Daar heb ik er ook nog 4 van liggen. Doe ik niks meer mee.One World Concepts schreef:Die heeft zo te zien ook nog een paar mooie KEF B139 SP1044 te koop
https://link.marktplaats.nl/m1718754539
het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik herinner me die dingen van vroeger, zag er best imposant uit. Heb even de specs opgezocht, maar de Xlim van 6mm peak-peak valt dan best tegen. Leuk dat de Fs 25Hz is, maar veel lucht verplaats je dan niet.
Kan natuurlijk misschien best mooi laag neerzetten, maar flink sub-laag gaat het dan niet worden.
Kan natuurlijk misschien best mooi laag neerzetten, maar flink sub-laag gaat het dan niet worden.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
vandaar:jvenema schreef:Kan natuurlijk misschien best mooi laag neerzetten, maar flink sub-laag gaat het dan niet worden.
pappaleo schreef:Doe ik niks meer mee.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dat was voor die tijd heel gewoon.jvenema schreef:Ik herinner me die dingen van vroeger, zag er best imposant uit. Heb even de specs opgezocht, maar de Xlim van 6mm peak-peak valt dan best tegen. Leuk dat de Fs 25Hz is, maar veel lucht verplaats je dan niet.
Kan natuurlijk misschien best mooi laag neerzetten, maar flink sub-laag gaat het dan niet worden.
Maar ging vaak ook weer gepaard met een (zeer) hoge gevoeligheid.
Typisch dus bedacht voor een 3 weg systeem, per voorkeur in een TL of met de B139 PR in een (lomp) grote kast.
Dan heb je niet zoveel xmax nodig en het gaat toch best wel hard
Zoiets koop je nu voor nostalgische redenen denk ik, komt uit de jaren 70.
Dus dit was toendertijd hoog aangeschreven.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
In een basreflexbox kun je gesteund door een subsoon filter de noodzakelijke uitslag beperkt houden, rond de eigenfrequentie minimaliseren, waarmee je meteen ook de vervorming laag houdt. Eventueel met een passieve radiator van hetzelfde formaat toch genoeg lucht verplaatsen.jvenema schreef:Ik herinner me die dingen van vroeger, zag er best imposant uit. Heb even de specs opgezocht, maar de Xlim van 6mm peak-peak valt dan best tegen. Leuk dat de Fs 25Hz is, maar veel lucht verplaats je dan niet. Kan natuurlijk misschien best mooi laag neerzetten, maar flink sub-laag gaat het dan niet worden.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Voor de gitaristen onder ons, mooie Laney GH100L Buizen top , koopje.
Anders evt te verbouwen naar iets anders.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 3564?pid=0
Is helaas beetje te ver weg voor mij
Anders evt te verbouwen naar iets anders.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 3564?pid=0
Is helaas beetje te ver weg voor mij
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
is een veiling hèOne World Concepts schreef:Voor de gitaristen onder ons, mooie Laney GH100L Buizen top , koopje.
Anders evt te verbouwen naar iets anders.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 3564?pid=0
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Oh ja, I know, vergeten te melden, maar wel belangrijk om te weten inderdaad.Henkjan schreef:is een veiling hèOne World Concepts schreef:Voor de gitaristen onder ons, mooie Laney GH100L Buizen top , koopje.
Anders evt te verbouwen naar iets anders.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 3564?pid=0
Ervaring is wel dat zulke dingen meestal voor niet al te veel weggaan.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
pvanlingen schreef:
Van verzenden gaan ze dood
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Speaker & Co Quint met Audax tweeter
Speaker &Co Quint luidsprekers.
Gebruikte units van Vifa en de beroemde Audax 12x9 two25 tweeter
Mogen weg voor €79
https://link.marktplaats.nl/m1722651387
Nieuw-Vennep
Speaker &Co Quint luidsprekers.
Gebruikte units van Vifa en de beroemde Audax 12x9 two25 tweeter
Mogen weg voor €79
https://link.marktplaats.nl/m1722651387
Nieuw-Vennep
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Niet 2e hands, wel nieuw.
Blijkbaar hebben ze deze nog steeds bij Hobby King.
15 euro, soldeerstation;
https://hobbyking.com/nl_nl/soldering-s ... -plug.html
Die van mij is inmiddels al 15 jaar oud, heeft het altijd prima gedaan.
Andere merkje, maar zelfde ding.
Daar zitten heel wat soldeeruren in, kabels, weerstandjes, SMD en alles.
De punten zijn heel universeel, dus die kun je bijna bij elke webshop wel kopen.
Verschillende maten ook mogelijk.
Ja een Weller en vooral een JBC is meer fancy (heb daar ook veel mee gewerkt).
Maar het soldeert van dik tot dun en kan temp instellen.
Hoe nauwkeurig de temp is, geen idee, heb ik in al die jaren nog nooit naar gekeken.
Als het te hard fikt moet het zachter, als het niet wil vloeien moet het harder

(dat gaat bij mij volledig op gevoel)
Hier MP advertentie;
https://link.marktplaats.nl/m1706863722
Die van mij ziet er iets anders uit.
Sponsje direct in de prullenbak gooien en netjes messing klosje voor nemen.
Blijkbaar hebben ze deze nog steeds bij Hobby King.
15 euro, soldeerstation;
https://hobbyking.com/nl_nl/soldering-s ... -plug.html
Die van mij is inmiddels al 15 jaar oud, heeft het altijd prima gedaan.
Andere merkje, maar zelfde ding.
Daar zitten heel wat soldeeruren in, kabels, weerstandjes, SMD en alles.
De punten zijn heel universeel, dus die kun je bijna bij elke webshop wel kopen.
Verschillende maten ook mogelijk.
Ja een Weller en vooral een JBC is meer fancy (heb daar ook veel mee gewerkt).
Maar het soldeert van dik tot dun en kan temp instellen.
Hoe nauwkeurig de temp is, geen idee, heb ik in al die jaren nog nooit naar gekeken.
Als het te hard fikt moet het zachter, als het niet wil vloeien moet het harder
(dat gaat bij mij volledig op gevoel)
Hier MP advertentie;
https://link.marktplaats.nl/m1706863722
Die van mij ziet er iets anders uit.
Sponsje direct in de prullenbak gooien en netjes messing klosje voor nemen.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Interessante tip, Bart, bedankt! Ik soldeer niet zo vaak maar mijn 35 jaar oude JBC begint nu toch wel wat minder te worden.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Gratis
Diverse luidsprekers, woofers tweeters mid speakers
Diverse luidsprekers van onder andere Visaton en Monacor.
Gratis af te halen.
https://link.marktplaats.nl/m1723593113
Lage Mierde
Leuk spul voor de hobbykamer!
Kijk ook even bij zijn andere advertenties voor (ook gratis) hoorns.
Diverse luidsprekers, woofers tweeters mid speakers
Diverse luidsprekers van onder andere Visaton en Monacor.
Gratis af te halen.
https://link.marktplaats.nl/m1723593113
Lage Mierde
Leuk spul voor de hobbykamer!
Kijk ook even bij zijn andere advertenties voor (ook gratis) hoorns.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
One World Concepts schreef:
Voor dit geld vind je echt niks beters! Vraag het maar aan mijn buren.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zonde van die cello.
Ik heb nog een complete staan.
Akoestisch dus. Zonder speakers.
Ik heb nog een complete staan.
Akoestisch dus. Zonder speakers.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dat zijn jammer genoeg niet de originele klassiekers met Alnico magneten maar later met ferriet magneten.pvanlingen schreef:
