Bijna,maar ik had mijn kop er bij en genoeg eelt op de vingertoppenMaare, heb je geen vingers verbrand met dat hete plaatjes gedoe
buizen mengversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: buizen mengversterker
Re: buizen mengversterker
Zo,de bodem pas gemaakt.
En maar wat aan het passen en meten.......
De extra hoog en laag regeling er uit gehaald.
Links onderin.
Drie nieuwe printen geëtst.
De voorversterker voor het LINE kanaal met zijn bijbehorende filterprint en een printje voor een slide potmeter.
Voor de potmeters had ik maar bedacht een subframe te gebruiken.
En maar wat aan het passen en meten.......
De extra hoog en laag regeling er uit gehaald.
Links onderin.
Drie nieuwe printen geëtst.
De voorversterker voor het LINE kanaal met zijn bijbehorende filterprint en een printje voor een slide potmeter.
Voor de potmeters had ik maar bedacht een subframe te gebruiken.
Laatst gewijzigd door democles op zo 09 mei 2021, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Zeker mooie printen. Ik ben er nog niet in geslaagd ze zo mooi te maken.OpaBert schreef:Mooie Printen weer
Re: buizen mengversterker
Ja die zijn ook mooi Barry
Ondertussen maak ik wat ik kan,zonder China,zie wel waar het strand
Ondertussen maak ik wat ik kan,zonder China,zie wel waar het strand
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Die frees machinetjes om printen te frezen worden ook betaalbaar, en daar haal je track/gap ook 100um mee, wat de chinese prijsvechters ook aanbieden. Maar goed, dan doe je het om zelf te maken, printen in China kosten helemaal niks meer, en liggen met een week op de deurmat. De verzendkosten is wat je nog betaald.
Re: buizen mengversterker
Ja de printen zijn geen probleem meer.
Anders wordt het met de chip producties.
Anders wordt het met de chip producties.
Re: buizen mengversterker
Nog even bezig met de voeding voor de koptelefoon versterker.
Hoeveel stroom trekt dat chipje eigenlijk, TPA6120 ?
Kon het niet goed vinden in de papieren.
Kan een voeding van +12 en -12v het af met een spanningsregelaar van 100mA ?
Hoeveel stroom trekt dat chipje eigenlijk, TPA6120 ?
Kon het niet goed vinden in de papieren.
Kan een voeding van +12 en -12v het af met een spanningsregelaar van 100mA ?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Blz 5 datasheet; supply current is 13-15mA maxdemocles schreef:Nog even bezig met de voeding voor de koptelefoon versterker.
Hoeveel stroom trekt dat chipje eigenlijk, TPA6120 ?
Kon het niet goed vinden in de papieren.
Kan een voeding van +12 en -12v het af met een spanningsregelaar van 100mA ?
Daar komt dan nog de stroom van de belasting bovenop.
In datasheet specificeren ze 200mW, blz 6.
Even aangenomen dat dit "RMS" zou zijn (waarschijnlijk niet).
Kost je dat nog eens √(0.2/32) = 79mA extra aan stroom bij een belasting van 32 ohm, totaal dus zo'n 94mA.
edit: dit is wat hoger trouwens, je moet namelijk ook de piek van de sinus clean kunnen leveren.
Dan kom je uit op 79*1.41 + 15 = 126mA
Gaan we ervan uit dat die 200mW piek is, kom je uit op 82mA
Datasheets zijn er altijd heel warrig in of ze met Po piek of RMS uit bedoelen.
In heel veel gevallen is het piek.
Beetje afhankelijk welke koptelefoon je wilt aansturen, 200mW voor een koptelefoon is namelijk wel veel.
Dit is per kanaal, dus voor stereo, alles maar twee.
edit2:
Je kunt ook met power dissipation rekenen, Blz 7
Wederom is de datasheet beetje onduidelijk, of dit nu om 1 of 2 kanalen gaat.
Dan kom je bij 200mW uit op 1.4W dat is zo'n 93mA (aangenomen dat het om RMS waardes gaat)
Laatst gewijzigd door OWC op ma 10 mei 2021, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Ik heb het nog wat aangepast.democles schreef:Bedankt voor de uitleg
Het is in zulke datasheets altijd een beetje warrig en incompleet.
Ik zit nog even verder te bladeren, blijkbaar hebben ze op bladzijde 13 een formule;
Psup = (Vcc*Vp) / (π * Rl) + (Vcc * Icc)
Wij willen Isup weten, dus delen we alles door Vcc (Psup = Vcc * Isup)
Isup = Vp / (π * Rl) + Icc = 9 / (π * 32) + 0.015 = 105mA
Dus bij Vcc van 15V en Icc (Iq) van 15mA max, load = 32 ohm -> 200mW (geeft een Vp van 9V)
Dit is PER kanaal, in stereo dus 210mA
Re: buizen mengversterker
Ondertussen wat verder met mijn favoriete bezigheid ,,passen en meten,,...........
Het subframe.
Dit gaat lukken
Het subframe.
Dit gaat lukken
Re: buizen mengversterker
Ik dacht dat jij dat eerst deed voor je een kast ging makendemocles schreef:Ondertussen wat verder met mijn favoriete bezigheid ,,passen en meten,,...........![]()
Het subframe.
Dit gaat lukken
Nou heb je mazzel Demo dat het past
Re: buizen mengversterker
Ja ongeveer plus een beetje extra voor onvoorziene zakenIk dacht dat jij dat eerst deed voor je een kast ging maken
Nou heb je mazzel Demo dat het past
Ja,vele mogelijkhedenAnders kan hij toch gewoon omhoog, doen ze ook in New York.
Re: buizen mengversterker
Ja langzaam schiet het op
Kom ik bij het laatste gedeelte.
Een microfoon voorversterker met een mogelijkheid voor een send en return er tussen te schakelen.
Ja een send en return is eigenlijk een 1 of ander vervormings bakje er tussen kunnen schakelen,net als bij een gitaar,flanger,faser,fuzz,etc.
Heb nog niet iets specifiek kunnen vinden.
Wie weet wat?
Geen buizen spul,maar SMD opamp gebakjes of transistor,met een filter voor spraak.
Geen condensator microfoon met fantoom voeding,maar gewoon rechtoe rechtaan.
Ideeën welkom.
Kom ik bij het laatste gedeelte.
Een microfoon voorversterker met een mogelijkheid voor een send en return er tussen te schakelen.
Ja een send en return is eigenlijk een 1 of ander vervormings bakje er tussen kunnen schakelen,net als bij een gitaar,flanger,faser,fuzz,etc.
Heb nog niet iets specifiek kunnen vinden.
Wie weet wat?
Geen buizen spul,maar SMD opamp gebakjes of transistor,met een filter voor spraak.
Geen condensator microfoon met fantoom voeding,maar gewoon rechtoe rechtaan.
Ideeën welkom.
Re: buizen mengversterker
Moet er geen nagalm veer indemocles schreef:Ja langzaam schiet het op![]()
Kom ik bij het laatste gedeelte.
Een microfoon voorversterker met een mogelijkheid voor een send en return er tussen te schakelen.
Ja een send en return is eigenlijk een 1 of ander vervormings bakje er tussen kunnen schakelen,net als bij een gitaar,flanger,faser,fuzz,etc.
Heb nog niet iets specifiek kunnen vinden.
Wie weet wat?
Geen buizen spul,maar SMD opamp gebakjes of transistor,met een filter voor spraak.
Geen condensator microfoon met fantoom voeding,maar gewoon rechtoe rechtaan.
Ideeën welkom.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Er zijn genoeg LND150 send-return circuitjes.democles schreef:Ja langzaam schiet het op![]()
Kom ik bij het laatste gedeelte.
Een microfoon voorversterker met een mogelijkheid voor een send en return er tussen te schakelen.
Ja een send en return is eigenlijk een 1 of ander vervormings bakje er tussen kunnen schakelen,net als bij een gitaar,flanger,faser,fuzz,etc.
Heb nog niet iets specifiek kunnen vinden.
Wie weet wat?
Geen buizen spul,maar SMD opamp gebakjes of transistor,met een filter voor spraak.
Geen condensator microfoon met fantoom voeding,maar gewoon rechtoe rechtaan.
Ideeën welkom.
Of doel je specifiek op de effecten zelf?
Re: buizen mengversterker
Of een emmertjes geheugenOpaBert schreef:Moet er geen nagalm veer indemocles schreef:Ideeën welkom.![]()
Anne
Re: buizen mengversterker
Dit is een mooie, wel zelf de phantomspanning eruit mieteren.
https://www.adventures-in-audio.com/the ... ed-to-know
https://www.adventures-in-audio.com/the ... ed-to-know
Re: buizen mengversterker
Zoek meer iets van, microfoon- opamp-send-return-opamp.One World Concepts schreef:Er zijn genoeg LND150 send-return circuitjes.democles schreef:Ja langzaam schiet het op![]()
Kom ik bij het laatste gedeelte.
Een microfoon voorversterker met een mogelijkheid voor een send en return er tussen te schakelen.
Ja een send en return is eigenlijk een 1 of ander vervormings bakje er tussen kunnen schakelen,net als bij een gitaar,flanger,faser,fuzz,etc.
Heb nog niet iets specifiek kunnen vinden.
Wie weet wat?
Geen buizen spul,maar SMD opamp gebakjes of transistor,met een filter voor spraak.
Geen condensator microfoon met fantoom voeding,maar gewoon rechtoe rechtaan.
Ideeën welkom.
Of doel je specifiek op de effecten zelf?
Ja die LND150 is mooi als het gevoed wordt uit de de buizen HS
Dan moet er zowiezo een buis bij en dat trekt de trafo niet!
Nee geen nagalmveer of emmertjes geheugen.
Liever iets wat draait op 12v of +en - 12v.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Waarom moet er een buis bij?democles schreef:Zoek meer iets van, microfoon- opamp-send-return-opamp.One World Concepts schreef:Er zijn genoeg LND150 send-return circuitjes.democles schreef:Ja langzaam schiet het op![]()
Kom ik bij het laatste gedeelte.
Een microfoon voorversterker met een mogelijkheid voor een send en return er tussen te schakelen.
Ja een send en return is eigenlijk een 1 of ander vervormings bakje er tussen kunnen schakelen,net als bij een gitaar,flanger,faser,fuzz,etc.
Heb nog niet iets specifiek kunnen vinden.
Wie weet wat?
Geen buizen spul,maar SMD opamp gebakjes of transistor,met een filter voor spraak.
Geen condensator microfoon met fantoom voeding,maar gewoon rechtoe rechtaan.
Ideeën welkom.
Of doel je specifiek op de effecten zelf?
Ja die LND150 is mooi als het gevoed wordt uit de de buizen HS
Dan moet er zowiezo een buis bij en dat trekt de trafo niet!
Nee geen nagalmveer of emmertjes geheugen.
Liever iets wat draait op 12v of +en - 12v.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Dat kan toch eventueel ook met een LND150 of een hybride oplossing met opamps?democles schreef:Als microfoon voorversterker.
