Amanero USB naar I²S

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Amanero USB naar I²S

Bericht door hannesie »

Ik kom nu een stukje tegen dat ook de wat minder recente chips gebruik kunnen maken van de Amanero, en dan met behoud van de kwaliteit van de NOS.

https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... ost6689301

Zijn er hier mensen die gebruik maken van USB bij deze chips, of blijft men liever bij S/Pdif ...?
Ik heb begrepen dat de USB minder jitter kan geven, dus een schoner signaal naar de DAC chip.
Hi guys,
This can be good news for owners of USB-Amanero Combo and old (multibit/R2R) Dacs who want to connect USB-Amanero to DAC directly without digital filters in Non OverSamling mode.

Domenico from Amanero has been working on improving the 'Slave_RJLR' firmware for several months. Modified firmware should enable direct connection of old generation Dacs (for example: TDA1540, TDA1541, TDA1543, PCM53, PCM56, PCM58, PCM63, PCM1702, PCM1704, AD1861, AD1865)
to USB-Amanero in slave mode (i.e. with external clocks) using Right Justified Data format. The firmware is to enable 45.xxx/49.xxx MHz clocks to be connected. The split R/L Data signal is to be implemented in CPLD. The Left Data signal is supposed to be present on Amanero's pin 3 and the Right Data signal on pin 7.
I think that many diyaudio users will be interested.

Thank you Amanero for your support and we keep our fingers crossed for the successful completion of the firmware modification.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Amanero USB naar I²S

Bericht door knuisje »

Mooie ontwikkeling, alleen zit je dan wel vast aan bronnen met een USB-aansluiting. SPDIF is niet te gebruiken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Amanero USB naar I²S

Bericht door hannesie »

Als dan SPDIF dan juist een mogelijkheid geeft mogelijk via een I²S switch, en mogelijk dan die te gebruiken, voor als het echt moet. :hide:

Ik begreep dat de jitter veel meer aanwezig is bij de SPDIF opzet, als ik dan GerardJ moet geloven, nou ja moeten, zelfs graag geloof.

De weerstand is vaak ook een vooroordeel lijkt het tegen computers in de audio keten, terwijl de hele studio omgeving barst van PC's.

Ik heb hier een I2S switch, en ga mogelijk eens wat klooien.
sw.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Amanero USB naar I²S

Bericht door knuisje »

Er is niets mis met USB, maar als je bijvoorbeeld een TV wil aansluiten (voor Netflix oid.) ontkom je niet aan SPDIF.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Amanero USB naar I²S

Bericht door hannesie »

knuisje schreef:
Er is niets mis met USB, maar als je bijvoorbeeld een TV wil aansluiten (voor Netflix oid.) ontkom je niet aan SPDIF.
Jawel, via de HDMI is ook een optie, heb er ook al naar gekeken. :lol:

Maar dan inderdaad ook wel weer een andere opzet.
Heb daar al een HDMI input voor, en met ingebouwde I2S switch. :)
sw.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Amanero USB naar I²S

Bericht door knuisje »

Mooie oplossing. Je hebt deze ook met SPDIF-out zag ik: klik
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”