Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Moderator: Beheerdersteam
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
En de Minidsp plate amps zijn niet goed genoeg? Geen 3 weg optie?
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Hebben jullie de v1.45 firmware al geprobeerd?
Hier zijn een FA123 als master met FA122 slave voor rechts en FA123 en FA122 slaves voor links in gebruik.
Dit gaf met oudere versies firmware ook wel eens problemen maar met de nieuwere niet meer.
Ik gebruik een afstandbediening om de versterkers in te schakelen, de ingang en/of preset te kiezen en het volume te regelen. Heb wel autoselect uitgezet en de slaves op slave en S/PDIF locked gezet.
Hier zijn een FA123 als master met FA122 slave voor rechts en FA123 en FA122 slaves voor links in gebruik.
Dit gaf met oudere versies firmware ook wel eens problemen maar met de nieuwere niet meer.
Ik gebruik een afstandbediening om de versterkers in te schakelen, de ingang en/of preset te kiezen en het volume te regelen. Heb wel autoselect uitgezet en de slaves op slave en S/PDIF locked gezet.
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Yes. Daar zitten een aantal verbeteringen in. Ook de settings op de slave staan hetzelfde als bij jou. Het inschakelen laat ik automatisch doen zodra er signaal is, en het afschakelen ook. Dat gaat goed en levert in het normale gebruik geen problemen op. Het is meer in de tweak & tune fase dat t af en toe wat weerbarstig is.gnl1 schreef:Hebben jullie de v1.45 firmware al geprobeerd?
Hier zijn een FA123 als master met FA122 slave voor rechts en FA123 en FA122 slaves voor links in gebruik.
Dit gaf met oudere versies firmware ook wel eens problemen maar met de nieuwere niet meer.
Ik gebruik een afstandbediening om de versterkers in te schakelen, de ingang en/of preset te kiezen en het volume te regelen. Heb wel autoselect uitgezet en de slaves op slave en S/PDIF locked gezet.
Satefan
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Vooralsnog ga ik aan de slag met een MiniDSP (Nanodigi) en op zoek naar DAC/AMP combo met de COAX aansluitingen.
De NanoDigi is een legacy product (er zijn er zo hier en daar nog wel op voorraad), maar ik heb begrepen dat er alternatieve producten van MiniDSP aankomen. Reden voor EOL van NanoDigi is leveringsproblemen van de benodigde chips.
Groet,
Satefan
De NanoDigi is een legacy product (er zijn er zo hier en daar nog wel op voorraad), maar ik heb begrepen dat er alternatieve producten van MiniDSP aankomen. Reden voor EOL van NanoDigi is leveringsproblemen van de benodigde chips.
Groet,
Satefan
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Interessant, vraag me om welke chips dat gaat.satefan schreef:Reden voor EOL van NanoDigi is leveringsproblemen van de benodigde chips.
De chips die erop zitten zijn allemaal nog te leveren.
Wel heeft AKM een tijdje problemen met leveren gehad,
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Dat was de boodschap van het Dev team op het MiniDSP forum, met de mededeling dat er iets nieuws komt op basis van andere chips, maar dat ze daar natuurlijk nog niet veel over willen/kunnen zeggen.One World Concepts schreef:Interessant, vraag me om welke chips dat gaat.satefan schreef:Reden voor EOL van NanoDigi is leveringsproblemen van de benodigde chips.
De chips die erop zitten zijn allemaal nog te leveren.
Wel heeft AKM een tijdje problemen met leveren gehad,
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Ik heb daar nog een setje van liggen om iets vergelijkbaars mee te proberen. Had er geen succes mee. Door de slechte layout van de bordjes bleken de kloksignalen verstoord te zijn. Op eerste gezicht leek het prima te werken. Maar bij bepaalde tonen was intermodulatie vervorming hoorbaar als je goed ging luisteren.Er zijn wel redelijk betaalbare ADAU1452 bordjes te krijgen met een ad1938 CODEC (adc en dac in een).
Weer van geleerd, goedkoop is duurkoop. Als je een print zoekt met alle functionaliteit die jij wilt is de miniDSP 2x8 kit nog een idee. Het is alleen een joekel van een print en het mag ook wat kosten.
Ik heb met mijn Hypex FA253 modules nog niet echt grote problemen gehad. Ik update altijd eerst de DSP van de slave en daarna die van de master. Is tot nu toe altijd gegaan zonder problemen. Het was in het begin wel even gedoe maar al mijn issues lijken verholpen. Behalve dan dat source switching en gain control nogal beperkt is omdat de dsp met de bijbehorende hypex software helemaal dicht getimmerd is. Als ik zelf met sigmastudio de dsp zou mogen programmeren zou ik veel meer kunnen, echt jammer.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Ik heb hier ook zo'n bordje al jaren liggen als test, maar dusdanig intermodilatie vervorming heb ik nog nooit ondervonden.
Technisch gezien is het mogelijk de FA253 te proggen in Sigma Studio, moet je wel wat hacks doen en ik weet niet of er nog bepaalde andere functies worden overgenomen in de DSP.
Technisch gezien is het mogelijk de FA253 te proggen in Sigma Studio, moet je wel wat hacks doen en ik weet niet of er nog bepaalde andere functies worden overgenomen in de DSP.
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Dank voor de reacties. Ik heb voor nu een miniDSP 2x8 gekocht. Deze en de kit zijn EOL. Maar er komt wel weer iets nieuws. De volgende stap is om een 6 kanaals dac/amp in een deftige kast te steken, misschien wel met de miniDSP er bij in.PA5cAL1 schreef:Ik heb daar nog een setje van liggen om iets vergelijkbaars mee te proberen. Had er geen succes mee. Door de slechte layout van de bordjes bleken de kloksignalen verstoord te zijn. Op eerste gezicht leek het prima te werken. Maar bij bepaalde tonen was intermodulatie vervorming hoorbaar als je goed ging luisteren.Er zijn wel redelijk betaalbare ADAU1452 bordjes te krijgen met een ad1938 CODEC (adc en dac in een).
Weer van geleerd, goedkoop is duurkoop. Als je een print zoekt met alle functionaliteit die jij wilt is de miniDSP 2x8 kit nog een idee. Het is alleen een joekel van een print en het mag ook wat kosten.
Ik heb met mijn Hypex FA253 modules nog niet echt grote problemen gehad. Ik update altijd eerst de DSP van de slave en daarna die van de master. Is tot nu toe altijd gegaan zonder problemen. Het was in het begin wel even gedoe maar al mijn issues lijken verholpen. Behalve dan dat source switching en gain control nogal beperkt is omdat de dsp met de bijbehorende hypex software helemaal dicht getimmerd is. Als ik zelf met sigmastudio de dsp zou mogen programmeren zou ik veel meer kunnen, echt jammer.
Over vervorming gesproken. Sinds de laatste firmware van de Hypex merkt ik een verslechterde geluidskwaliteit. Het lijkt wel of deze (veel) meer vervormt. Ik ben terug gegaan naar versie 1.41 en dat lijkt beter. Mijn maat die ook op de FA123 draaide, met de 1.45 firmware merkte exact hetzelfde, en een ander die met een FA122 draait op 1.41 heeft nergens last van. Er zijn luisterproeven gedaan om eea te checken. Binnenkort gaan we op de andere set FA123 de firmware van 1.45 downgraden naar 1.41 en luisteren of we dit echt hierop kunnen reproduceren (deze is nu niet in bedrijf, moet weer even aangesloten worden). Wellicht hangen we m ook nog aan de Precision Audio unit. De metingen die we van de FA122 gedaan hebben waren (erg) goed. Mischien dat daar iets op te zien is.
Ik las in de changelog dat de EQ van single naar double precision is gegaan. Dat is alleen maar toe te juichen, maar ik heb het idee dat er ergens anders in de firmware stiekem/per ongeluk een bitje op 2 is gezet. Heeft iemand gelijksoortige ervaringen met de 1.45 firmware?
Groet,
Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op ma 16 aug 2021, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Gezocht: dsp bordje met digital in+out
Met de adau1701 hadden wij destijds ook heel veel problemen met double precision.
Vooral wanneer deze gecombineerd werd met single precision filter blocks.
Je kon toen overal een soort knettertje op horen.
Ik kan mij alleen zo moeilijk voorstellen dat de adau1452 ook dit probleem en deze bug heeft.
Ik kan eens rondvragen naar de bedrijven waarmee ik heb samengewerkt en de adau1452 heb toegepast, of zij ook zulk soort problemen ondervinden.
Vooral wanneer deze gecombineerd werd met single precision filter blocks.
Je kon toen overal een soort knettertje op horen.
Ik kan mij alleen zo moeilijk voorstellen dat de adau1452 ook dit probleem en deze bug heeft.
Ik kan eens rondvragen naar de bedrijven waarmee ik heb samengewerkt en de adau1452 heb toegepast, of zij ook zulk soort problemen ondervinden.
