buizen mengversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Ja knopje op uit ,stil.
Maar even in de schuur kijken of ik wat aan afscherming kan vinden :-k

Als ik de 1uF ingangscondensator aanraak met een vinger dan gaat er al heel wat los aan storingen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: buizen mengversterker

Bericht door OpaBert »

Ik heb hier wat rolletjes koperfolie 2,5-3 cm breed
Kan wel wat opsturen Peet
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Bedankt Bert,
Maar weet nog niet wat ik ga proberen.
Mijn Elvis interpretatie met dit ding was niet echt overtuigend............. :mrgreen:
Vergt veel oefening zij mijn vrouw. :lol:
Vond nog wat andere schakelingen,misschien beter.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: buizen mengversterker

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Bedankt Bert,
Maar weet nog niet wat ik ga proberen.
Mijn Elvis interpretatie met dit ding was niet echt overtuigend............. :mrgreen:
Vergt veel oefening zij mijn vrouw. :lol:
Vond nog wat andere schakelingen,misschien beter.
:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door Barry2001 »

MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: buizen mengversterker

Bericht door MarcelvdG »

Het ruisniveau van de microfoonversterker is niet spectaculair laag, maar ik betwijfel of dat van invloed is op jouw Elvis-interpretatie.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Beetje zoeken op het net vond ik dit.
Met een FX loop.
MicPreFXLoop sch rev1.1.PNG
Wat ik niet begrijp,waarom die vier diodes bij de ingang en dan op +15 en -15v?
Deze schakeling is gebalanceerd uit,kan ik dat in de schakeling vervangen naar RCA uit of moet er dan weer iets achter geschakeld worden om op ongebalanceerd te komen?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door OWC »

Die diodes zijn er om aansluit pieken op te vangen.
Zeker met langere kabels ed kan dat weleens een ding zijn.
Vrij standaard (en een must) voor alle professionele dingen en microfoon versterkers ed.

Mocht je single ended uit willen, kun je ie THAT1646 gewoon weglaten.

Ik zou het persoonlijk iets simpeler uitvoeren, THAT1510 is een prima IC, maar lijkt mij wat overdreven in deze situatie.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Dit is trouwens de microfoon die er aan komt.
Sennheiser md421,dynamic microphone

Dus die fantoom voeding kan ik ook schrappen en op de mic zit al een keuze filter.
file.jpeg
file.jpeg (79.76 KiB) 343 keer bekeken
Ik zou het persoonlijk iets simpeler uitvoeren, THAT1510 is een prima IC, maar lijkt mij wat overdreven in deze situatie.
Vertel.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door douwebakker »

Mooie microfoon hoor. Zit zelfs een spraak/muziek schakelaar op.
Mocht je nog een 3-polige plug zoeken hiervoor dan heb ik er nog eentje liggen.
Douwe
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door OWC »

democles schreef:
Ik zou het persoonlijk iets simpeler uitvoeren, THAT1510 is een prima IC, maar lijkt mij wat overdreven in deze situatie.
Vertel.
https://sound-au.com/articles/balanced-2.htm

Figuur 4 en dan voor de 3e optie (voltage mode) of 4e optie, instrumentatie ampje.
Uiteraard wel gewoon met dat andere stuk circuit ervoor!

Wanneer het echt helemaal netjes moet zou ik het nog helemaal anders doen, om echt een ultra hoge onderdrukking te maken, maar aangezien het hier maar 1 micje gaat in een vrij rustige omgeving is dat allemaal niet nodig.
Misschien kun je jou geval zelfs voor optie 1 kiezen (van figuur 4) kiezen.

Wel zou ik daar even de ingang impedantie gelijk trekken.

Ik denk persoonlijk wel dat het netter is om de fx-send actief te bufferen.
In principe kun je dan de hele schakeling met een quad opamp maken.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: buizen mengversterker

Bericht door Ah!buis »

Voorstel tot enige wijzgingen :-k
Anne
Bijlagen
MicPre.png
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Bedankt jongens en ook Anne voor het aanpassen!
Zal het even bestuderen :-k
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door OWC »

democles schreef:
Bedankt jongens en ook Anne voor het aanpassen!
Zal het even bestuderen :-k
Wat voor effecten wil je trouwens gaan toepassen?
Valt dat allemaal in het kaliber, gitaar effect pedalen?

Daar moet dan namelijk wel even rekening mee gehouden worden met de ingangs- en uitgangsmpedanties
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Ja allemaal gitaar pedaaltjes.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: buizen mengversterker

Bericht door OpaBert »

Ga je ook de doors doen ?
Laatste concert dat is gefilmd https://youtu.be/51SAvWieaNc
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Ja Bert de DOORS doe ik ook :lol:
Iets van ,,This is the end, my only friend ,,

Zit een beetje vast met een mic is laag ohmig en een gitaar element is hoog ohmig,
er wringt dan ergens wat als er gitaar bakjes tussen gezet worden :?

Die opamp,s moeten ook wat eenvoudiger kunnen,de dingen in het schema moet ik anders bij de groten bestellen met de nodige verzendkosten. :-k
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door OWC »

democles schreef:
Ja Bert de DOORS doe ik ook :lol:
Iets van ,,This is the end, my only friend ,,

Zit een beetje vast met een mic is laag ohmig en een gitaar element is hoog ohmig,
er wringt dan ergens wat als er gitaar bakjes tussen gezet worden :?

Die opamp,s moeten ook wat eenvoudiger kunnen,de dingen in het schema moet ik anders bij de groten bestellen met de nodige verzendkosten. :-k
Welke opamps heb je in het bakje?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door OWC »

En wil je zelf een wet-dry mogelijkheid hebben?

Veel effecten hebben dat namelijk zelf al, dus het is erg dubbel op.
Persoonlijk gebruik ik enkel een serie FX loop
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

NE5532, 2x
RC4558,2x
1458,2x
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: buizen mengversterker

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Ja Bert de DOORS doe ik ook :lol:
Iets van ,,This is the end, my only friend ,,

Zit een beetje vast met een mic is laag ohmig en een gitaar element is hoog ohmig,
er wringt dan ergens wat als er gitaar bakjes tussen gezet worden :?

Die opamp,s moeten ook wat eenvoudiger kunnen,de dingen in het schema moet ik anders bij de groten bestellen met de nodige verzendkosten. :-k
Ben benieuwd hoe dat klinken gaat :D
Je kan misschien met 1/10 trafootjes wat doen Ik meen dat EOO ze heeft
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door OWC »

democles schreef:
Zit een beetje vast met een mic is laag ohmig en een gitaar element is hoog ohmig,
er wringt dan ergens wat als er gitaar bakjes tussen gezet worden :?
Wil je de input ook geschikt voor gitaar?

Of heb je het nu puur over de FX loop?

In het eerste geval maakt het ook niet gigantisch veel uit, kwestie van ingangsimpedantie schakelbaar maken.
In de FX loop maakt het sowieso niet uit.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen mengversterker

Bericht door democles »

Wil je de input ook geschikt voor gitaar?
Nee,alleen mic.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: buizen mengversterker

Bericht door MarcelvdG »

One World Concepts schreef:
Wil je de input ook geschikt voor gitaar?

Of heb je het nu puur over de FX loop?

In het eerste geval maakt het ook niet gigantisch veel uit, kwestie van ingangsimpedantie schakelbaar maken.
Als dat gitaarelement erg hoogimpedant is, is de optimale ruisaanpassing ook heel anders dan bij een microfoon van een paar honderd ohm. Maar goed, niet van toepassing want er komt alleen een microfoon aan.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen mengversterker

Bericht door OWC »

MarcelvdG schreef:
One World Concepts schreef:
Wil je de input ook geschikt voor gitaar?

Of heb je het nu puur over de FX loop?

In het eerste geval maakt het ook niet gigantisch veel uit, kwestie van ingangsimpedantie schakelbaar maken.
Als dat gitaarelement erg hoogimpedant is, is de optimale ruisaanpassing ook heel anders dan bij een microfoon van een paar honderd ohm. Maar goed, niet van toepassing want er komt alleen een microfoon aan.
Klopt, vandaar dat ik het vroeg ;)
Plaats reactie