Ik vraag me af waar

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

ik een afkortzaag zal aanschaffen.

Bij toolnation is het ding een stuk goedkoper dan bij toolmax.
Ik heb bij toolnation de ervaring dat ze op de website hebben staan dat het apparaat leverbaar is, maar dat blijkt na bestelling dan niet zo te zijn.
Ik heb daar ooit een bestelling voor een bovenfrees geannuleerd omdat ie ineens een maand later geleverd zou worden.
Bovendien hebben ze daar de merkwaardige hobby om bij een combinatiebestelling elk onderdeel apart te verzenden met enkele dagen tussentijd.

Bij toolmax heb inmiddels veel besteld en is er altijd zonder mankeren de volgende dag geleverd.

Maar ja, dat prijsverschil, wat is nou wijsheid...... :relax:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Leeuwarden »

Is er niet domweg een winkel in de buurt?
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door markbakk »

Hornbach en Gamma hebben ze ook, Mastertools.nl al bekeken? En wat heb je precies op het oog? Bosch GCM 8 SJL of zoiets?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

Ja, maar die kunnen me zelfs al geen M4 boutjes langer dan 20mm leveren.
Iets verder weg nog wel zaken die hem ook niet op korte termijn kunnen leveren en in ieder geval niet goedkoper zijn.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

Een Bosch GCM 8 SDE. Bij mastertools niet in voorraad.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door markbakk »

Amazon levert hem overmorgen, héél scherp geprijsd :hide:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

Zelf erg goede ervaring met Tools-XL in Haarlem. Hebben ook een winkel. Is niet de goedkoopste maar erg klantvriendelijk. Kunnen vrijwel alles leveren, vaak voorraad distributeur. Als je van te voren belt dan checken ze de werkelijke levertijd. Verder goede ervaring met https://www.gereedschapcentrum.nl/ Met Kruis in R'dam heb ik het wel gehad. Waren altijd erg behulpzaam maar laatste paar keer en duur, slordig en onvriendelijk. Alle clubs zijn afhankelijk van dezelfde distributeur maar vrijwel alles moet uit China komen. Dus als een bootje dwars gaat liggen kan het ff duren...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

markbakk schreef:
Amazon levert hem overmorgen, héél scherp geprijsd :hide:
Dat is inderdaad wel heel scherp geprijsd. Dat die er bij zoeken op het type niet direct naar voren kwam :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door hannesie »

Ik zag afgelopen vrijdag bij hornbach Alblasserdam zo een ding staan, en dan met de mogelijkheid een onderstel er bij.
Volgens mij een aanbieding. https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html
Deze op voorraad, https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html

https://www.hornbach.nl/shop/Elektrisch ... ZlciI6Mn0=
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 06 sep 2021, 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door markbakk »

Wie kent Amazon nou niet, daar haalde je begin jaren ‘90 je CD’s al…
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef:
Ik zag afgelopen vrijdag bij hornbach Alblasserdam zo een ding staan, en dan met de mogelijkheid een onderstel er bij.
Volgens mij een aanbieding. https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html
Deze op voorraad, https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... tikel.html

https://www.hornbach.nl/shop/Elektrisch ... ZlciI6Mn0=
Ja, dat is de SJ, zonder laserlicht, softstart en variabel toerental. Ik heb overigens ook redenen om de Hormbach even te mijden.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

markbakk schreef:
Wie kent Amazon nou niet, daar haalde je begin jaren ‘90 je CD’s al…
Tuurlijk ken ik amazon, maar als ik op het typenummer zocht kwamen er vele zaken in beeld, maar Amazon niet. Zal wel een Google glitch zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

Yep, gelijk bij amazon zelf zoeken. Is overigens lang niet altijd de goedkoopste. Zocht laatst een nieuwe boormachine:

https://www.gereedschapcentrum.nl/metab ... 62EALw_wcB

https://www.amazon.nl/Metabo-1300-2-boo ... 671&sr=8-1
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door beijert »

https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-Prof ... j1EALw_wcB


Hornbach heeft deze variant ook. Maar als de winkel zelf niet zo prettig is.

Ik laat vestiging Groningen ook even voor wat het is.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Welke zaaglengte wil je hebben eigenlijk?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Welke zaaglengte wil je hebben eigenlijk?
312 mm

Hee, de MP hint is alweer verdwenen.
Dat was niks. Dan moet ik elke keer voor ik ga zagen eerst behoren.
Screenshot_20210906-194032.jpg
Wat dat ook zijn moge....
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 06 sep 2021, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

Het moet natuurlijk iets fatsoenlijks zijn. Ik heb er nu een staan die eigenlijk alleen geschikt is voor rafelige plintjes. Zo'n Kinzo van 3 tientjes die altijd verstek zaagt, ook al stel je hem haaks in. Zaagdiepte kort en een grof blad met 24 tanden.

Gebruik ik eigenlijk nooit terwijl je met een goede best veel kan.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Ja de prijs was te hoog.....

Een Makita LS1018l.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

Wat ga/wil je eigenlijk mee doen dan als je de vorige bijna nooit gebruikte? Plinten of Bébé kastjes? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Wat ga/wil je eigenlijk mee doen dan als je de vorige bijna nooit gebruikte? Plinten of Bébé kastjes? :mrgreen:
Dat ik hem niet gebruikte had meer te maken met de resultaten en de maximale breedte die het ding zagen kon.

Als ik nu een plank van 30 cm haaks kan doorzagen (of indien nodig onder een gecontroleerde hoek), dan scheelt mij dat enorm veel freeswerk. Ik maakte heel veel precies op maat met de kopieerfrees. Duurt allemaal veel langer.

Ik heb ook nog een oude cirkelzaag liggen die ik niet gebruikte wegens onvoorspelbaar resultaat. Nu ik die Bosch invalzaag met lineaal heb zaag ik veel meer, allemaal superstrak.

Alleen voor korte stukjes is het ding minder geschikt. De liniaal is te lang en blijft op een kort stuk toch minder goed liggen.

Ik kan zo'n ding best goed gebruiken.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 06 sep 2021, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Het zagen met een afkortzaag geeft niet automatisch top resultaat!
Zeker dik hout onder verstek vergt toch wel wat oefening.

Een scherp blad is wel wat belangrijker als bij een zaagtafel.

De Dewalt machines vind ik ook erg fraai.
De blauwe Bosch ook,maar dat echt niet goedkoop.

Wij hebben op de zaak de MAKITA LS1219L ,die is echt heel fraai.
Dus ik verwacht dat de kleinere modellen ook heel fraai zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
Het zagen met een afkortzaag geeft niet automatisch top resultaat!
Zeker dik hout onder verstek vergt toch wel wat oefening.

.......
Psies, eigenlijk is alles wat nauwkeurig is ook behoorlijk prijzig. Zat een paar weken terug een beetje voor het zelfde. Veel van die trekmodellen blijken toch weer niet zo precies te zijn als je zou willen. Mooie Mafell gezien, een combi: Één kant op is het een afkortzaag, klap je hem om heb je een zaagtafeltje. Maar ja, wel 2 keuries :think: Daarom i.p.v. veel geld uit geven aan een nieuwe ergernis maar weer besloten een paar weekjes te stoppen in een nauwkeurig zelfbouw ding. Tis met dat spul net audio... :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Zo'n omklap ding is echt heel matig......

Ik stel de zaag altijd in met een digital zwaaihaak,anders haal je nooit de gewenste hoek.
Want zo'n ding verloopt toch behoorlijk.

Zagen vergt toch wel behoorlijk wat oefening.

Maar nu weer on -topic. 8-[
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Het zagen met een afkortzaag geeft niet automatisch top resultaat!
Zeker dik hout onder verstek vergt toch wel wat oefening.
Ik hoop niet dat je denkt dat ik het niet onder de knie krijg.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Waar schrijf ik dat? 8-[
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”