkom bij deze.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Shadow »

Welkom!
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Thomox »

Dikke openingspost! Welkom :)
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Andre_66 »

Dank jullie hartelijk voor de reacties. Een ieder die in de gelegenheid is en in de buurt en graag een kopje koffie lust is uiteraard welkom, ik ontvang een ieder die over muziek EN apparatuur OHen leuk vindt van harte...!
Ik woon in Breda voor de nieuwsgierigen onder jullie.
Demonstraties van allerlei soorten geluid, waaronder muziek, zullien de revue passeren.

Hasta...
Gr
Andre
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door hardbats »

Ik zal je een berichtje sturen, Breda is dichtbij vanuit Etten-Leur! :D
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Douwe84 »

Welkom!
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Andre_66 »

@Hardbats Anytime...
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Andre_66 »

Nog even een huiskamer fotoke...
Bijlagen
16322367267554543784632598313112.jpg
16322367730611372632389434724211.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Shadow »

Gescheiden?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door FR_Aad »

Anders binnenkort :mrgreen:
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Andre_66 »

Shadow schreef:
Gescheiden?
wabedoelje? :think:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door ray5150 »

Inderdaad een huiskamer met een vrij lage WAF. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Pjotr »

Er is i.d.d. wel erg naar gestreefd om plantjes nergens op te kunnen zetten :lagge:
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Andre_66 »

:-" :-" de blauwe scandyna speakers vind zij mooi... (niet aangesloten)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door OpaBert »

Andre_66 schreef:
:-" :-" de blauwe scandyna speakers vind zij mooi... (niet aangesloten)
Mooi om te zien dus Maar niet om aan te horen :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door dre »

Shadow schreef:
Gescheiden?
Ik dacht nog:zal ik? :mrgreen:
Andre_66
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 19 sep 2021, 20:45

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Andre_66 »

@OpaBert dat valt reuze mee... tenzij je ze gehoord hebt, dan respecteer ik de uitspraak, maar ik heb ze nooit willen bezitten, tot ik ze voor 47,50 op MP vond en het geluid toch wel heel prettig vond. icm een 18"JBL bass bin mis je eigenlijk niets.
(ik heb dat dus maar geheim gehouden voor de vrouw, anders kan de rest naar de stort.. :rofl: )
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Gevonden! DE site waar alle audioten enzooi bij elkaar gedreven zijn... HALLO ALLEMAAL

Bericht door Walt »

Welk type Tannoy is die grote middelste zwarte subwoofer kast?
Plaats reactie