Ik heb van een familielid een Ka-2200A gekregen om na te zien.
Na reiniging van alle pot meters en knoppen ,aangesloten aan mijn speakers als test (eerst aan weerstanden en dan aan hoofdtelefoon).
Nu tot mijn verwondering speelde deze oude versterker beter voor stereo dan mijn AVR van denon.
Aangezien het kleine vermogen ongelofelijk 2x12 w aan 8 ohm.
Ik heb nu in tweedehands een kenwood Ka 3700 gekocht voor 85 euro inclusief verzending.
Aangesloten aan hoofdtelefoon en resultaat 1 kanaal werkt slecht en alle knoppen kraken en vallen soms weg.
Dus open die kast:alles in gespoten en vastgesteld dat er 1 eindtransistor is vervangen .
Volgens geen juiste (ook vervangtransistors nagekeken) Heb het volledig schema gedonwload.
En heb 2 transistors besteld die wel geschikt zijn + alle elco's condensators besteld 20 stuks.
Later kom ik terug met het resultaat als het project af is.
Kenwood vintage versterker KA-2200A
Moderator: Beheerdersteam
-
Eddy hobby
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 10 jun 2021, 4:36
-
Eddy hobby
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 10 jun 2021, 4:36
-
Eddy hobby
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 10 jun 2021, 4:36
