Volgens mij hebben wij deze: DDF484RTJ
welke schuurmachine.....
Moderator: Beheerdersteam
Re: welke schuurmachine.....
In een camper valt weinig te slagboren.....
Volgens mij hebben wij deze: DDF484RTJ
Volgens mij hebben wij deze: DDF484RTJ
Re: welke schuurmachine.....
Mooi dingetje!
Alleen jammer dat ie niet regelbaar is. Zelf heb ik de GSS 23 AE, ook een fijn ding, wel regelbaar maar geen Delta voet. Een aparte stofafzuiging met slang is trouwens wel erg fijn. Het meegeleverd bakkie zit zo vol.
Re: welke schuurmachine.....
Die toerenregeling is altijd het eerste wat er mee stopt, m'n ronde excenter heeft het ook en ik moet het afkloppen maar die is nog niet aan de beurt geweest. Voor wat ik er mee doe heb ik het nog niet gemist iig.
Re: welke schuurmachine.....
Dit is juist een mooi klein dingetje voor het fijnere werk. Daarvoor heb ik zelf al 30 jaar een kleine Ryobi. Maar ook zonder regeling. Gaat nog steeds als een malle maar voor het fijne afwerken mis ik toch wel een toerenregeling. Dan pak ik toch steeds wel de 23AE.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: welke schuurmachine.....
Ik heb een schuurklusje. Dwz een klusje dat in de schuur kan, maar ik bedoel het werkwoord. Naar aanleiding van dit topic bedacht ik me dat ik al te lang aan het harken ben met m'n oude Bosch, en heb een DTS400 Festool besteld. Ben bekend met het apparaat (keer van een schilder geleend), een wereld van verschil met mijn oude rammelaar, kan 'm zo meteen ophalen...
Re: welke schuurmachine.....
Als je mijn parksite schuurmachine gebruikt wel na een kwartier voel je ,je eigenhand niet meerds23man schreef:Coronajeuk?
Re: welke schuurmachine.....
Wat zeg je, ik hoor je niet. Ik heb net 5 minuten met mijn Parkside schuurmachine gewerkt.
Re: welke schuurmachine.....
Al binnen?Barry2001 schreef:Ik heb een schuurklusje. Dwz een klusje dat in de schuur kan, maar ik bedoel het werkwoord. Naar aanleiding van dit topic bedacht ik me dat ik al te lang aan het harken ben met m'n oude Bosch, en heb een DTS400 Festool besteld. Ben bekend met het apparaat (keer van een schilder geleend), een wereld van verschil met mijn oude rammelaar, kan 'm zo meteen ophalen...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: welke schuurmachine.....
Ja vrijdag net voor sluitingstijd opgehaald, er zit een Toolstation hier in het dorp. Bestellen en dan afhalen bij de balie. Ze hadden helaas alleen P80 en P120 schuurpapier op voorraad, moet daar nog wat van bij bestellen, er is tot P400 verkrijgbaar. Als het ff kan koop ik gereedschap in een koffer, deze zit mooi opgeborgen in een systainer.
Gisteren even geprobeerd, wereldmachine, kan niet anders zeggen. Heb al eens met de machine gewerkt dus was er wel mee bekend, maar heb veel te lang gewacht met de aanschaf en doorgeknoeid met m'n Bosch rammelaar. Erg blij mee!
Gisteren even geprobeerd, wereldmachine, kan niet anders zeggen. Heb al eens met de machine gewerkt dus was er wel mee bekend, maar heb veel te lang gewacht met de aanschaf en doorgeknoeid met m'n Bosch rammelaar. Erg blij mee!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: welke schuurmachine.....
Tnx! Die Bosch van mij Joram is nog uit de vorige eeuw, letterlijk
Zo 1 waar je het schuurpapier in klemt dat je op maat hebt geknipt. Of te kort zodat het net niet klemt, of te lang zodat het flappert
en nog meer herrie maakt. Ach het heeft al tijd wel gewerkt en me nooit in de steek gelaten, maar die DTS is echt andere koek, niet te vergelijken. Nogmaals, te lang gewacht met de aanschaf.
Re: welke schuurmachine.....
Ahh ok, ik vind die Festool echt mooi, maar hij is 2x zo duur als een Bosch Blauw en ik heb nog een paar machines te kopen momenteel, multitool, grote haakse slijper, invalzaag - dat ik even voor een iets voordeligere keuze ben gegaan.Barry2001 schreef:Tnx! Die Bosch van mij Joram is nog uit de vorige eeuw, letterlijkZo 1 waar je het schuurpapier in klemt dat je op maat hebt geknipt. Of te kort zodat het net niet klemt, of te lang zodat het flappert
en nog meer herrie maakt. Ach het heeft al tijd wel gewerkt en me nooit in de steek gelaten, maar die DTS is echt andere koek, niet te vergelijken. Nogmaals, te lang gewacht met de aanschaf.
Re: welke schuurmachine.....
Zo, Bosch GSS160 multi binnen en ff mee proefgewerkt - voelt fijn - de Delta schuurvoet erop gezet en de vierkante schuurvoet voor papier van de rol gedumpt, als die erop zit kan de koffer niet dicht
de rechthoekige voet is beter wat dat betreft maar ik verwacht die ook niet veel te gebruiken. Wat opvalt; weinig herrie en weinig trilling, stoffen doet het behoorlijk met alleen de standaard opvangbak eraan. Ik moet nog eens kijken of de stofzuiger er makkelijk aan kan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: welke schuurmachine.....
Wat maak je je druk over stof als je op je "gerust" staat?
Regenbuitje en het is weg!

Re: welke schuurmachine.....
We hebben niet allemaal een rieten dak....
Ik heb er 28mm PE mantelbuis voor gebruikt. Paste precies op de aansluiting van de machine bij mij. En het is licht! Aan de andere kant iets van een 32mm waterleidingsok met wat Gaffertape voor aansluiting met de stofzuiger. Je moet wel 2x 8mm gaten in de sok boren voor valse lucht. Anders zuigt ook een regelbare stofzuiger nog te sterk/te veel. En dat maakt veel kabaal met de ingebouwde waaier van de machine.Shadow schreef:.......... Ik moet nog eens kijken of de stofzuiger er makkelijk aan kan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: welke schuurmachine.....
Heb ik ook al aan zitten denken. Ik heb een Proxxon stofzuiger, die staat onder de werkbank en kan ik aansluiten op de zaagtafel, schotelschuurder, etc. Die past op de DTS (toevallig denk ik), maar de slang is wat stug om prettig mee te werken, is in eerste instantie ook niet bedoelt om mobiel te gebruiken. Zal eens kijken wat er bij de bouwmarkt ligt, mantelbuis zou kunnen idd.
Re: welke schuurmachine.....
Dat mantelbuis is ook wel redelijk stug. Maar het is dan wel weer erg licht t.o.v. losse stofzuigerslang. En dat is wel zo prettig
Gewoon flink lang laten. Overigens voor dat fijne schuurstof heb je eigenlijk wel een hepa filter nodig als je binnen werkt.
Re: welke schuurmachine.....
Iemand hier mee bekend?
Meeste schuurpapier van Piranha is vrij goed, maar dit zou 4x zo lang mee moeten gaan per vel. De prijs is er ook naar maar dit was het enige 150mm wat ze hadden en als je zonder zit...
Ik ga denk ik maar nog een doos van 3M ga bestellen ofzo
Meeste schuurpapier van Piranha is vrij goed, maar dit zou 4x zo lang mee moeten gaan per vel. De prijs is er ook naar maar dit was het enige 150mm wat ze hadden en als je zonder zit...
Ik ga denk ik maar nog een doos van 3M ga bestellen ofzo
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
Is dat hetzelfde soort als Mirka Abranet? Een dunne stof-achtige mesh wat heel erg open is. Ik gebruik dit schuurgaas al jaren op mijn festool rotex. Met afzuiging heeft het een zeer hoge standtijd en mooie finish. Vind het goed spul maar ik weet niet of dit Piranha schuurgaas net zo goed is. Piranha maakt over het algemeen wel erg goede spullen dus dat zal wel.
Re: welke schuurmachine.....
Ja is een gaas idd. Ik ga er nu mee schuren dus ik weet het snel genoeg...
