Calimero
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ik heb even niet de added mass methode gedaan omdat ik dat weer moet gaan zitten pielen met plakkertjes en muntjes.
De estimate van Limp geeft dit:
Fs = 75.82 Hz
Re = 3.51 ohms[dc]
Le = 166.32 uH
L2 = 191.10 uH
R2 = 5.71 ohms
Qt = 0.77
Qes = 0.82
Qms = 12.03
De estimate van Limp geeft dit:
Fs = 75.82 Hz
Re = 3.51 ohms[dc]
Le = 166.32 uH
L2 = 191.10 uH
R2 = 5.71 ohms
Qt = 0.77
Qes = 0.82
Qms = 12.03
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Dit is prima.
Ik neem aan dat dit gewoon zo in de open lucht gemeten is, in de hand (of in een baffle)?
Of is dit gedaan op de tafel met speaker die naar plafond wijst?
Ik neem aan dat dit gewoon zo in de open lucht gemeten is, in de hand (of in een baffle)?
Of is dit gedaan op de tafel met speaker die naar plafond wijst?
Re: Calimero
Waarom is dat beter?One World Concepts schreef:Wapperen kun je beter wat lager doen, rond de 20Hz ofzo
Pas dan wel even op dat je de versterker niet zo opblaast (vooral qua warmte)
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ze kostten nog geen 2 tientjes per stuk, dus wat dat betreft heb ik er geen problemen mee. Het is alleen jammer dat zo'n fysiek mooi opgebouwd woofertje met de door mij vastgestelde specs gewoon niet in een basreflex bruikbaar is. Wat je ook doet, je houdt altijd een dikke bult op 100Hz, tenzij je ze in een 26 liter kast stopt op 35Hz afgestemd. Maar buiten de minder praktische kant daarvan is het nog een afstemming waar je nachtmerries van krijgt.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ja, in de hand met de korf verticaal. Als je de unit op tafel legt, naar het plafond wijzend, dan sluit je het beluchtingsgat in de magneet af.One World Concepts schreef:Dit is prima.
Ik neem aan dat dit gewoon zo in de open lucht gemeten is, in de hand (of in een baffle)?
Of is dit gedaan op de tafel met speaker die naar plafond wijst?
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 23 jul 2021, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Wapperen doe je vooral om de stijfheid van ophanging te versoepelen. (de compliance)Pjotr schreef:Waarom is dat beter?One World Concepts schreef:Wapperen kun je beter wat lager doen, rond de 20Hz ofzo
Pas dan wel even op dat je de versterker niet zo opblaast (vooral qua warmte)Volgens mij zijn er helemaal geen regels voor. Je leest soms wapperen met roze ruis of met een sweep van 20Hz - 200 Hz. Maar een reden waarom dat zou moeten wordt er nooit bij gegeven. Heb toch zo het idee dat dat de ratio daarvan uit de dikke duim dan wel onderbuik komt. Ik wapper de speakers altijd op de resonantiefrequentie. Zie je gelijk of dat zoden aan de dijk zet en je belast de speaker nauwelijks met watten.
Boven de Fs heeft dat sowieso geen zin meer, aangezien daar de massa dominant is.
Op de Fs kan, maar is minder effectief.
Daarnaast moet je echt wel flink wapperen (dus excursie maken)
Dat kun je op een hogere frequentie doen, maar is voor het gehoor niet zo aangenaam, aangezien daar de gevoeligheid van de speaker ook omhoog gaat + allerlei bijgeluiden etc.
Wapperen op ruis lijkt mij niet echt zinnig.
Je hoeft het geheel enkel maar soepel te maken (net als een elastiekje)
Uiteraard is het wel een beetje een compromis, want continu iets belasten op 4ohm sinus en dingen worden heel snel erg warm.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
De units hebben overnacht in de schuur op een 6v trafootje met serieweerstand. De uitslag was wel 3mm,ze wapperden in ieder geval stevig.
Het is 50Hz gebleven omdat ik dat zonder moeilijke vermogens toestanden kon doen en dat 50 Hz toch onder de oorspronkelijke Fr lag.
De resultaten waren volgens verwachting. Het maakt erg weinig uit. Bij beide units nog net geen 2,5 Hz. Dat betekent dus dat deze units niet geschikt zijn voor mijn doel.
Ik ga eens een zoektocht opzetten naar een paar beter geschikte exemplaren.
De bedoeling is dat ze klein (4") en prettig geprijsd zijn en het leuk doen in een litertje of 3 - 4.
De resultaten waren volgens verwachting. Het maakt erg weinig uit. Bij beide units nog net geen 2,5 Hz. Dat betekent dus dat deze units niet geschikt zijn voor mijn doel.
Ik ga eens een zoektocht opzetten naar een paar beter geschikte exemplaren.
De bedoeling is dat ze klein (4") en prettig geprijsd zijn en het leuk doen in een litertje of 3 - 4.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Ja, dat moet inmiddels wel een beetje klaar zijn.
Raar en jammer.
Geen idee wat hier aan de hand is, ik ga het doorspelen naar SB Acoustics.
Dit ben ik niet van ze gewend namelijk.
Ik heb hier een paar andere 4 inch woofertjes die wel gewoon redelijk goed meten.
Dayton RS125 (ik heb de P versie) en Peerless/Tymphany SDS P830855.
De eerste valt tegenwoordig wel buiten het budget denk ik (destijds waren de prijzen een stuk gunstiger).
Die 2e ligt wat gunstiger, maar heeft wel aandacht nodig qua filtering.
Mochten er heel veel mensen interesse hebben, kan ik kijken of we daar een groupbuy voor kunnen doen.
Dan wordt de prijs veel gunstiger (ik kan nu niks beloven, maar kan het wellicht proberen)
btw, ervarings tipje, zet ze volgende keer in tegenfase, voorkeur tegenover elkaar.
Dan scheelt heel veel herrie
Raar en jammer.
Geen idee wat hier aan de hand is, ik ga het doorspelen naar SB Acoustics.
Dit ben ik niet van ze gewend namelijk.
Ik heb hier een paar andere 4 inch woofertjes die wel gewoon redelijk goed meten.
Dayton RS125 (ik heb de P versie) en Peerless/Tymphany SDS P830855.
De eerste valt tegenwoordig wel buiten het budget denk ik (destijds waren de prijzen een stuk gunstiger).
Die 2e ligt wat gunstiger, maar heeft wel aandacht nodig qua filtering.
Mochten er heel veel mensen interesse hebben, kan ik kijken of we daar een groupbuy voor kunnen doen.
Dan wordt de prijs veel gunstiger (ik kan nu niks beloven, maar kan het wellicht proberen)
btw, ervarings tipje, zet ze volgende keer in tegenfase, voorkeur tegenover elkaar.
Dan scheelt heel veel herrie
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Let jij eens goed op de bedradingOne World Concepts schreef:btw, ervarings tipje, zet ze volgende keer in tegenfase, voorkeur tegenover elkaar.
Dan scheelt heel veel herrie![]()
Buiten dat, in de losstaande garage heeft niemand daar last van. Zoveel lawaai maakt een No-Baffle ontwerp van 4" niet bij 50Hz
Eerst maar eens kijken of ik een geschikte unit kan vinden waarmee ik het prettige karakter van de Mission CP 104 kan evenaren. Ik ga je voorstellen eens onder de loep nemen.
Re: Calimero
Zie ik daar een Impossible Mission aankomen? 
Overigens is dat wapperen meestal geen recept om de Fs echt omlaag te krijgen. Vaak genoeg meegemaakt dat het na een dagje wapperen een paar Hz, ja soms wel 5Hz, omlaag was. Om dan te constateren dat het na een paar uurtjes rust nagenoeg weer op de oude waarde terug was.
Overigens is dat wapperen meestal geen recept om de Fs echt omlaag te krijgen. Vaak genoeg meegemaakt dat het na een dagje wapperen een paar Hz, ja soms wel 5Hz, omlaag was. Om dan te constateren dat het na een paar uurtjes rust nagenoeg weer op de oude waarde terug was.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Ik kan hier nog wel wat andere kandidaten noemen.
Voor een soortgelijk projectje ooit eens een hele zooi vergelijken
- Dayton DA115-8 ~ 28 euro -> 2.5mm xmax
- Dayton DSA115-8 ~ 33 euro -> 4.1mm xmax
- Dayton DS115-8 ~ 26 euro -> 4.1mm xmax
- Dayton DMA105-4 ~ 20 euro -> 2.5mm xmax
- Dayton TCP115-4 ~ 16 euro -> 4mm xmax
- Tymphany SDS P830855 ~ 28 euro -> 3mm xmax
- SB Acoustics SB12PAC25-4 ~ 24 euro -> 5mm xmax
De eerste drie Daytons zijn allemaal geschikt in BR rond de 4,5 liter.
De Dayton DMA zou kunnen passen, maar enkel met actieve correctie, passief past het niet.
De TCP115 is een leuk woofertje, maar laat zich passief een beetje raar filteren.
Via internet wel allerlei kastjes al mee gemaakt.
Heeft qua laag wel de meeste potentie denk ik, maar heeft een niet zo'n mooie open motor constructie tov de SB Acoustics
Er zijn nog een hoop meer speakers, zoals HiVi Research, maar daarvan heb ik sterke twijfels over de prestaties en correctheid van parameters.
Erg wisselende ervaring mee, en ook veel EOL producten.
Woofertjes met minder dan 2mm xmax heb ik niet meegenomen.
De rest wordt allemaal veel duurder.
Er is ook nog een alu versie van de SB acoustics, SB12PAC25-4
Misschien dat die het beter doet?
Anders kwestie van een paar bestellen, even de Fs meten en binnen 2-weken weer retour doen?
(zie het als schoenen passen)
Of misschien willen bepaalde "sponsoren" hier op het forum wel helpen?
Voor een soortgelijk projectje ooit eens een hele zooi vergelijken
- Dayton DA115-8 ~ 28 euro -> 2.5mm xmax
- Dayton DSA115-8 ~ 33 euro -> 4.1mm xmax
- Dayton DS115-8 ~ 26 euro -> 4.1mm xmax
- Dayton DMA105-4 ~ 20 euro -> 2.5mm xmax
- Dayton TCP115-4 ~ 16 euro -> 4mm xmax
- Tymphany SDS P830855 ~ 28 euro -> 3mm xmax
- SB Acoustics SB12PAC25-4 ~ 24 euro -> 5mm xmax
De eerste drie Daytons zijn allemaal geschikt in BR rond de 4,5 liter.
De Dayton DMA zou kunnen passen, maar enkel met actieve correctie, passief past het niet.
De TCP115 is een leuk woofertje, maar laat zich passief een beetje raar filteren.
Via internet wel allerlei kastjes al mee gemaakt.
Heeft qua laag wel de meeste potentie denk ik, maar heeft een niet zo'n mooie open motor constructie tov de SB Acoustics
Er zijn nog een hoop meer speakers, zoals HiVi Research, maar daarvan heb ik sterke twijfels over de prestaties en correctheid van parameters.
Erg wisselende ervaring mee, en ook veel EOL producten.
Woofertjes met minder dan 2mm xmax heb ik niet meegenomen.
De rest wordt allemaal veel duurder.
Er is ook nog een alu versie van de SB acoustics, SB12PAC25-4
Misschien dat die het beter doet?
Anders kwestie van een paar bestellen, even de Fs meten en binnen 2-weken weer retour doen?
(zie het als schoenen passen)
Of misschien willen bepaalde "sponsoren" hier op het forum wel helpen?
Laatst gewijzigd door OWC op za 24 jul 2021, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Waren deze metingen trouwens direct NA het wapperen?
Met direct na bedoel ik, binnen enkele minuten.
Met direct na bedoel ik, binnen enkele minuten.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Hier nog een meting van het SB acoustics woofertje.
Parameters wijken iets af, weten niet wat de condities waren, maar het is niet zo extreem als die van jou.
https://www.dibirama.altervista.org/hom ... -wmax.html
Parameters wijken iets af, weten niet wat de condities waren, maar het is niet zo extreem als die van jou.
https://www.dibirama.altervista.org/hom ... -wmax.html
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ja, op zijn hoogst 2 minuten.One World Concepts schreef:Waren deze metingen trouwens direct NA het wapperen?
Met direct na bedoel ik, binnen enkele minuten.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
De Daytons hen ik op papier allemaal al eens bekeken. Meestal stemde de afgebeelde frequentiekarakteristiek me niet vrolijk. Ze beginnen allemaal al bij 2 kHz al aan de alpenetappe. Op de DA115 na, maar die laat punten liggen op de belastbaarheid. Misschien dat het in de praktijk allemaal meevalt. Het wordt waarschijnlijk toch van alles wat aanschaffen en uitproberen. Ik heb dus alleen maar de datasheet om een voorselectie te doen.
De hivi heb ik al eens onderhanden gehad en zoals ik een paar post hiervoor al meldde heeft die al een breakup in het inzetgebied. Hij klinkt gewoon metalig.
Die italiaanse link geeft te denken. Die meet ook een Fr van 74Hz ipv 58Hz. Dan lijkt het er toch op dat SB in de goedkope range niet erg nauwkeurig is.
De hivi heb ik al eens onderhanden gehad en zoals ik een paar post hiervoor al meldde heeft die al een breakup in het inzetgebied. Hij klinkt gewoon metalig.
Die italiaanse link geeft te denken. Die meet ook een Fr van 74Hz ipv 58Hz. Dan lijkt het er toch op dat SB in de goedkope range niet erg nauwkeurig is.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Klopt. Zojuist gemeten na wat uitrusten en hij zit gewoon weer op 78HzPjotr schreef:Zie ik daar een Impossible Mission aankomen?
Overigens is dat wapperen meestal geen recept om de Fs echt omlaag te krijgen. Vaak genoeg meegemaakt dat het na een dagje wapperen een paar Hz, ja soms wel 5Hz, omlaag was. Om dan te constateren dat het na een paar uurtjes rust nagenoeg weer op de oude waarde terug was.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Probleem van de meeste Daytons zie ik niet helemaal?
Zeker de DA115-8 heeft een best mooi verloop, helaas wel zeer beperkte xmax.
De DS heeft de typische rol-rand dip, kun je met een beetje Mod Podge zo verhelpen. (vergelijkbaar met de SB trouwens)
Maar zelfs de TCP en de Tymphany zou ik zonder problemen zo gebruiken, kwestie van laag filteren met de tweeter, rond de 2-2.5kHz
Dat moet met gemak kunnen, deze woofertjes gaan namelijk echt niet hard, bij 85dB ofzo is het echt wel gedaan met deze woofertjes (in het laag dan)
Tel daarbij nog eens de extra gevoeligheid van een tweeter plus bafflestep en de tweeter staat praktisch niks te doen, hooguit een watt of twee.
Heb hier nog een projectje gevonden met de SB;
http://loudspeakers.merlo.hu/diy-loudsp ... ooth-wifi/
Daar lijkt de Fs redelijk overeen te komen.
Ook zijn ze getest in Klang+Ton 4-2017
Daar zie je ook wel wat verschillen, maar echt niet zo extreem als hier.
De rolrand dip zie je daar wel weer heel goed trouwens, maar goed K+T metingen moe je altijd wel met een korrel zout nemen...
Zeker de DA115-8 heeft een best mooi verloop, helaas wel zeer beperkte xmax.
De DS heeft de typische rol-rand dip, kun je met een beetje Mod Podge zo verhelpen. (vergelijkbaar met de SB trouwens)
Maar zelfs de TCP en de Tymphany zou ik zonder problemen zo gebruiken, kwestie van laag filteren met de tweeter, rond de 2-2.5kHz
Dat moet met gemak kunnen, deze woofertjes gaan namelijk echt niet hard, bij 85dB ofzo is het echt wel gedaan met deze woofertjes (in het laag dan)
Tel daarbij nog eens de extra gevoeligheid van een tweeter plus bafflestep en de tweeter staat praktisch niks te doen, hooguit een watt of twee.
Heb hier nog een projectje gevonden met de SB;
http://loudspeakers.merlo.hu/diy-loudsp ... ooth-wifi/
Daar lijkt de Fs redelijk overeen te komen.
Ook zijn ze getest in Klang+Ton 4-2017
Daar zie je ook wel wat verschillen, maar echt niet zo extreem als hier.
De rolrand dip zie je daar wel weer heel goed trouwens, maar goed K+T metingen moe je altijd wel met een korrel zout nemen...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ik heb geen probleem met de Daytons. Ik moet ze alleen op papier zien de beoordelen en de Dayton DS115-8 heeft een verval van zeker 8dB tussen 1800 en 2300 Hz. Voor hetzelfde geld is dat inderdaad de rolrandresonantie en nauwelijks hoorbaar bij normaal gebruik. Net als bij de SB, daar hoor je hem ook niet.
Ik ben alleen een hobbyist en heb geen terugverdientijd van mijn investeringen, dus ik kan moeilijk alle 4" aanschaffen en de beste uitkiezen. Ik moet het doen met de datasheets en met de tips van degenen met ervaring met die units. Op het eerste gezicht is de datasheet van de DS115-8 voor mij niet heel uitnodigend. Maar het kan meevallen.
Inderdaad, bij die laatste link meet de SB zoals op de sheet vermeld staat. Zou er zoveel tolerantie in zitten?
Ik ben alleen een hobbyist en heb geen terugverdientijd van mijn investeringen, dus ik kan moeilijk alle 4" aanschaffen en de beste uitkiezen. Ik moet het doen met de datasheets en met de tips van degenen met ervaring met die units. Op het eerste gezicht is de datasheet van de DS115-8 voor mij niet heel uitnodigend. Maar het kan meevallen.
Inderdaad, bij die laatste link meet de SB zoals op de sheet vermeld staat. Zou er zoveel tolerantie in zitten?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calimero
Ik probeerde met het project Calimero een ontwerpje neer te zetten voor een vriendelijke prijs en goed verkrijgbare units.
Beide ontwerpdoelen zijn niet van toepassing op de A3
Als de prijs geen probleem is heb ik ook geen probleem. Dan zet ik er gewoon een Eton 4-208 Arcosia in.
Beide ontwerpdoelen zijn niet van toepassing op de A3
Als de prijs geen probleem is heb ik ook geen probleem. Dan zet ik er gewoon een Eton 4-208 Arcosia in.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 24 jul 2021, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Bij koop op afstand kun je altijd retourneren en geld terug krijgen binnen twee weken.
Bij passen van schoenen, kleren, PC hardware etc is dat vrij normaal, vandaar dat ik met de gedachte kwam.
Just saying, of je dat op die manier wilt doen en eerlijk vind, moet je natuurlijk zelf bepalen.
Ik geef enkel aan de je dat recht hebt in Nederland.
Ik ga SB Acoustics met deze bevindingen mailen, het is nu weekend, dus waarschijnlijk maandag-dinsdag bericht.
Persoonlijk vind ik jou metingen iets meer dan een tolerantie.
Zeker de Qms en Qes wijken echt ENORM af. De BL lijkt in dezelfde orde van grootte, dus het kan geen defect magneet zijn.
Dat gebeurt nog weleens doordat er met pakketten wordt gegooid, harde stoten zijn de beste manier op een magneet te demagnetiseren.
Gevoelsmatig heb ik het idee dat er iets mis is met de ophanging.
Alsof de boel ergens aanloopt of (semi) vastzit ofzo.
Hobby Hifi heeft de SB ook getest in Hobby HiFi 3/2016 trouwens.
Bij passen van schoenen, kleren, PC hardware etc is dat vrij normaal, vandaar dat ik met de gedachte kwam.
Just saying, of je dat op die manier wilt doen en eerlijk vind, moet je natuurlijk zelf bepalen.
Ik geef enkel aan de je dat recht hebt in Nederland.
Ik ga SB Acoustics met deze bevindingen mailen, het is nu weekend, dus waarschijnlijk maandag-dinsdag bericht.
Persoonlijk vind ik jou metingen iets meer dan een tolerantie.
Zeker de Qms en Qes wijken echt ENORM af. De BL lijkt in dezelfde orde van grootte, dus het kan geen defect magneet zijn.
Dat gebeurt nog weleens doordat er met pakketten wordt gegooid, harde stoten zijn de beste manier op een magneet te demagnetiseren.
Gevoelsmatig heb ik het idee dat er iets mis is met de ophanging.
Alsof de boel ergens aanloopt of (semi) vastzit ofzo.
Hobby Hifi heeft de SB ook getest in Hobby HiFi 3/2016 trouwens.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Puur persoonlijk zou ik dit trouwens normaliter bestempelen als defect en retour naar de fabrikant/winkel.
Ik weet niet waar je ze gekocht hebt, maar de ervaring leert dat die weg niet altijd even makkelijk is helaas
Ik weet niet waar je ze gekocht hebt, maar de ervaring leert dat die weg niet altijd even makkelijk is helaas
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Calimero
heeft Accuton geen 4"?pappaleo schreef:Ik probeerde met het project Calimero een ontwerpje neer te zetten voor een vriendelijke prijs en goed verkrijgbare units.
Beide ontwerpdoelen zijn niet van toepassing op de A3
Als de prijs geen probleem is heb ik ook geen probleem. Dan zet ik er gewoon een Eton 4-208 Arcosia in.
ik wist t, maar vond t wel geinig dat zodra jij de vraag stelde over andere drivers deze te koop kwamen
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Calimero
Waarom nu weer direct Accuton?
Als prijs geen probleem is, zijn er een hoop meer die veel betere prijs/prestatie verhouding hebben.
Als het om dezelfde prijs als een Accuton moet, zijn er tevens andere speakers die beter presteren.
In de laatste categorie denk dan aan Kartesian of Purifi.
Als prijs geen probleem is, zijn er een hoop meer die veel betere prijs/prestatie verhouding hebben.
Als het om dezelfde prijs als een Accuton moet, zijn er tevens andere speakers die beter presteren.
In de laatste categorie denk dan aan Kartesian of Purifi.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Calimero
dat is voor ongebruikt hè, je mag er dan mee doen wat je in de winkel ook zou mogen doen: uit t doosje halen, er naar kijken, en weer in t doosje doen....One World Concepts schreef:Bij koop op afstand kun je altijd retourneren en geld terug krijgen binnen twee weken.
.....
moet je bij de goede sjops kopenOne World Concepts schreef:Puur persoonlijk zou ik dit trouwens normaliter bestempelen als defect en retour naar de fabrikant/winkel.
Ik weet niet waar je ze gekocht hebt, maar de ervaring leert dat die weg niet altijd even makkelijk is helaas![]()
