3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
wat is er dan aan gemodificeerd? (aan de weerstanden, Walt was volgens mij altijd al zo
)
De exacte modificatie is helaas geheim, van der Heide deed iets met magnetisme, het schijnt dat men nu iets doet met de zwaartekracht en/of verwarmen / afkoelen. Tijdens de behandeling wordt een gunstigere structuur aangebracht. Het volgende topic geeft een aardig volledige opsomming:
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45146.0
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45146.0
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Geheim? 
Gewoon een oprechte vraag.
Ik zou er zelf heel veel moeite mee hebben om ergens van overtuigd te zijn wanneer bepaalde dingen geheim zouden zijn.
Waarheid of niet, dat zal bij mij nooit lekker zitten.
Hebben mensen daar totaal geen moeite mee?
Gewoon een oprechte vraag.
Ik zou er zelf heel veel moeite mee hebben om ergens van overtuigd te zijn wanneer bepaalde dingen geheim zouden zijn.
Waarheid of niet, dat zal bij mij nooit lekker zitten.
Hebben mensen daar totaal geen moeite mee?
Laatst gewijzigd door OWC op vr 06 aug 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, geheim, echt!
Het Geheim van Berret
Roep iets vaags en vooral oncontroleerbaar, cultiveer dat vervolgens zorgvuldig. Hou dat heel lang vol en misschien wordt je dan een goeroe. Je moet je wel heel erg vervelen om daar zoveel energie in te steken.
Ze zijn er al 15 jaar mee bezig en reeds vele tevreden gebruikers, niks mis mee toch?
Nee hoor, helemaal niks mis mee w.m.b. zolang er geen ongelukken gebeuren en je anderen niet in de weg zit. Soort van therapie
Van der Heide zelf zat destijds behoorlijk de reguliere bedrijfsvoering van het NOB in de weg.
Je kunt wel zeggen dat je dat gedaan hebt, maar controleren kan je het niet, geloven dat het gedaan is, is blijkbaar genoeg.

- pvanlingen
Dat ze er al 15 jaar mee bezig zijn is wel volharding.Walt schreef:Ze zijn er al 15 jaar mee bezig en reeds vele tevreden gebruikers, niks mis mee toch?
Vele tevreden gebruikers dat baart me wel zorgen. (GGZ laat het wat afweten)
Paul.
Drink af en toe een biertje maar ben vrij nuchter.
Deze maar eens draaien, Walt en dan is dat bij het 1e nummer wel duidelijk.
Staat deze al op Tidal? Sowieso staat de streamer niet aangesloten nu, maar welk punt wil je eigenlijk maken? 
Als je goed kijkt zie je dat hij op Tidal staat, (385.8 kHz) en die info over deze opzet/album kwam tot mij via NativeDSD music, en die brengt hem uit als DXD en nog wat smaken.
En het eerste nummer is dan al gelijk een beste om de set eens te horen lijkt mij.
En als je de Patricia Barber blijkbaar een norm vindt is dit een leuke om de set ook met de Hapi e.d. eens de sporen te geven.
En als je de Patricia Barber blijkbaar een norm vindt is dit een leuke om de set ook met de Hapi e.d. eens de sporen te geven.
Ik ben eerst nog wat aan het schuiven met de speakers, en testen met zilver/goud speaker kabel versus koper speaker kabel. Zilver schijnt niet zo goed te werken in de Van der Heide filosofie.
Insteek is nu dus niet per definitie een zo goed mogelijk geluid, maar testen hoe ik de Van der Heide tweaks optimaal kan benutten.
Beetje aan het klooien dus…
Groetjes Walter
Insteek is nu dus niet per definitie een zo goed mogelijk geluid, maar testen hoe ik de Van der Heide tweaks optimaal kan benutten.
Beetje aan het klooien dus…
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 07 aug 2021, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- VintageHarry
De combinatie koper/zilver zie je toch wel vaak, ligt hier toevallig ook. Wat moet daar volgens deze filosofie dan voor in de plaats komen? Koper/goud? Gewoon koper zal wel niet mooi genoeg zijn?
Inderdaad koper + goud, bij voorkeur in litze vorm dacht ik. Dat heb ik niet liggen dus ik pak gewoon mooi koper. De interne bekabeling van de speaker is wel nog zilver/goud dus dat blijft beetje behelpen.
Ik weet dat de zilver/goud meer open klinkt dat de Furutech FS Alpha koper, ik ben benieuwd of het koper het beter doet qua ruimte afbeelding.
Groetjes Walter
Ik weet dat de zilver/goud meer open klinkt dat de Furutech FS Alpha koper, ik ben benieuwd of het koper het beter doet qua ruimte afbeelding.
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
carbon geen optie?
beetje hoge R mss voor luidspreker kabel
beetje hoge R mss voor luidspreker kabel
Zou wellicht kunnen, maar het lijkt me dan logischer om het advies (koper-goud) te volgen als ik iets nieuws zou kopen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
die vdH filosofie was toch dat je zoveel mogelijk koolstof wilde hebben? of haal ik nou wat door elkaar?
Het is maar wat je litze noemt Walter. De vdH mannen gebruiken 0,8mm diameter verguld koper. Voor een speakerkabel kan je met 3 ofWalt schreef:Inderdaad koper + goud, bij voorkeur in litze vorm dacht ik. Dat heb ik niet liggen dus ik pak gewoon mooi koper.
Groetjes Walter
4 of 5 draden uit. Ik had er 4 waarmee je op 2 mm kwadraat uit komt. Meer of minder is afhankelijk van de lengte van de kabel. Voor interlinks heb je al gauw voldoende aan 1 draad. Ikzelf heb al dat vergulde koper er uit gedaan. Heb wat mooiers gevonden.
Groet,
Leobus
Bedankt voor de correctie, 0.8mm verguld koper dus.
@Henkjan: de koolstof kan behandeld worden, en daarna worden ingezet om de negatieve invloeden van bepaalde materialen te compenseren. Koper/goud is vanuit zichzelf goed, zo begrijp ik het.
Gr. Walter
@Henkjan: de koolstof kan behandeld worden, en daarna worden ingezet om de negatieve invloeden van bepaalde materialen te compenseren. Koper/goud is vanuit zichzelf goed, zo begrijp ik het.
Gr. Walter
Die goudkoper gaat in katoen en wordt daarna ingesmeerd met een coating. Ook wel “snot” genoemd. Dat samen maakt het vdH proof. Ik meen wel gehoord te hebben dat ze de kabel ook nog “behandelen” tegenwoordig. Die van mij waren niet “behandeld”.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Die speaker weerstanden die ik nu heb zijn ook ingesnot, dat is een apart geurtje, een gehele speakerkabel zou ik eerst een paar weken laten uitdampen alvorens de luisterkamer in te brengen… 
- pappaleo
- Contacteer:
Dan is het effect niet verdampt?
Er zit o.a. Terpentijn in. Dat stinkt en is volgens mij ook niet echt gezond. Ik heb mijn kabels altijd twee dagen buiten laten hangen. Wel droog.Walt schreef:Die speaker weerstanden die ik nu heb zijn ook ingesnot, dat is een apart geurtje, een gehele speakerkabel zou ik eerst een paar weken laten uitdampen alvorens de luisterkamer in te brengen…
Groet,
Leobus