Maar kan die signaal massa altijd nog dichter bij het midden van het IC zetten.
Kwestie van een gaatje bij boren
Moderator: Beheerdersteam
Helaas staat dit niet altijd in de datasheet, en soms zelfs fout in de datasheet en wanneer je helemaal pech hebt is het fout geïmplementeerd in het chip ontwerp zelf, waardoor je beiden nooit kunt scheiden.Barry2001 schreef:Daarvoor bestaat er een datasheet. Daar staat letterlijk hoe je ‘m aansluit, wat je vooral niet moet doen om oscillaties te voorkomen, en hoe je moet ontkoppelen.
Er staat zelfs letterlijk een voorbeeld layout.
Wat hier anders is is dat de print enkelzijdig is, vandaar het voorstel om (als je zelf maakt) 1 kant niets weg te etsen. Ik heb bij mijn printje ground op zowel boven- als onderkant koper gehouden, en dit gestitched met via’s. Ook voor de warmte huishouding, wordt niet meer dan handwarm.
De 49600 is een buffer, moet nog een opa voor, wordt wel uitgebreider.One World Concepts schreef:Al die moeite![]()
![]()
Maar goed, soms moet je het idd maar ervaren.
Heb je de lme49600 weleens geprobeerd?
Of anders een Class-AB NPN/PNP buffertje met daarvoor een opampje (of zelfs een buisje) naar smaak.
Dat klopt, hoewel het voorbeeldje vanuit de evaluation board heel goed werkt.Ah!buis schreef:De 49600 is een buffer, moet nog een opa voor, wordt wel uitgebreider.One World Concepts schreef:Al die moeite![]()
![]()
Maar goed, soms moet je het idd maar ervaren.
Heb je de lme49600 weleens geprobeerd?
Of anders een Class-AB NPN/PNP buffertje met daarvoor een opampje (of zelfs een buisje) naar smaak.
Misschien een LT1819 proberen ?
Anne
+1MarcelvdG schreef:Dat laatste alleen als je elke op-amp zijn eigen tegenkoppelnetwerk geeft en een eigen serieweerstandje aan de uitgang.
Moet er toch niet een of ander klasse-A buizentrapje in als hoofdtelefoonversterker?
Ja zoiets bedoelde ik eerder. Eeuwen geleden ooit eens iets mee geëxperimenteerd, nooit verder opgepakt (niet echt een reden voor)Ah!buis schreef:Of zoiets, om 't eenvoudig te houden.
Anne
Ik heb ook gezien dat je SMD helemaal prima vindt.democles schreef:Anne,![]()
Mooi, scheelt een hoop ballast...........
Ongeveer ja, er zijn NPN/PNP SMD paartjes die wat meer stroom kunnen handelen, 500mA-1A lijkt me goed.democles schreef:Even gegoogeld.
Bedoel je dit?
Sziklai pair