3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb je al eens een apparaat ontdekt waar het al in zit?
Met ingebouwde heet water boiler en oven! Let ook op de naamwouter schreef:Heb je al eens een apparaat ontdekt waar het al in zit?
Bedoel je TvW/Berret modificaties?
Ik zit nu een cello cd van Maya Fridman te luisteren op standje 20 op de ASP, dat is zacht, maar je mist niks, geweldige dynamiek. Eerder klonk deze opname vrij plat, maar nu hoor je een gigantische ruimte, de cello klinkt dreigend soms, indrukwekkend. Ik heb het idee dat de kurkjes meer kwaad dan goed deden.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik zou een mechanisme verzinnen om die kurkjes afwisselend toe te voegen en weer te verwijderen.
Als de kurkjes toegevoegd worden is dat een verbetering, als ze weggehaald worden is het ook een verbetering. Dat biedt mogelijkheden om de set tot ongekende hoogten te laten performen.
Als de kurkjes toegevoegd worden is dat een verbetering, als ze weggehaald worden is het ook een verbetering. Dat biedt mogelijkheden om de set tot ongekende hoogten te laten performen.
Van buitenzwembadklank naar binnenzwembadklank? Pas maar op, straks verscheurd de cello je nog tot snippers... Zou de kurkjes maar bij de hand houden voor het geval dat...Walt schreef:Ik zit nu een cello cd van Maya Fridman te luisteren op standje 20 op de ASP, dat is zacht, maar je mist niks, geweldige dynamiek. Eerder klonk deze opname vrij plat, maar nu hoor je een gigantische ruimte, de cello klinkt dreigend soms, indrukwekkend. Ik heb het idee dat de kurkjes meer kwaad dan goed deden.
Leo, Je leest niet goed, de kurkjes werken wel, toen ze jaren geleden in de set kwamen had ik geen TvW/Berret modificaties, maar nu wel, en dat blijkt elkaar dus te bijten. Op audiofreaks forum kunnen ze je alles erover uitleggen mocht je intresse hebben.
Maar je hebt nu dus niet kunnen vergelijken of de set met de krukjes beter klinkt dan de set zonder kurkjes en met de nieuwe TvW/Berret mod?
Niet met dezelfde bron, want de cd 104 die ik nu gebruik is door TvW gemodificeerd. Maar deze cello opname had ik zo goed nog niet gehoord hier.
- pappaleo
- Contacteer:
Dus de TvW/Berret modificatie, wat dat ook moge zijn, was geen verbetering? Want tegengewerk door de kurkjes. 
Je moet je wat meer gaan inlezen Leo!
Ik begrijp het precies.
Ik begrijp het precies.
De kurkjes zijn een product van Paul (B. Gehakt), en werken op een andere manier dan de modificaties van TvW en Berret, maar het is wel allemaal gebaseerd op de Van der Heide aanpak. De meeste gebruikers op audiofreaks spelen nu met TvW/Berret modificaties, is het meest ver doorontwikkeld zeg maar.
@Dre: het is niet zo ingewikkeld inderdaad, gewoon stukje historie.
@Dre: het is niet zo ingewikkeld inderdaad, gewoon stukje historie.
- pappaleo
- Contacteer:
Pardon ?dre schreef:Je moet je wat meer gaan inlezen Leo!
Ik begrijp het precies.
Is allemaal op audiofreaks te lezen, gewoon gratis zonder aanmelden of andere fratsen, best een geinig forum ook.
Jawel maar dan snap je nog steeds niks meer dan het werkt wel of het werkt niet. En wat het het is kom je ook niet te weten.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik houd mijn hersens liever fris en helder dan ze te vermoeienen met voodoo flauwekul.
Als je het goed volgt krijg je wel een steeds beter idee waar het om gaat, maar blijft vaag inderdaad. Maar als het er beter door klinkt, maak de uitleg mij minder uit.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Serieus Walt, het was vrij plat en nu een enorme ruimtelijkheid. Je maakt jezelf compleet belachelijk. Ga nou niet zitten lezen om een verantwoording te vinden, wees gewoon eerlijk. Als het vaag is, en het speelt in op iets dat zo onbetrouwbaar is als wat: ons audio geheugen, dan weet je toch genoeg.
Ik kan het ene moment genieten van mijn set, en dan wil ik het later met mijn vrouw delen, die nieuwe opname of dingetjes die ik nu hoor... Magie weg! Zo vaak gehad...
Nog even en ik moet kurk op haar gaan plakken zeker
Ik kan het ene moment genieten van mijn set, en dan wil ik het later met mijn vrouw delen, die nieuwe opname of dingetjes die ik nu hoor... Magie weg! Zo vaak gehad...
Nog even en ik moet kurk op haar gaan plakken zeker
Hallo Wouter,
Ik schrijf gewoon op hoe ik het ervaar, ik vond die opname nooit zo mooi qua ruimte nu wel, ik zeg niet dat de trilling van de luchtmoluculen in de ruimte is veranderd, maar in mijn beleving is er veel meer ruimte in de opname gekomen.
Ik schrijf gewoon op hoe ik het ervaar, ik vond die opname nooit zo mooi qua ruimte nu wel, ik zeg niet dat de trilling van de luchtmoluculen in de ruimte is veranderd, maar in mijn beleving is er veel meer ruimte in de opname gekomen.
Je kan bij die Bert ook een audiotegel lenen dacht ik, zelf proberen is altijd het beste. Je moet dan Berret benaderen op audiofreaksforum, vriendelijke en behulpzame man.
Sinds de TvW cd-104 speler staat aangesloten, stonden er twee grote curver bakken met cd’s op de grond. Omdat het een klein kamertje is heb ik vandaag bij de ikea twee hoge cd kasten gehaald, grondoppervlak samen slechts 40 x 17 cm voor maximaal 360 cd’s opslag capaciteit. Door de favorieten zoals Barber bovenin te zetten is het zoeken van een cd ook een stuk comfortabeler:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
en leuk dat je zo weer door je hele collectie heen gaat
Als je het snel, kort en goed uitgelegd wilt krijgen zou ik zeker de uitzending van Zomergasten met Hans Klok van vorige week gaan terug kijken. Hans Klok legt het daar helemaal in het begin in een paar rake zinnen haarfijn uit: Het wat, het hoe en vooral ook het waarom! Helemaal niets vaags. De rest van de uitzending is ook zeker de moeite waard en laat vele mooie nadere illustraties zien.Walt schreef:Als je het goed volgt krijg je wel een steeds beter idee waar het om gaat, maar blijft vaag inderdaad. Maar als het er beter door klinkt, maak de uitleg mij minder uit.
Dit is dan met nog 3 lades erbij de huidige hardware.
Maar de Server heeft dan toch wel de voorkeur.
Maar de Server heeft dan toch wel de voorkeur.
Pjotr schreef:Modern Mistress.jpgwouter schreef:Heb je al eens een apparaat ontdekt waar het al in zit?
Met ingebouwde heet water boiler en oven! Let ook op de naam
Die Suzie.
Laatst gewijzigd door richard op di 31 aug 2021, 0:52, 1 keer totaal gewijzigd.