Precies, dat vollopen dat is het, maar ik kan de stroom wat naar beneden draaien, zo'n 10 of 15mA kijken of dat scheelt. Bedanken voor het meedenken.hannesie schreef:Ik heb het stukje muziek even beluisterd op de koptelefoon (Sony wh1000xm3) maar het is ook wel een behoorlijke brei herrie, maar het is wel te beluisteren dat het een pittig stukje is om dit zonder vollopen te doen.
3 weg systeem bouwen(type Countach).
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Mooi Luidsprekers Peter
Ziet er strak uit hoor En speelt nog niet zo lekker als jij wilt maar dat zal ook wel goed komen
Beetje sleutelen met Filter en demping Zitten hier zat experts om dat probleem te vinden en te verbeteren
Ziet er strak uit hoor En speelt nog niet zo lekker als jij wilt maar dat zal ook wel goed komen
Beetje sleutelen met Filter en demping Zitten hier zat experts om dat probleem te vinden en te verbeteren
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dank je Bert. Vind het verder ook heel mooie en fijne speakers.OpaBert schreef:Mooi Luidsprekers Peter![]()
![]()
Ziet er strak uit hoor En speelt nog niet zo lekker als jij wilt maar dat zal ook wel goed komen
Beetje sleutelen met Filter en demping Zitten hier zat experts om dat probleem te vinden en te verbeteren
Ik heb de stroom op de eindbuizen teruggedraaid zodat de ugt's minder belast worden maar daar zit niet het probleem, hij loopt nog steeds vol in die specifieke bas. En een transistor bak er achter is eenvoudiger gezegd dan gedaan, want die moet je dan wel hebben
Maar moet dat wel doen om er achter te komen of het in de versterker of in de speaker zit.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Of een kijkje/ rondje in de vriendenkring, de afstand is mij nu wat te ver.Shadow schreef:Ff een oude Sony of Denon van mp plukken
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Kijk wel even, evt. bij de kringloop winkel of bij mijn buurman, heeft er dacht ik nog 1 in de garage staan.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Een Ferrari?peterl schreef:Kijk wel even, evt. bij de kringloop winkel of bij mijn buurman, heeft er dacht ik nog 1 in de garage staan.
Countach is Lamborghini.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Vandaag de test gedaan met een andere Transistor versterker, andere speakers en de conclusie is dat het niet in de versterker en ook niet in de de luidspreker zit.
Het zit dus in dat nummer waarbij de ene speaker een wel meer last van heeft dan de andere maar dat kan misschien komen doordat mijn grote speakers tot 35/38Hz kunnen komen en die andere dat niet halen of zou dat niets uitmaken?
Luister dit nummer anders zelf eens via de versterker en speakers. The lonely Shepherd bij 2.15 tot 2.40 min
Het zit dus in dat nummer waarbij de ene speaker een wel meer last van heeft dan de andere maar dat kan misschien komen doordat mijn grote speakers tot 35/38Hz kunnen komen en die andere dat niet halen of zou dat niets uitmaken?
Luister dit nummer anders zelf eens via de versterker en speakers. The lonely Shepherd bij 2.15 tot 2.40 min
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
The lonely shepherd. Als ik daarop zoek krijg ik een stukje op panfluit.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
klopt helemaal, maar vanaf 2.15 begint die diepe rommelende bas
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Oke, zal de juiste even doorgeven. Gheorghe Zamfir & James last and his orchestra
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
ja, die zette m'n pa ook nog wel eens op om z'n set te laten werken.peterl schreef:Oke, zal de juiste even doorgeven. Gheorghe Zamfir & James last and his orchestra
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Kan ik hier een nummer uploaden of is dat niet mogelijk Henkjan?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik heb hem als .wav bestand geplaatst zoals hij ook op mijn server staat. Is gecomprimeerd.
Ben benieuwd of jullie hetzelfde ervaren.
Bij het afspelen via deze file merk ik het ook op de koptelefoon een brommende bas rond 2.25 tot 2.40min. De bas begint dan te rommelen, maar op de luidspreker klinkt het zeer sterk door bij mij.
Ben benieuwd of jullie hetzelfde ervaren.
Bij het afspelen via deze file merk ik het ook op de koptelefoon een brommende bas rond 2.25 tot 2.40min. De bas begint dan te rommelen, maar op de luidspreker klinkt het zeer sterk door bij mij.
- Bijlagen
-
- 18 The Lonely Shepherd.zip
- (39.25 MiB) 34 keer gedownload
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Het kan zijn dat de opname daar niet helemaal lekker zit, niet echt opvallend, maar als er iets mis is kan dat mogelijk wel het probleem vergroten, is mijn idee.
Weer met de koptelefoon beluisterd.
Ook op YT.
https://www.youtube.com/watch?v=dJByeRX004M
Weer met de koptelefoon beluisterd.
Ook op YT.
https://www.youtube.com/watch?v=dJByeRX004M
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 29 aug 2021, 0:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Draai gewoon eens een laag frequent sweep, als er ergens een resonantie in je speaker zit, dan hoor je dat wel.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Misschien heeft de luidspreker een James last allergie?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
zou ik kunnen doen, nog niet gedaan.Walt schreef:Draai gewoon eens een laag frequent sweep, als er ergens een resonantie in je speaker zit, dan hoor je dat wel.
Dat kan natuurlijk ook, heb ik ook wel last van maar dit is het enige nummer wat ik wel mooi vindjvenema schreef:Misschien heeft de luidspreker een James last allergie?
Volgend jaar bij de speaker dag zal ik het eens laten horen, kan ook aan mij liggen dat ik het erger maak dan het is, maar het viel me bij dit nummer erg op.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Is de afdichting van de luidsprekerrand op de kast 100 procent? Kan het zijn dat een aansluitkabeltje tegen het frame of tegen de conus aan ligt en meetrilt? Ik zou ook even dat soort mogelijke oorzaken onderzoeken en uitsluiten. En het kan zelfs zijn dat een van de units niet helemaal OK is. Walt suggereerde al om even een toongenerator op de computer of smartphone te installeren en die te gebruiken om verder te zoeken. Wel voorzichtig zijn daarmee, volume eerst op 0, daarna 400Hz of zoiets aanzetten en langzaam het volume opdraaien.
