Stefano's Crystal-6
Moderator: Beheerdersteam
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Stefano's Crystal-6
Je krijgt een enorme resonantie op 200Hz terug te zien in frequentie en impedantie.
Wat goed wekt om even te testen is een rol van demping rechtop in de kast zetten.
Rob
Wat goed wekt om even te testen is een rol van demping rechtop in de kast zetten.
Rob
Re: Stefano's Crystal-6
Voorlopig eerst maar eens luisteren hoe het nu klinkt zonder demping... en anders is altijd nog een "luik" in de bodem te maken 
Re: Stefano's Crystal-6
Als ik een luik in de bodem maak kom ik alleen maar in de poort terecht.
Het is niet echt mijn idee om de kast open te gaan halen. Eventueel wat proberen via de speaker opening sta ik wel voor open.
Het is niet echt mijn idee om de kast open te gaan halen. Eventueel wat proberen via de speaker opening sta ik wel voor open.
Laatst gewijzigd door hardbats op do 26 aug 2021, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Stefano's Crystal-6
een dikke roll BAF die klemt tussen de zijwanden achter de unit monteren, demp je de backwave effectief en ook de verticale golf. Dempen langs randen doet in een forse lage storing namelijk geel weinig.
Leon zet er liever strategisch een schuin schot in.
In die tekening van OWC zie ik een TQWT, lijkt me weer een andere variant of is ML-TL een containerbegrip?
Leon zet er liever strategisch een schuin schot in.
In die tekening van OWC zie ik een TQWT, lijkt me weer een andere variant of is ML-TL een containerbegrip?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Stefano's Crystal-6
Po-teh-to, po-tah-towouter schreef:of is ML-TL een containerbegrip?
Ja dus
"een schot in het midden, dat gezien kan worden als een TL, maar met een baspoort erin dus loaded" is een nogal lange zin.
Re: Stefano's Crystal-6
Dit is geen ontwerp van Leonwouter schreef:Leon zet er liever strategisch een schuin schot in.
Je bedoelt dan een dikke laag BAF tegen dat schuine schot aan over de hele breedte?wouter schreef:een dikke roll BAF die klemt tussen de zijwanden achter de unit monteren, demp je de backwave effectief en ook de verticale golf. Dempen langs randen doet in een forse lage storing namelijk geel weinig.
Re: Stefano's Crystal-6
Mooi gedaan Bas, complimenten.
Wat betreft demping : de C6 kan , na het inspelen , soms een beetje echo achtig klinken.
Dat wordt ondervangen door het notch filter..
Mocht je nog iets horen in de klank dan gebruik ik de goedkoopste pritex van 2,5 cm.
Twee stripjes van 20x50 cm zijn bij mij ruim voldoende.
Gewoon even op het gehoor uitproberen.
Nooit de poort afdekken !
Veel plezier gewenst , Leon.
Wat betreft demping : de C6 kan , na het inspelen , soms een beetje echo achtig klinken.
Dat wordt ondervangen door het notch filter..
Mocht je nog iets horen in de klank dan gebruik ik de goedkoopste pritex van 2,5 cm.
Twee stripjes van 20x50 cm zijn bij mij ruim voldoende.
Gewoon even op het gehoor uitproberen.
Nooit de poort afdekken !
Veel plezier gewenst , Leon.
Re: Stefano's Crystal-6
Ik herken hier iets van hoe ik ook tewerk gaathardbats schreef:Jij kunt natuurlijk wel raden dat ze al volledig verlijmt zijn natuurlijk![]()
Als ik klaar ben publiceerik En ook als ik het iets vooraf publiceer savnds en smorgens kijk ik of er commentaar is en dan ben ik klaar savonds en dan potver 0 ohm en 230 VAC een spkr afbeelding op de verkeerde plek
Re: Stefano's Crystal-6
Het staal voor de stands, 10mm dik, 5.4kg per stuk.
Morgen even met de slijptol er over er dan spuiten.
Morgen even met de slijptol er over er dan spuiten.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Stefano's Crystal-6
wat ongelofelijk gaaf zeg! Doe je dat op/voor je werk?
Wat een mooie dikte ook.
Wat een mooie dikte ook.
Re: Stefano's Crystal-6
Een vriend van mij is metaal bewerker. Heeft beschikking tot CNC freesbanken, CNC draaibanken, watersnijders etc. Watersnijder kan tot 100mm staal aan
Ik print protoypes voor hem en hij maakt af en toe wat voor mij
Ik print protoypes voor hem en hij maakt af en toe wat voor mij
Re: Stefano's Crystal-6
@hardbats: leuk zo samen elkaar helpen
Bas heeft mij ook al een paar keer geholpen
Bas heeft mij ook al een paar keer geholpen
Re: Stefano's Crystal-6
Ik heb laatst een paar stands laten poedercoaten, dat was eigenlijk helemaal niet zo duur. Maar zelf doen is altijd leuker natuurlijk.hardbats schreef:Even met de lamellenschijf bewerkt en in de lak gezet.
20210829_144547.jpg
Satefan
Re: Stefano's Crystal-6
Spuitbusje kost €10. Daarvoor laat je ze niet poedercoaten denk ik.satefan schreef:Ik heb laatst een paar stands laten poedercoaten, dat was eigenlijk helemaal niet zo duur. Maar zelf doen is altijd leuker natuurlijk.
Satefan
Ben blij dat de takel een ton kan hebbenDouwe84 schreef:ze zijn wel zwaar zo te zien
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Stefano's Crystal-6
Thuis poedercoaten is eigenlijk ook niet eens zo heel ingewikkeld.satefan schreef:Ik heb laatst een paar stands laten poedercoaten, dat was eigenlijk helemaal niet zo duur. Maar zelf doen is altijd leuker natuurlijk.hardbats schreef:Even met de lamellenschijf bewerkt en in de lak gezet.
20210829_144547.jpg
Satefan
Re: Stefano's Crystal-6
Als het zwart of wit moet op metaal: Hammerite radiatorlak. Loeisterke en harde lak die tegen een stootje kan. En wit blijft ook wit (vergeelt niet).
Re: Stefano's Crystal-6
Die zijn klaar. Morgen nieuw acryl snijden voor de filter kappen en de kasten schuren naar 320P.
