Prestigious Two

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

dre

Re: Prestigious Two

Bericht door dre »

Geweldig toch! :yeah:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

fantastisch dat dat kan :yeah:
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Top :goeie:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Dat is ook toevallig, een vriend heeft exact dezelfde operatie gehad, ook net (16 aug). Is geboren met aan 1 kant doof, gaat mogelijk ook voor het eerst stereo horen.
We hebben grotendeels dezelfde muzieksmaak, die komt straks een avondje luisteren :bakkie:
Shadow

Bericht door Shadow »

Ff die Faitals laten wapperen Barry :rock:
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Kan hij gelijk terug voor een hersteloperatie :hide:
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Barry2001 schreef:
Dat is ook toevallig, een vriend heeft exact dezelfde operatie gehad, ook net (16 aug). Is geboren met aan 1 kant doof, gaat mogelijk ook voor het eerst stereo horen.
We hebben grotendeels dezelfde muzieksmaak, die komt straks een avondje luisteren :bakkie:
Ik denk dat zijn hersens nog wel even een ontwikkeling moeten doormaken voor hij richtinggevoel krijgt.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Shadow schreef:
Kunnen we gelijk de andere kant ook even doorfluiten :mrgreen: nee zal wat zijn als je na 52 jaar stereo kunt horen, benieuwd hoe het afloopt.

Sorry voor de OT Ton :hide:
edjuh

Bericht door edjuh »

Nou, ik kan je melden dat het heel vreemd is.
Om te beginnen stel je 'radar' in op een oor. Dus je hoort een geluid x, wat door het eerst 15 graden links, en dan 15 graden naar rechts draaien, wordt gepeild. Vervolgens zoek je naar de hoogste amplitude. Dit dus op mono basis.
Op dit moment hoor ik dus boven een bepaalde drempel hetzelfde links als rechts, maar dat voelt dus niet zo.
Schrik me soms rot van luide geluiden, die ik dus op basis van waarneming verwacht niet, of gedempt te horen.
De stereo-beleving in de kamer van audio, is zo ' heeeeeeeerlijk ', om over hoofdtelefoon gebruik maar niet te praten.
Vorige week moest de balans in de auto al versteld worden, niet dat dat vroeger nuttig was, meer voor eigen idee. Maar het werd nu gewoon irritant dat het scheef stond ingesteld.

Vraag aan die maat eens wat dat 'trompetje' kost. Mijn KNO liet me heel trots de catalogus zien, en toen zag ik dat het titanium trompetje wel heel 9,43 euro kost, ex BTW. Nou, dat zou ik dagelijks willen lappen voor wat het oplevert. Best money ever spend.

Ik heb tot mijn 16e ongeveer ook stereo kunnen horen. De kraan is net voor de herrie-jaren dicht gegaan.

Voor Barry - Zoek eens wat fijn stereo materiaal om hem te testen.

Suggesties , te vinden op jijbuis :
a - Tchaikovsky's 1812 Overture, Op. 49 - TELARC Edition
b - Don't Cry It's only the Rhythm (Sparky's Grace Replaced mix) - Grace Jones

Er zal wel meer leuks zijn, deze sprongen my het meest in het oor ;P
VintageHarry

Bericht door VintageHarry »

On topic in een al wat ouder topic, de PT klinkt nog net zo mooi als toen ik ze kreeg :). Alleen is er inmiddels ruimte om in plaats daarvan een paar serieuze vloerstaanders neer te zetten, en die (Dynaudio’s) klinken toch nog wel wat beter. Vandaar dat de PT wat op een zijspoor is geraakt.
Ik las dit topic nog eens door en vroeg me af of er nog iets ontwikkeld is in deze richting?
satefan schreef: zo 04 aug 2019, 13:47
Ik ga deze nog een keer maken, maar dan een gesloten kast en actief om het laag (nog) strakker te krijgen.
satefan

Bericht door satefan »

Niet helemaal, maar wel een beetje. De PT speelt nog steeds bij mijn broer, en dat zal voorlopig zo blijven vermoed ik. Ik ben iets anders aan het maken waarvan je zou kunnen zeggen dat het afgeleid is van de PT. Een gesloten actieve 2-weg speaker met Bliesma tweet en Purifi midwoofer (5.25 inch). 2e orde akoestisch gefilterd op 2500 hz. Minder vervorming dan de PT en een heel strak laag. Maar door de 2e orde filtering doet het me denken aan de PT.
VintageHarry

Bericht door VintageHarry »

Dat is qua prijskaartje nog een stapje hoger, qua vervorming een stapje lager en dan actief gefilterd. “Een beetje” vergelijkbaar inderdaad ;). Maar ik snap best dat je altijd een beetje hogerop wilt met je projecten, en je broer wil de PT vast nooit meer kwijt [-( :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”