DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Was mijn eerste kennismaking met een open baffle speaker, voor mij nu DE!! referentie van alles wat ik ooit gehoord heb 
Onderschat ook niet het belang van de AT mid en de Mundorf AMT, deze zorgen in belangrijke mate voor de grote openheid van het geluid. Het grappige is dat meettechnisch deze niet extreem bijzonder zijn qua lineariteit, maar die klank…
Eenmaal een AT gebruiker, ben je daarna wel soort van verziekt… je wil niet anders meer!
Eenmaal een AT gebruiker, ben je daarna wel soort van verziekt… je wil niet anders meer!
- pappaleo
- Contacteer:
Ik heb jouw speakers ook gehoord. Je wilt dat toch niet vergelijken met wat Jeroen laat horen?
Jij hebt dat gehoord in de oude woonkamer, nu in het luisterkamertje klinkt het aardig vergelijkbaar, natuurlijk met inachtneming van de ruimte beperking. Ik heb nu ook dezelfde versterking en aansturing met de Merging DAC. Qua speakers, wat ik heb staan is nagenoeg een 1:1 kopie van de Daudio F1, wat dus eigenlijk een W1 is maar dan vlakke baffle en AT woofers.
Maar je mag gerust weer eens komen luisteren hoor.
Groetjes Walter
Maar je mag gerust weer eens komen luisteren hoor.
Groetjes Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
Walter is begonnen toch, met de AT 10" woofers? Telt dat niet meer
Het Dayton kastje is het niet geworden, maar ik meende dat Jeroen het project geadopteerd heeft dus bij commentaar, Leo, weet dat het niet alleen aan Walter is

Het Dayton kastje is het niet geworden, maar ik meende dat Jeroen het project geadopteerd heeft dus bij commentaar, Leo, weet dat het niet alleen aan Walter is
En niet alleen in open baffle!Walt schreef:Onderschat ook niet het belang van de AT mid en de Mundorf AMT, deze zorgen in belangrijke mate voor de grote openheid van het geluid. Het grappige is dat meettechnisch deze niet extreem bijzonder zijn qua lineariteit, maar die klank…![]()
![]()
![]()
Wel het mid/hoog filter in een aparte kast onder gebracht.
Groet,
Leobus
Jeroen had de AT 10C77 woofers als eerste, na die gehoord te hebben had ik vrij snel mijn XLS-10 woofers verkocht en de AT’s aangeschaft. Dat Dayton kastje was voor de laagmid, ik wilde toen nog een 2-weg maken, die Dayton kast bleek echter veel te groot, toen begon ongeveer het OB avontuur.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
er is meer dan AT hoor. een papieren mid klinkt ook erg goed hoor (ik mis ze nog steeds)
Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik ken gewoon geen andere drivers die net als de AT zo ongelooflijk transparant zijn en tegelijk toch iets smeuïgs hebben in de klank. Bij deze mate van transparantie wordt het al snel klinisch.
Ik ben nu ook met AT bezig....
Ongelooflijk dynamisch en gedetailleerd zonder randjes.
- pappaleo
- Contacteer:
Die randjes kan Wouter er wel voor je in zetten. Die heeft daar veel ervaring mee. Dan kan je weer even vooruit.dre schreef:Ik ben nu ook met AT bezig....
- Leeuwarden
Misschien HondaSNL weer op het forum toelaten, dan vliegen de bouwfoto’s weer om de oren, en nog een hoop meer!
Inderdaad weinig foto's te vinden van de C1 kit projecten 
Ik zeg een kans voor jouw: wat zijn de plannen, men zal wel benieuwd zijn?
Top dat je zo'n goed luistersessie bij Jeroen gehad hebt, hier ga je zeker geen spijt van krijgen Holco!
Als je er interesse in hebt kan ik je een zaaglijstje sturen en Freeskees heeft de freesbestanden voor de versie die ik in mijn topic gebouwd heb.
viewtopic.php?f=3&t=28755
Als je er interesse in hebt kan ik je een zaaglijstje sturen en Freeskees heeft de freesbestanden voor de versie die ik in mijn topic gebouwd heb.
Thanks, die had ik nog niet gevonden
En dat FreesKees freesbestanden heeft komt mooi uit
En dat FreesKees freesbestanden heeft komt mooi uit
erik1977 schreef:Top dat je zo'n goed luistersessie bij Jeroen gehad hebt, hier ga je zeker geen spijt van krijgen Holco!
En ja die demo bij Jeroen was wel een Eye/Ear-Opener!! 
Dat komt wel als ik een keuze voor de laag sectie heb gemaakt.Walt schreef:Dre, waar is het bouwtopic?
Mundorf hoog,AT midden en twijfels over de laag sectie.
Slim is de AT 10c77,de Eton 12/680 heb ik liggen en de 2x de 18H of de 2x AT23 I vind ik visueel mooier.
De 10c77 heeft de sandwich cone,die is fantastich.
Maar de prijs is dat ook......
Kiezen is lastig.
Als je die Etons nou aan mij verkoopt, heb je meer geld voor AT woofers…