3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou, laatst hebben de heren ingenieur PhD Hoepla in stroom fysica en Ir Johnsen in embbeded engineering gecontroleerde lab experimenten uitgevoerd met indrukwekkende resultaten.
Ze zoeken nog naar een investeerder, maar patent pending...
Kunnen we dit topic niet beter op sluiten, het leidt toch naar gevaarlijk gedrag.

- pappaleo
- Contacteer:
Huh ?OWC schreef:Het geeft extra quantum ionen in een specifiek spectrum, zodat de luchtdeeltje zich minder in het entropisch veld bevinden.
Heb vernomen dat bij deze lab experimenten de gevolgen van de tweede wet van de thermodynamica in ruimte/tijd informatie wordt omgezet!OWC schreef:Nou, laatst hebben de heren ingenieur PhD Hoepla in stroom fysica en Ir Johnsen in embbeded engineering gecontroleerde lab experimenten uitgevoerd met indrukwekkende resultaten.
groet,
Aat
Yes "Forward to the Past"
Wat ik nu weer niet kan rijmen is dat aanhangers van de quantum audio meestal wars zijn van digitale zaken. Terwijl quanta nou juist bij uitstek discrete hoeveelheden energie zijn. Maakt niet uit waarvan...
Wat ik nu weer niet kan rijmen is dat aanhangers van de quantum audio meestal wars zijn van digitale zaken. Terwijl quanta nou juist bij uitstek discrete hoeveelheden energie zijn. Maakt niet uit waarvan...
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Misschien vlug maar professor Barabas opzoeken, voor je het weet gaat Savantas ermee vandoor.AatV schreef:Heb vernomen dat bij deze lab experimenten de gevolgen van de tweede wet van de thermodynamica in ruimte/tijd informatie wordt omgezet!OWC schreef:Nou, laatst hebben de heren ingenieur PhD Hoepla in stroom fysica en Ir Johnsen in embbeded engineering gecontroleerde lab experimenten uitgevoerd met indrukwekkende resultaten.
groet,
Aat
Dan zijn de rapen garen, alle bommen en granaten.
Naar de batmobiel!
Hm, niet leverbaar. Heeft Walt alles al opgekocht?pappaleo schreef:Huh ?OWC schreef:Het geeft extra quantum ionen in een specifiek spectrum, zodat de luchtdeeltje zich minder in het entropisch veld bevinden.
Leo heeft bij mij een keer de audiolamp gedemonstreerd. Maakt inderdaad verschil, die visuele waarneming. Ik had sterk de indruk dat het puur visueel was, daar reageer je gewoon op.Walt schreef:Audio lamp alarm!
Ik heb gesproken met een eigenaar van een audiolamp, over een paar weken waarschijnlijk een keer testen hier in het luisterkamertje. Is niet zomaar meer een lamp, er zit een aangepaste variac bij die gelijkstroom levert, twee stuks audiotegel, vele behandelde weerstanden, mooie kooldraadlamp etc. Qua kosten is die luxe uitvoering van de audiolamp vergelijkbaar met een mooi Furutech stekkerblok.. (Jeroen)
Als de lamp veel effect geeft, wil ik de aanschaf toch wel overwegen.
Groetjes Walter
Dus toen heb ik hem de lamp aan en uit laten zetten terwijl ik op een plek ging zitten waar ik hem niet kon zien. Er was verder genoeg licht in de ruimte zodat ik het echt niet kon waarnemen.
En ja, toen veranderde er ook niks in het geluid, ik werd niet meer beïnvloed.
Walter, die lamp gaat waarschijnlijk veel effect geven, maar dat heeft dan alles met beïnvloeding van je zintuiglijke waarneming te maken, niet met een verandering van jouw set. Voor mij is dit een hellend vlak waar ik ver vandaan wil blijven.
- pappaleo
- Contacteer:
Andere Leo, denk ik. 
Je waarneming komt overeen met mijn ervaring bij demonstraties van tweaks die ik in het verleden bijgewoond heb.
Thuis was het ook nooit reproduceerbaar.
Je waarneming komt overeen met mijn ervaring bij demonstraties van tweaks die ik in het verleden bijgewoond heb.
Thuis was het ook nooit reproduceerbaar.
De heer TvW van audiofreaks forum had wel een goed punt, ik heb zoveel tweaks in de set zitten, wat doet nou wat en werkt het 1 het ander nou niet tegen. Om te beginnen heb ik alle Kemp QA pluggen en Kemp SR plug weggehaald, tevens de router verplaatst waardoor nu alleen nog maar het Gigawatt stekkerblok nodig is.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Je kunt ook de openhaard aanzetten, dat is ook voornamelijk infrarood.
Warmt de lucht op, dus in theorie verandert er wel wat met het geluid.
Warmt de lucht op, dus in theorie verandert er wel wat met het geluid.
@Jeroen, waar trek je de grens dan, de zekeringen, dure dac en klok, high end condensators, is het nou echt zoveel beter of spelen onze zintuigen ons altijd parten, je kan ze zo moeilijk uitzetten.
Ik zit nu weer in een less is more fase, ingewikkelde streamer setup weg, simpele cd speler terug, minder kabels, minder stekkerblokken en andere ongein, dit geeft mij rust en ik zit weer lekker muziek te luisteren, over een paar maanden gaat het vast kriebelen, en komen alle tweaks terug en klinkt het weer beter… 
Dat laatste is nooit uit te sluiten, maar de grens is voor mij heel helder. Het zit wel of niet in de apparatuur. De lamp hoort daar duidelijk niet bij. Comfortabele verlichting is prima, zolang daar maar geen voodoo in zit. Als je wel dat pad kiest, kan je voor dat geld ook wat gras* kopen.Walt schreef:@Jeroen, waar trek je de grens dan, de zekeringen, dure dac en klok, high end condensators, is het nou echt zoveel beter of spelen onze zintuigen ons altijd parten, je kan ze zo moeilijk uitzetten.
Stroomvoorziening is een belangrijk deel van de set, wie weet werkt die lamp wel als een filter of iets dergelijks, zoals een Kemp plug of vergelijkbare Furutech.
Denk wel met dit soort dingen, als je geen verschil wil horen, dan zal je het ook niet horen, daar zijn onze hersenen krachtig genoeg voor.
Denk wel met dit soort dingen, als je geen verschil wil horen, dan zal je het ook niet horen, daar zijn onze hersenen krachtig genoeg voor.
Moet je dan slappe hersenen hebben om een verschil te horer?
Geluid komt binnen via je oren, daarna doen de hersenen hun trucje en horen wij muziek. Als de hersen staan ingesteld op standje ‘tweaks werken niet’ dan zal dit zeker effect hebben.
De lamp heeft bij mij niets gedaan. Dat was tijdens mijn bezoek bij TvW, dus aan de rest van de set zou het niet hebben moeten liggen.jeroen_d schreef:Leo heeft bij mij een keer de audiolamp gedemonstreerd. ...
Verder heeft hij een erg mooie audio installatie staan, grotendeels zelfbouw en blijkbaar gebouwd naar de inzichten van Van der Heide. Het resultaat daarvan was zeer fraai met een levensechte illusie van werkelijkheid.
Ik meen dat de lamp met het muzieksignaal werd gemoduleerd, maar zeker weet ik dat niet meer.
Laatst gewijzigd door richard op do 02 sep 2021, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat vind ik te simpel. Zo redeneer je alles aan alles en niks aan niks. Dan wordt het politiek.Walt schreef:Geluid komt binnen via je oren, daarna doen de hersenen hun trucje en horen wij muziek. Als de hersen staan ingesteld op standje ‘tweaks werken niet’ dan zal dit zeker effect hebben.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Dat effect werkt natuurlijk dan ook de andere kant op.Walt schreef:Geluid komt binnen via je oren, daarna doen de hersenen hun trucje en horen wij muziek. Als de hersen staan ingesteld op standje ‘tweaks werken niet’ dan zal dit zeker effect hebben.
Ja precies, zonder dat effect zullen veel tweaks wellicht niet zo effectief meer zijn, maar hoe erg is dat als je daardoor de muziek beter vind klinken.
Denk dat je niet graag je hersenen uit je oren ziet komen...OWC schreef:Dat effect werkt natuurlijk dan ook de andere kant op.Walt schreef:Geluid komt binnen via je oren, daarna doen de hersenen hun trucje en horen wij muziek. Als de hersen staan ingesteld op standje ‘tweaks werken niet’ dan zal dit zeker effect hebben.
Meeste aannemelijke vind ik zelf de theorie van Peter Belt, de van der Heide structuurinformatie is vaag omdat niet bekend is via welk medium die informatie dan zou worden overgedragen. Maar wat de VdH jongens doen sluit perfect aan bij wat Peter deed. Materialen kiezen die op energie niveau door de mens als vriendelijk worden ervaren.
Geluid komt binnen via de oren maar gaat dan niet direct naar de hersenen.
Het gaat eerst naar de hersenstam, wordt daar al voor het grootste deel verwerkt en geeft alleen de bruikbare informatie door aan de hersenen. Pas dan wordt je er bewust van.
Je lichaam heeft dan al lang gereageerd buiten je bewustzijn om.
De adrenaline zit al in je bloed voor je de knal hoort.
Het gaat eerst naar de hersenstam, wordt daar al voor het grootste deel verwerkt en geeft alleen de bruikbare informatie door aan de hersenen. Pas dan wordt je er bewust van.
Je lichaam heeft dan al lang gereageerd buiten je bewustzijn om.
De adrenaline zit al in je bloed voor je de knal hoort.
Laatst gewijzigd door richard op do 02 sep 2021, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit wat in, beleving van geluid is echt niet alleen via de oren.