de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Pinda13

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Pinda13 »

leonidas schreef:
Het blijft voor mij een compleet mysterie , hoe iemand naar ongecorrigeerde Lii units kan luisteren.
Ik heb hier diverse malen , voor luisteraars , do door mij toegepaste correcties ge by passed.
E.e.a. klinkt dan als een soort van versterkte intercom.
Zeker bij units die zo'n 10/12 dB oplopen vanaf 600~1000 Hz.
Voor mij onbegrijpelijk.

mvgr. Leon
Haha, smaak gebonden misschien? Lastige van diy dat je pas weet wanneer het goed is als alles al is gebouwd...of juist niet..
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Nee, gebrek aan smaak kan nog maar geluid is altijd een bepaalde balans. Zo maar een luidspreker ongefilterd gebruiken gaat in tegen elke vorm van het afmixen van muziek. Het slaat alleen ergens op, als alles op z'n plek valt. vrijwel nooit gaat dat zonder filter.

Tangband heeft een 3" die goed klinkt zonder filter. Maar dat is uiterst zeldzaam.
richard

Bericht door richard »

leonidas schreef:
...
Voor mij onbegrijpelijk.
Jij was toch een laag-luisteraar meen ik me te herinneren.
Maar ik kan me er alles bij voorstellen, het natuurlijk oplopende hoog van de grotere breedbanders gaat wel heel fris klinken.

Kun je dat wel een beetje met min of meer indraaien enigszins compenseren maar dan ga je te veel van het tophoog verliezen.
Enige vorm van compensatie filtering is dan wel aan te bevelen en eigenlijk onontbeerlijk.

Of je zou eens een stroomversterker op de breedbanders kunnen proberen, Nelson Pass heeft daar een paar ontwerpen voor gemaakt en dat schijnt gunstig te zijn voor de klankbalans.
https://www.passdiy.com/project/amplifi ... ge-drivers
oorpijn

Bericht door oorpijn »

Of een front hoorn zoals de Oris. Speel hier met de S8 en filter niet, los van een actief xo op 200hz. De hoorn ondersteunt het laag-mid. Het is niet perfect natuurlijk maar best prima. Het holografische geluid maakt veel goed en filters maken dat vaak snel minder..
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

leonidas schreef:
Hoi HenkJan,

Als je naar de gepubliceerde spl curves kijkt , dan zie je dat de unit een oplopende tendens heeft.
Ik heb geprobeerd de , te verwachten , baffle step te laten samenvallen met waar dat oplopen begint.
Omdat ik ook nog ontwerp voor compleet vrijstaand , kom ik uit op :
BSC 6dB en oplopen ook 6dB.
Dat is samen 12 dB.
Ik heb met bananen stekkers 3 BSC combinaties gemaakt om te beginnen : 8dB , 10dB en 12 dB.
Na veel wisselen bleek dat 12dB het meest overeen kwam met datgenen wat ik het meest aangenaam vond.
Ook gebruik in , op dezelfde manier, 2 notches.
Eentje klikt wat meer hifi en de iets diepere en breder notch klinkt wat audiofieler.
Kun je hier wat verder mee ?

mvgr. Leon
ja, met zowel baffle step als van nature oplopende curve dan moet t zware geschut in actie komen.

ongecorrigeerd lijkt voor sommige breedband liefhebbers bijna de heilige graal, ik snap t ook niet. Heb je een unit waarbij t kan, dan is t mooi natuurlijk maar een viool moet wel viool blijven natuurlijk.
richard

Bericht door richard »

Het zou met een breedbander misschien kunnen met een zwakke magneet. Maar dan boet je wel in met rendement en kwaliteit (weinig controle op zwabberend laag).

En ja, een heilige graal is het wel. Maar om dat te bereiken moet je de Visserkoning wel vragen wat er loos is.
Kooos

Bericht door Kooos »

Hallo allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Koos (tenminste, zo noemt iedereen mij). Woonachtig in het noorden van het zuiden van ons land, en bezeten door de reproductie van het geluid van muziekinstrumenten. Ik heb mij onlangs aangemeld op dit forum, waar ik daarvoor al een aantal jaren op diyaudio.com actief ben geweest. Niet echt om ervaring te delen, maar meer om te lezen en zo informatie te verzamelen. Gelukkig zijn mensen in de diy wereld erg behulpzaam, ik heb enorm veel geleerd van anderen. Tot op heden heb ik 2 luidsprekers sets gebouwd, Paul Carmody's Speedsters en Troels Gravensen's Discovery 3 Way Classic. De laatste set wordt momenteel aangestuurd door een First Watt F6 clone, welke mijn eerste zelfgebouwde versterker is en waar ik enorm van onder de indruk ben (moet wel he, als je het zelf gebouwd hebt :wink: ).

Voordat ik op de hoogte was van de DIY audio wereld, luisterde ik nog naar commerciele ontwerpen als de KEF R700 en Q700, daarna ben ik een aantal jaren in het buitenland geweest voor werk en had ik deze verkocht. Deze luidsprekers werden aangestuurd door een Marantz SR7007 en een HD-AMP1. Niets mis mee, maar nu ik de First Watt F6 heb mogen ervaren, ben ik enorm fan geraakt van deze versterker.

Nu het sinds een aantal jaren rustiger is qua reizen (gezinsleven was aangebroken), ben ik mijn oude liefde muziek luisteren weer gaan oppakken. Hobby's draaien bij mij meestal uit in obsessies, en dat is bij deze geen uitzondering. Ik vind dit zelf geen probleem, maar mijn omgeving zal weleens het hoofd schudden. Ach, ik ken voldoende mensen die geen hobby's hebben, dat is pas erg! :D

Goed, on-topic. Doordat mijn laatste zelfbouw luidsprekers een ontwerp van Troels waren, en ik eens wat anders wilde proberen (de omschrijving van Open Baffle geluid was voor mij erg aansprekend, zonder het zelf nog gehoord te hebben), en ik dacht aan de OBL-15 van Troels (als een design van iemand bevalt, dan neig je automatisch een beetje naar meer designs van dezelfde). Maar ik was ook erg benieuwd naar Full Range drivers in OB. Toen ik het een en ander gelezen had over PureAudioProject sprak me dat erg aan, ik wist alleen niet of dit wel in onze woonkamer kon werken (4 x 4 meter).

Toen ik op YouTube een filmpje van Decware zag, met daarin de ZF15M (Lii Audio F15, in de medium barrel baffle), was ik verkocht. Zelfs door mijn hoofdtelefoon heen klonk het goed (natuurlijk kun je niet oordelen via zo'n filmpje, maar de ruimtelijke weergave en instrumenten spreiding was enorm). Hierdoor enthousiast geraakt door Lii Audio, ben ik verder gaan zoeken, en uiteindelijk hier beland!

Nadat ik Leon een PM had gestuurd met mijn verzoek om de Lii drivers eens te mogen beluisteren, werd dit verzoek direct geaccepteerd, en gisteren was het dan zo ver, ik heb naar alle aanwezige Lii drivers mogen luisteren bij Leon. :goeie:

Nadat er heerlijke koffie was ingeschonken zijn we snel gaan zitten in de luisterruimte, ik kon niet wachten! We begonnen met de Crystal-6 in de bvr kasten, en ik moet zeggen dat ondanks ik eigenlijk voor de Liionidas en F12 in OB kwam, deze driver mij heel erg verrast had, enorm neutraal en een behoorlijke body voor zo'n kleine driver die alles alleen moet doen (goed kastontwerp dus. Deze combinatie is misschien niet iets voor mij als hoofdsysteem, maar kan wel in andere kamers gebruikt worden eventueel.

Daarna kwam de BOB (Baby Open Baffle), met daarin de FAST-8 en 2x 12 inch woofers. Dit was in werkelijkheid veel kleiner dan het op de foto's eruit zag, en mocht er iemand tegen een WAF probleem aanlopen, laat deze dan eens in levende lijven zien aan uw partner, want dit past overal! Door de verschillende reviews die ik gelezen had over de Lii drivers, dacht ik dat de FAST-8 me niet volledig zou kunnen bekoren, maar nu blijkt dus ook maar weer hoe enorm je beinvloed kan raken door beschrijvingen en meningen van anderen. De FAST-8 staat naar mijn mening helemaal niet zo ver bij de Silver-10 vandaan, misschien als ik ze naast elkaar kan testen met een volle avond muziek dat ik er anders over denk, maar ik zou prima kunnen leven leven met de BOB in mijn hoofdsysteem, er is niets dat opvalt en dat is goed! Als het bij de BOB was gebleven was ik met een tevreden gevoel naar huis gereden, een echte aanrader deze combinatie.

Eerlijk is eerlijk, ik was niet enthousiast over alles wat ik hoorde. De F12's zijn bijvoorbeeld niet aan mij besteed. De F12's zoals ze bij Leon aanwezig waren in de IKEA hack baffles vond ik tegenvallen (misschien doordat de BOB's met de FAST-8 daarvoor zo'n indruk gemaakt hadden). Het geluid klonk wat opgesloten, instrumenten te dicht bij elkaar en niet natuurgetrouw.

Daarna gingen we snel door naar de Liionidas met Silver-10 en W15, en het mooie vond ik voordat deze neergezet werden dat Leon al aan het glunderen was, dit verraadde al een beetje wat er te verwachten was. :D

Het eerst dat mij duidelijk werd was het stemgeluid, wat reëell! De stem van Boudewijn de Groot was niet alleen reëel, maar het was ook voelbaar aanwezig had ik het idee. Dat is erg fijn luisteren, wanneer je zo aangetrokken wordt tot wat er speelt. Het is mij nu ook duidelijk dat er een bepaalde minimale luchtverplaatsing aanwezig moet zijn om een stemgeluid natuurgetrouw weer te geven. Met de drivers in mijn huidige luidsprekers zal dat nooit mogelijk zijn. Ik had wel het gevoel dat de bass iets meer aanwezig mocht zijn op dat moment, maar later bleek dat het gewoon volledig in balans was, er hoorde op dat moment geen bass overheersend aanwezig te zijn (iets waar ik wel aangewend was geraakt, door de 8 inch woofer in de 3 weg Discoveries thuis, die toch wel te veel aanwezig zijn wanneer het volume echt omhoog gaat).

Later, bij andere nummers was de bass aanwezig wanneer de bass lijntjes ook duidelijk aanwezig hoorden te zijn. Mocht ik voor de Liionidas gaan uiteindelijk, en de bass is niet volledig naar mijn zin kan ik het altijd nog iets opkrikken door met de weerstandwaardes te spelen.

Tijdens het luisteren naar de demo CD van Leon viel mijn oog op de Kind of Blue CD van Miles Davis die op tafel lag. Trompet is mijn favoriete instrument, en Miles Davis... tja dat heeft geen uitleg nodig :goeie: . Deze CD (SACD) kende ik al goed, omdat ik deze vaak als referentie gebruik, en hierbij was het trompet geluid van Miles minder aanwezig dan ik gewend was, maar waarschijnlijk omdat mijn eigen luidsprekers het iets te schel laten horen door de kleine drivers die de overtonen moeten leveren wanneer het volume omhoog gaat. De Silver-10's gaven niets toe en bleven volledig neutraal. Voor mij misschien iets te neutraal misschien, want bij Miles moet er echt een scherp randje aan blijven zitten, op het randje van oncomfortabel, dat na een tijdje luisteren wel voor luistermoeheid kan zorgen. Miles Davis hoort niet uren achter geluisterd te kunnen worden naar mijn idee, want dan laat het systeem het geluid niet zo natuurgetrouw horen als dat het ooit opgenomen is. Sommige instrumenten klinken - door sommige artiesten gespeeld - gewoon erg schel aan de oren, en bij de trumpet van Miles had ik het idee dat het harde randje een beetje getemd klonk bij deze combinatie. De tenor sax van John Coltrane daarentegen in het nummer Blue in Green klonk wel met het randje eraan, niet te veel en niet te weinig (naar mijn mening he, voor wat het waard is :-D ).

Ik ben er bijna van overtuigd dat mijn volgende zelfbouw set een open baffle ontwerp gaat worden met Lii Audio drivers, maar welke combinatie ben ik nog niet uit. De BOB (FAST-8 met tweeter en 2x 12 inch woofers) heeft mij enorm verrast, en de Liionidas met de Silver-10 is gewoon fantastisch, speelt alles met gemak, een aangename beleving met de spelende artiesten die heel dichtbij aanwezig zijn in de luisterruimte.

Ik ben zeer dankbaar dat Leon zo gastvrij is, anders had ik deze ervaring niet kunnen beleven, en was ik misschien nooit overtuigd geraakt van het open baffle geluid, ik ben dat nu zeker wel!

Groet Koos
meanman64

Bericht door meanman64 »

Ja , zo kennen we Leon
hardbats

Bericht door hardbats »

Dat zijn mooie en uitgebreide ervaringen om te lezen.
Precies zoals ik had verwacht van Leon :D
richard

Bericht door richard »

Mooie recensie Koos van een zo te lezen prettige ervaring!
leonidas
In memoriam †

Bericht door leonidas »

Lekker volledige review , op deze manier , Koos.
Ik vind het zelf ook altijd gezellig om dingen te laten horen en mondeling te verduidelijken.

Tevens ben , en blijf , ik van mening , dat een middag luisteren veel meer zegt dan wat je dan ook maar zou kunnen meten.

Mijn creaties moeten ervaren , beluisterd worden.
Of het iets voor jou is , ben je dan vrij vlug achter.

mvgr. Leon
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

leonidas schreef:
Tevens ben , en blijf , ik van mening , dat een middag luisteren veel meer zegt dan wat je dan ook maar zou kunnen meten.
Leon, wat zeg je nu? ;-)
1 minuut luisteren zegt zelfs al meer dan meten denk ik.

Maar volgens mij had Kooos het hier ook helemaal niet over. Die BOB ben ik ook reuze benieuwd naar, de W-15 hier is echt te groot. BOB kun je nog naar voren zetten, die W15 baffles 2x vult hoe dan ook je inrichting door de breedte.
leonidas
In memoriam †

Bericht door leonidas »

Dan is dit misschien ook leuk voor jou Wouter :

Wat ik tegenwoordig van plan ben , na mijn eerdere ervaring met Ed de Jong is :
Mensen kunnen de BOB 2 weken thuis uitproberen.
Wel zelf halen en terugbrengen , met een degelijke afspraak.
Je weet dan in ieder geval of jouw ruimte geschikt is voor open baffle of niet.

Mooier kan ik het niet maken toch ?

mvgr. Leon.
VintageHarry

Bericht door VintageHarry »

Mooi aanbod hoor! =D>
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Heel galant, ik heb alleen al een setje Liionidas W-15/Fast8 in huis. Die wil ik ook best aanbieden aan anderen, mogen ook voor materiaalkosten wel weer gaan binnenkort. Maar wil het eerst goed spelend hebben. Ik kan me nu niet voorstellen dat het klinkt zoals het bedoeld is.

Dus daarvoor ook die aanlopende woofer maar eens grondig uit elkaar halen of vervangen. Met het risico dat 1 woofer weer andere optiek heeft dan de andere.

Lijkt me prettig om te weten wanneer iemand bij Lii Song Audio gaat bestellen, wil ik evt 1 woofer bij bestellen.

De BOB heeft een soort beste van 2 werelden met 2 soorten woofers. Dat vind ik gewaagd en stoer gekozen door Leon. De maat zou voldoende laag moeten kunnen weergeven. die W-15 sloopt mijm huis gewoon :mrgreen:
leonidas
In memoriam †

Bericht door leonidas »

De laatste 2 maanden aan het spelen geweest met de Lii Audio Crystal 6.
eerst laten inspelen in een tl kastje wat hier lag.
Na een tijdje gekozen om een monitor achtig kastje te ontwerpen volgens het bvr principe.
De potentie van het drivertje begon boven te komen.
2e prototype , nu als vloerstannder met de bvr achter beneden.
Het begon steeds beter te klinken en ik kreeg meer vat op het bvr principe.
Gister ochtend mijn derde behuizing in mekaar gelijmd.
Een zgn. double mouth bvr.
Is een beetje van : pump up the bass.
Baffle step wordt steeds lichter ! Dat wil zeggen dat de overall spl in de bas stijgt.
Zit nu al de hele middag te luisteren en begin me te realiseren dat zo'n point source driver met d'Appolito bas echt wel iets speciaals heeft.

Ziet er ook wel lekker uit vind ik.

Als er meer updates zijn , ben ik er wel weer.

Uiteraard met wat fotoos.

mvgr. Leon
Bijlagen
c6 bvr monitor.jpg
c6 ins 3.JPG
c6 stands.jpg
dm bvr c6.jpg
fs bvr 1.jpg
fs bvr 3.jpg
dm bvr c6 2.jpg
dm bvr c6 3.jpg
Pinda13

Bericht door Pinda13 »

Hoi Leon,

Een tijdje niet van me laten horen, maar bij deze.. Ik ben toch niet voor je monitor build kastje gegaan. Doordat ik nauw contact had met Leo Zhang van lii song/audio heb ik leuke dingetjes mogen testen hier in huis. Het begon eerst zoals ook eerder vermeld met de crystal 6 en de silver 6. Na wat heen en weer communicatie ben ik voor hun reference behuizing gegaan (puur als test eerst), dus dan de kleine versie ivm de 6" unit. Ze maken nu van de grotere kasten ook kleinere en dat beviel me wel qua looks. Pff ik zal kort zijn, die crystal 6 dat is me niet wat, zoals je zei; intercom geluid. Wel dynamiek, maar het was een soep zooitje, ik begon me al iets wat ongerust te worden. Net een "auto radio geluid". Toen gaf Leo de tip om de silver 6 eens in die kast te doen. Die moest warmer zijn en "human voice was far more better".. Oké zo geschiedde en Holy sh*'t! Haha dat was me toch een match; alles was aanwezig, smooth, warmte en uiterst muzikaal het geheel mocht wel wat groter spelen, maar ik heb de silver 6 daarna niet meer uitgezet en heerlijk van genoten.
Toen kwam Leo met het idee, aangezien ik de silver 6 zo fantastisch vond, om de silver 10 eens te proberen. En ja die zijn groot, en ja die kunnen niet in elke ruimte zei hij, maar misschien net datgene wat ik zocht. Ik had een gelukje, want de 6 behuizing kasten was er 1 nou niet super mooi afgewerkt. Echt een beetje chinese kwaliteit zeg maar.. Dus omruilen moest die sowieso en verzendkosten waren ook geen punt vond hij.

De silver 10 met de bijbehorende nieuwe behuizing; poww die zijn groot! Echt huge haha..(115cm hoog, 60 breed en 50 diep)
Maar goed, neerzetten, kabels etc... Wauw, wat speelt dit ontzettend goed. Een bak met laag, dat heb ik eerder alleen uit een svs sub gehoord. Muzikaal, dynamisch en een best warme klank ook! This een silver 6 maar dan groter (ja duhh) nee maar ook de details, ruimtelijk en ja dat laag dat is zo mooi. Daardoor is het voor mij in ieder geval zeer geslaagd en 1 geheel. Ik heb na paar dagen spelen wel de terminals vervangen (but kwaliteit die ze gebruikten) en bekabeling; dat zorgde dat het laag iets anders werd maar in deze ruimte kwam dat goed uit. Je ruimte moeten wel deze speakers aan kunnen zeg maar..

Conclusie, die silver reeks units vind ik echt prachtig. En ja ook in hun daarvoor bestemde behuizingen. De kwaliteit van de behuizing kasten is goed, niet top en perfecte kwaliteit, maar die unit maakt alles goed. Ik gebruik een 2a3 SET amp en klinkt fantastisch.

Owja edit: de silver 6 en kleinere behuizing ook gehouden, vind ze zo mooi :roll: :kwijl:
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Heb je die grote boxen van 115x60 cm en 50cm diep uit China over laten sturen ?
Dat zal een dure grap geweest zijn :shock:
leonidas
In memoriam †

Bericht door leonidas »

Nee Coen , goed lezen.
Hij zit op dit moment in China :)
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Zeg maar Bert tegen Coen :D
Ik kan het zo snel niet vinden Maar het zal wel Leo :lol:
leonidas
In memoriam †

Bericht door leonidas »

Sorry OpaBert.

Ik had ook niet goed gelezen !
Pinda13

Bericht door Pinda13 »

leonidas schreef:
Nee Coen , goed lezen.
Hij zit op dit moment in China :)
Haha inderdaad tijdelijk door covid langer in China. Daarom maak ik maar het beste ervan. En dat lukt heel erg goed met deze speakers! Ik wil maar aangeven dat het verschil tussen de crystal en silver lijn enorm is en mijn voorkeur naar de silver gaan..
leonidas
In memoriam †

Bericht door leonidas »

@ Pinda13 :

Proficiat met je Silver 10 als aanwinst.
(een van) de beste fullrange drivers wereldwijd.

Wat betreft de C serie t.o.v. de S serie ben ik het niet helemaal met je eens.
Iedere driver is evengoed als zijn implementatie.

De C-6 , in de DM BVR , speelt qua muzikaal genieten op nagenoeg gelijk niveau als de Liionidas OB met Silver 10.

Naar mijn mening is de C-6 een zeer uitzonderlijke unit , die , als je er een goed ontwerp tegenaan gooit , behoorlijk competatief kan zijn.
Meestal verlang ik na een tijdje weer naar mijn Liionidas OB maar daar is nu geen sprake van.

mvgr. Leon.

p.s. ook de S10 in de chinese kasten heeft een bsc nodig !
Pinda13

Bericht door Pinda13 »

leonidas schreef:
@ Pinda13 :

Proficiat met je Silver 10 als aanwinst.
(een van) de beste fullrange drivers wereldwijd.

Wat betreft de C serie t.o.v. de S serie ben ik het niet helemaal met je eens.
Iedere driver is evengoed als zijn implementatie.

De C-6 , in de DM BVR , speelt qua muzikaal genieten op nagenoeg gelijk niveau als de Liionidas OB met Silver 10.

Naar mijn mening is de C-6 een zeer uitzonderlijke unit , die , als je er een goed ontwerp tegenaan gooit , behoorlijk competatief kan zijn.
Meestal verlang ik na een tijdje weer naar mijn Liionidas OB maar daar is nu geen sprake van.

mvgr. Leon.

p.s. ook de S10 in de chinese kasten heeft een bsc nodig !

Dankje, ik geloof zeker dat er meer te halen is uit de c6. Echter mis ik de nodige knowhow om allerlei tests, metingen uit te voeren en daar heb ik ook geen tijd voor.. Ik wou speakers "as is" en dat de c6 als de s6 en s10 beter zullen zijn met bsc kan kloppen, echter vind ik de silver reeks tot de crystal zo'n dusdanig groot verschil dat de crystal "as is" niet voor mij weggelegd is. De silver daarentegen is echt andere koek en super. Zowel de 6 in de kleinere behuizing als de 10 in de grote. Dus hoe dit dan met een bsc evt nog beter kan worden is voor mij echt een raadsel haha. Maar ik sta d'r niet negatief tegenover hoor. Als ik tzt naar nl ga, gaan de speakers mee en wie weet kunnen we dan eens afspreken en kijken hoe jij ze meer aan het zingen kan krijgen. Zoals gezegd ik heb de 6" behuizing en de 10". De 6 is het kleine broertje van de 10 behuizing. Ik dacht zelfs niet via hun internationale website te koop, maar met de s6 ook al erg goed. Ik heb in nl nog musical affairs grand crescendos staan met de silver spoel versie en oude type van phy-hp. Deze heb ik nog nooit beluisterd aangezien ik die op afstand heb gekocht, maar ze krijgen een flinke tegenstander tegen de s10 (en evt s6)..
leonidas
In memoriam †

Bericht door leonidas »

Kleine update tussendoor.

Afgelopen week , via marktplaats , na een jaar zoeken , een 2de hands 2A3 versterker op de kop getikt.
De eerste luister ervaringen zijn nu achter de rug.
Ik moet zeggen dat alles wat ze over de 2A3 buis beweren , niet overdreven is.
Blijkt dat mijn Liionidas Silver 10 hier , voor "normale' luisterniveaus perfect op draait.
Mooi meegenomen toch.

De combinatie met de DM BVR C6 zou ik willen omschrijven als "hypnotiserend / etherisch".
Deze combinatie geeft je het gevoel dat je opnames hoort zoals ze bedoeld zijn.
Gewoon absurd mooi.

Ik hoop komend weekend een bi-amo opstelling te maken waarbij de Silver10 , in de Liionidas setup , kan spelen zonder iets in de signaalweg.
Hiervoor wordt dan de 2A3 in gezet.
De GM70 monoblokken gaan dan het laag van de W15 verzorgen.

Ben heel verwachtingsvol wat dit gaat opleveren.

Paar foto's van de 2A3 amp.
Schijnt te zijn gebouwd door ene meneer Wok.
De naam zegt mij helemaal niets.
Maar klankmatig kan ik zeggen dat de heer Wok goed werk heeft geleverd.

mvgr. Leon
Bijlagen
2a3 1.jpg
2a3 2.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”