Geluid valt weg bij bocht naar rechts
Moderator: Beheerdersteam
Geluid valt weg bij bocht naar rechts
Hallo, ik heb een probleem met mijn geluid in de auto. Ik heb een pioneer radio met een subwoofer. Komt goed geluid uit. Alleen ree ik laatst wat hard door het bos en ree ik over een boomstronk. Vanaf toen valt elke keer mijn geluid weg als ik een bocht naar rechts neem. Het rare is dat de subwoofer het wel blijft doen dan.
- Leeuwarden
Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts
Probeer normaal te rijden… en check de luidspreker aansluitingen…
Dat doe ik nu ook absoluut. Stekker aansluitingen bij de radio heb ik gecontroleerd, ook een andere radio getest, en ook de aansluitingen bij de hoedeplank speakers zijn goed. Maar als bij 1 speaker de aansluiting niet goed is dan valt toch niet het geluid van alle speakers weg?
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Voor de taalnazi's hier, de vervoeging is: rijden - reed - gereden.
Wat betreft je installatie, er zal ongetwijfeld ergens een slechte aansluiting zitten, als alleen de versterker/ actieve sub en niet de radio uitvalt, zal dat óf in de voedings / massakabel, zekering of zekeringshouder, of RCA aansluiting zitten.
Wat betreft je installatie, er zal ongetwijfeld ergens een slechte aansluiting zitten, als alleen de versterker/ actieve sub en niet de radio uitvalt, zal dat óf in de voedings / massakabel, zekering of zekeringshouder, of RCA aansluiting zitten.
Nee juist het geluid van de radio valt weg. De subwoofer doet het dan wel gewoon
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dus de luidsprekers die aan de radio zitten vallen allemaal uit bij bocht naar rechts (dus ook bij die andere radio?)?
misschien is een van de aansluitingen bij de luidsprekers los geraakt en maakt die nu kortsluiting bij een bocht naar rechts?
misschien is een van de aansluitingen bij de luidsprekers los geraakt en maakt die nu kortsluiting bij een bocht naar rechts?
Je kunt toch al die bochten naar rechts wel laten voor wat ze zijn? Maar ik denk dat Henkjan gelijk kan hebben, de versterker schiet waarschijnlijk in de beveiliging door de tijdelijke kortsluiting.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Je laatste zin over het hoofd gezien....het zal inderdaad in de speaker of speakerbekabeling moeten zitten die kortsluiting maakt, waarschijnlijk naar massa. Sommige radio's geven zoiets ook aan op het display, als overload melding bijvoorbeeld.Jeroen_20 schreef:Nee juist het geluid van de radio valt weg. De subwoofer doet het dan wel gewoon