Nou, mijn eerste indruk van het filter was helemaal verkeerd. Ik had mijn streamer niet op "Direct" staan en de meerkanaals toonregeling niet lineair. Dat veroorzaakte het scherpe randje en het gebrek aan laag.

Standje TV dus.
Bij nader luisteren zit er zelfs teveel laag in en klinken ze een beetje te donker en niet erg present. Even met de simulatiesoftware gespeeld om het middengebied wat op te trekken. In de bak had ik nog een paar 0mH82 spoelen, die trokken het midden wel een paar dB op. De tweeter moet dan ook wat luider spelen. Om te voorkomen dat het hoogste hoog gaat schetteren heb ik de weerstandswaarden veranderd naar 3R3 serie en 12R parallel. Door de wijziging van de afsluitimpedantie had dat voornamelijk effect tussen 2 en 5kHz zodat de tweeter qua niveau weer aansloot op de woofer.
De handel er in gesoldeerd en weer luisteren.
De klankbalans is een stuk beter, maar het geluidsbeeld blijft iets te smal. Paaskuikens erbij gepakt en dat was schrikken.

Vééél groter geluidsbeeld en helemaal los van de kasten. Wel iets minder laag.
De sweetspot bij Calimero is ook gewoon te klein. Als ik me naar links of rechts beweeg klinkt het gelijk minder. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat komt door die asymmetrische tweeter positie.
Ik denk dat ik onder het motto "schijt aan Edge" toch een paar exemplaren ga bouwen met een tweeteropstelling in het midden. Ziet er nog beter uit ook. Mogelijk kan ik dan ook de slotpoort wat breder maken, zodat ze nog iets dieper kunnen gaan weergeven.