"onzichtbare" speakerkabel/ Ghost wire
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
"onzichtbare" speakerkabel/ Ghost wire
Op tweakers las ik hier over, wellicht interessant voor iemand hier.
0.5mm "dikke" kabel 16/24 awg als een soort schilderstape te plakken en te overschilderen.
Ghost wire
Ali versie
Dit is een foto van de Tweakers gebruiker waarin hij de zichtbaarheid laat zien, worst case dus met ongunstige lichtval. Dit is de Ali versie.
0.5mm "dikke" kabel 16/24 awg als een soort schilderstape te plakken en te overschilderen.
Ghost wire
Ali versie
Dit is een foto van de Tweakers gebruiker waarin hij de zichtbaarheid laat zien, worst case dus met ongunstige lichtval. Dit is de Ali versie.
Laatst gewijzigd door Douwe84 op wo 09 jun 2021, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: "onzichtbare" speakerkabel/ Ghost wire
Ik geloof niet dat op die derde foto er van deze kabel onder zit
Bovendien is mijn ervaring dat je dubbelzijdig tape niet goed blijft plakken op een ondergrond die poedert of niet echt glad is
Bovendien is mijn ervaring dat je dubbelzijdig tape niet goed blijft plakken op een ondergrond die poedert of niet echt glad is
foto van gebruiker toegevoegd, was nog even in afwachting of ik zijn foto mocht gebruikenOpaBert schreef:Ik geloof niet dat op die derde foto er van deze kabel onder zit
Leuk!
Kosdah?
Conrad verkocht destijds zelfklevende koperfolie van 70um dik en 25mm breed (ong 2mm2) op rol. Was meer bedoeld als HF afscherming en printplaat reparatie. Plakte erg goed
En we hebben het oude 40 aderig HDD flatcable nog wat je onder het tapijt kunt schoffelen.
Conrad verkocht destijds zelfklevende koperfolie van 70um dik en 25mm breed (ong 2mm2) op rol. Was meer bedoeld als HF afscherming en printplaat reparatie. Plakte erg goed
Het lijkt mij niet lekker zitten met een luidspreker in mijn nek.
Is dan mogelijk voor de surround of zo dan, maar toch zou ik die wat opzij van de bank plaatsen, en of je het dan nog niet ziet, dan ben je een spekkoper.
Is dan mogelijk voor de surround of zo dan, maar toch zou ik die wat opzij van de bank plaatsen, en of je het dan nog niet ziet, dan ben je een spekkoper.
Is een hoekbank, dit is de surround.
maar t gaat om de kabel!
maar t gaat om de kabel!
40 euro ongeveer voor 30 meter.Pjotr schreef:Leuk!Kosdah?
Conrad verkocht destijds zelfklevende koperfolie van 70um dik en 25mm breed (ong 2mm2) op rol. Was meer bedoeld als HF afscherming en printplaat reparatie. Plakte erg goedEn we hebben het oude 40 aderig HDD flatcable nog wat je onder het tapijt kunt schoffelen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Mooie oplossing!
Ik vind alleen de prijs wel flink voor zo'n rolletje.
Maar goed, je hebt maar een klein stukje nodig, de rest kan gedaan worden met reguliere kabel
Eventueel kun je zelf ook een beetje creatief zijn met koper tape natuurlijk.
Ik vind alleen de prijs wel flink voor zo'n rolletje.
Maar goed, je hebt maar een klein stukje nodig, de rest kan gedaan worden met reguliere kabel
Eventueel kun je zelf ook een beetje creatief zijn met koper tape natuurlijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Leuk, 1 om te onthouden, kan een oplossing zijn voor bepaalde situaties. Vind de prijs nog wel meevallen, je zou ook kunnen delen als je niet alles nodig hebt.
- Leeuwarden
Maar de hamvraag blijft natuurlijk: Hoe klinkt het!
Per meter of per euro? Vind 40 euries voor 30 meter nog wel mee vallen. Beetje gemiddelde prijs toch voor waaibomen speaker kabel?
- pappaleo
- Contacteer:
Dat hangt bij zulke dunne kabel helemaal van de ondergrond af. Plak je het op hout, dan klinkt het pok-pok als je er op klopt, plak je het op metaal, dan klinkt het poiingg-poiingg.Leeuwarden schreef:Maar de hamvraag blijft natuurlijk: Hoe klinkt het!
- VintageHarry
Luidsprekerkabel hoort los van de grond op steuntjes te liggen lees ik wel eens op dit forum 
- Leeuwarden
Binnenkort komt er een audiofiele versie op de markt waar de gordijnen voor worden weggeschoven.
Nee hè, alweer een kabel discussie 
'Tis trouwens wel een van de weinige speakerkabels die mij niet zo geschikt lijkt voor de elektrische grasmaaier en heggenschaar.
'Tis trouwens wel een van de weinige speakerkabels die mij niet zo geschikt lijkt voor de elektrische grasmaaier en heggenschaar.
Uhm, een luidsprekerkabeltje op de muur lijmen en die overschilderen?
Dit spul is zo dun dat het vervangen door een vergelijkbaar normaal kabeltje ook "onzichtbaar" is.
De breedte van die koperbaan is net geen cm, slechts 0,9525mm x 0,5mm dikte.
EDIT: 1.31mm2
Dit spul is zo dun dat het vervangen door een vergelijkbaar normaal kabeltje ook "onzichtbaar" is.
De breedte van die koperbaan is net geen cm, slechts 0,9525mm x 0,5mm dikte.
EDIT: 1.31mm2
Op de website staat 23 AWG > 0,26 mm² (per baan)
Ik geloof dat elke geleider van een UTP-touwtje ook 23 AWG is
Ik geloof dat elke geleider van een UTP-touwtje ook 23 AWG is
Dacht eigenlijk 28 AWG maar zou kunnen, de ene UTP is de andere niet. I.i.g. is dat grijze 40 aderig HDD flatcable 0,14 mm2. Met 20 aders per kant maakt dat 2x 2,8 mm2 totaal of 4x 1,4mm2.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Dat maakt toch allemaal niet uit als je maar een klein stukje nodig hebt?
Enkel het stukje wat op de muur komt en zichtbaar is.
Ik kan wel inzien waarom sommige mensen dit er fraaier uit vinden zien dan een dun rond kabeltje.
Enkel het stukje wat op de muur komt en zichtbaar is.
Ik kan wel inzien waarom sommige mensen dit er fraaier uit vinden zien dan een dun rond kabeltje.