Ringkern Trafo

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Ringkern Trafo

Bericht door Ah!buis »

PimDriessen schreef:
Dag Anne, Bert, Piet, Robert, V4lve Lover,
Zal het nu maar even in de groep gooien, zou deze de gewenste spanning en stroom kunnen leveren?.

Groet,
Pim
https://www.tme.eu/nl/details/tst50w_8v ... st-50-001/
Is ook 8V, krijg je ongeveer dezelfde toestand als met de kleinere.
Anne
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ringkern Trafo

Bericht door PimDriessen »

Hoi Anne,
Jou idee is echt super, alleen heb ik al een printje af, dat vind ik wel jammer. :lol:
ScreenShot294.jpg
Dan zouden een van deze toch wel geschikt zijn?.

https://www.tme.eu/nl/details/tst100w_9 ... t-100-065/

https://www.tme.eu/nl/details/tsth60w/t ... t-60-002h/

https://www.tme.eu/nl/details/tsth80w/t ... t-80-002h/

Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ringkern Trafo

Bericht door OpaBert »

PimDriessen schreef:
Hoi Anne,
Jou idee is echt super, alleen heb ik al een printje af, dat vind ik wel jammer. :lol:
ScreenShot294.jpg
Dan zouden een van deze toch wel geschikt zijn?.

https://www.tme.eu/nl/details/tst100w_9 ... t-100-065/

https://www.tme.eu/nl/details/tsth60w/t ... t-60-002h/

https://www.tme.eu/nl/details/tsth80w/t ... t-80-002h/

Groet,
Pim
Jij maakt het Anne wel moeilijk :D
Alleen maar omdat je een op stukje expiremnteer bord de verkeerde onderdelen hebt geprakt ga je een zwaardere trafo kopen en loop je weer in je eigen valkuil Pim Die mur820 ben je van je 8 volt 2 volt kwijt
Een simpele brugcel Deze ben je 1 volt rijker
Dat wil je misschien ook niet omdat je die 4 diodes op je printje hebt zitten
Ook een andere regelaar de LT1083 wil je niet
Ik denk dan dat je een 9 volts trafo nodig zal hebben met jouw huidige print Wat eigenlijk idioot is :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Ringkern Trafo

Bericht door Ah!buis »

Hoeft weer niet zoo zwaar, deze kan ook wel https://www.tme.eu/nl/details/tsth40w/t ... t-40-002h/
Anne
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ringkern Trafo

Bericht door PimDriessen »

Dag Anne,
Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Deze kan het worden doordat de spanning 11,5 volt is want de stroom is maar 0,97 A hoger als de trafo die ik nu heb.

Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ringkern Trafo

Bericht door OpaBert »

Volgens mij is hier een spreekwoord voor Pim
Beter ten halve gekeerd dan volledig verdwaald
Voor je een bestelling doe , denk er nog eventjes over na
Je verstookt meer warmte in je voeding dan in je gloeidraden :relax:
V4lve Lover
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
Locatie: Ravenstein

Re: Ringkern Trafo

Bericht door V4lve Lover »

PimDriessen schreef:
Dag Anne, Bert, Piet, Robert, V4lve Lover,
Zal het nu maar even in de groep gooien, zou deze de gewenste spanning en stroom kunnen leveren?.

Groet,
Pim
https://www.tme.eu/nl/details/tst50w_8v ... st-50-001/
Ik simuleer het even voor je. maar 8V zal krapaan worden met een standaard 25A brugcel.
Simulatie Pim.PNG
9V met 2x 22000uF 16V gaat wel lukken daarentegen. maar dat hangt ook van de grootte van de trafo af.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ringkern Trafo

Bericht door PimDriessen »

Dag V4lve Lover,

Dat is geweldig, ben heel vaak met dat programma aan het spelen om de buizen voeding te simuleren, maar dit was nog niet bij me op gekomen om dit te simuleren :think: , bedankt in ieder geval.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Ringkern Trafo

Bericht door OWC »

Met een spannignsverdubbelaar bij een lineaire voeding, verstook je wel twee keer het vermogen, aangezien dezelfde stroom uit de hogere spanning moet komen (plus verliezen)

Als het enkel om gloei gaat, kun je ook een simpel buck-converter printje nemen, die hebben dit probleem niet.
Die hebben een rendement van 90% waardoor ze ook amper warm worden.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ringkern Trafo

Bericht door PimDriessen »

Dag One World Concepts,

Dat is een bijzondere schakeling, is ook nog mogelijk.
Bedankt.

Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Ringkern Trafo

Bericht door Ah!buis »

PimDriessen schreef:
Dag Anne,
Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Deze kan het worden doordat de spanning 11,5 volt is want de stroom is maar 0,97 A hoger als de trafo die ik nu heb.
Je kwam geen stroom tekort, wel spanning.
Dwz een trafo met meer spanning en dezelfde stroom.
Anne
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ringkern Trafo

Bericht door PimDriessen »

Dag Anne,
Bedankt.
Groet,
Pim
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”