



Hij meet 80 x 45 x 36 cm en heeft een kastinhoud van 50 liter, alle wanden zijn 44-mm dik, dmv. twee op elkaar gelijmde platen 22-mm MDF. Iedere XLS12 heeft z'n eigen kamer en 'praat' met de andere XLS12 via twee 100-mm gaten in de center-brace. Lood-bitumen plaat is gebruikt om wat extra demping te geven, bij dergelijke lage frequenties heeft normaal dempingsmateriaal geen zin.
De sub is voorzien van de Thommessen SW 6.0 versterker die in 4-ohm ruim 500-watt levert en dus hier goed tot z'n recht komt. Want uiteraard gebruik ik, in combinatie met de room-gain, een dosis boost om de curve recht te trekken. Het F3 punt van de subwoofer ligt op 55Hz met een Qtc van 0.51, dus een hele flauwe afval. Morgen gaan de XLS12's erin en kan de subwoofer ingeregeld worden.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com






