Geluid valt weg bij bocht naar rechts

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Jeroen_20
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 jul 2021, 15:26

Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door Jeroen_20 »

Hallo, ik heb een probleem met mijn geluid in de auto. Ik heb een pioneer radio met een subwoofer. Komt goed geluid uit. Alleen ree ik laatst wat hard door het bos en ree ik over een boomstronk. Vanaf toen valt elke keer mijn geluid weg als ik een bocht naar rechts neem. Het rare is dat de subwoofer het wel blijft doen dan.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door Leeuwarden »

Probeer normaal te rijden… en check de luidspreker aansluitingen…
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door pappaleo »

Die ree heeft het overleefd, hoop ik? [-o<
Jeroen_20
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 jul 2021, 15:26

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door Jeroen_20 »

Dat doe ik nu ook absoluut. Stekker aansluitingen bij de radio heb ik gecontroleerd, ook een andere radio getest, en ook de aansluitingen bij de hoedeplank speakers zijn goed. Maar als bij 1 speaker de aansluiting niet goed is dan valt toch niet het geluid van alle speakers weg?
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door Bertje »

Voor de taalnazi's hier, de vervoeging is: rijden - reed - gereden.
Wat betreft je installatie, er zal ongetwijfeld ergens een slechte aansluiting zitten, als alleen de versterker/ actieve sub en niet de radio uitvalt, zal dat óf in de voedings / massakabel, zekering of zekeringshouder, of RCA aansluiting zitten.
Jeroen_20
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 jul 2021, 15:26

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door Jeroen_20 »

Nee juist het geluid van de radio valt weg. De subwoofer doet het dan wel gewoon
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door Henkjan »

dus de luidsprekers die aan de radio zitten vallen allemaal uit bij bocht naar rechts (dus ook bij die andere radio?)?
misschien is een van de aansluitingen bij de luidsprekers los geraakt en maakt die nu kortsluiting bij een bocht naar rechts?
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door markbakk »

Je kunt toch al die bochten naar rechts wel laten voor wat ze zijn? Maar ik denk dat Henkjan gelijk kan hebben, de versterker schiet waarschijnlijk in de beveiliging door de tijdelijke kortsluiting.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Geluid valt weg bij bocht naar rechts

Bericht door Bertje »

Jeroen_20 schreef:
Nee juist het geluid van de radio valt weg. De subwoofer doet het dan wel gewoon
Je laatste zin over het hoofd gezien....het zal inderdaad in de speaker of speakerbekabeling moeten zitten die kortsluiting maakt, waarschijnlijk naar massa. Sommige radio's geven zoiets ook aan op het display, als overload melding bijvoorbeeld.
Plaats reactie