chocomel heeft t over Arta, dit is Limp. zelfde pakket, 2 losse programma's. in Limp moet je voor je wat doet die 2 kanalen zo goed mogelijk gelijk krijgen, en dat gaat dus zoals ik omschreef. dat Limp dat ook calibratie noemt is mss niet zo handigMarcoSQ schreef:... de procedure van chocomel te volgen, IPV gewoon de klemmen op je meetdoosje open te laten....
impedantie weerstand bij lage frequenties
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: impedantie weerstand bij lage frequenties
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: impedantie weerstand bij lage frequenties
Ik zit net even in de manual te bladeren;
(lees; je bent af van die bizarre fase sprongen)
Wat er nu precies wordt gecorrigeerd wordt dan ook weer niet verteld.
Uiteindelijk is het gewoon een beetje slordige calibratie procedure in LIMP
Die gaat er vanuit dat de geluidskaart goed gematched is (binnen het werkbare freq bereik)
Kabel compensatie kun je in feite wegkrijgen door een 4-punts meting te doen (sommigen noemen dat ook wel Kelvin-meting)
Toch gek, want ik weet zeker dat in de oudere versie ook tenminste de fase werd gecorrigeerd.Note: the calibration procedure is changed from LIMP version 1.9.2. In older version only channel gains differences were compensated and measurements were restricted to impedances values up to 200 ohms.
(lees; je bent af van die bizarre fase sprongen)
Wat er nu precies wordt gecorrigeerd wordt dan ook weer niet verteld.
Uiteindelijk is het gewoon een beetje slordige calibratie procedure in LIMP
Die gaat er vanuit dat de geluidskaart goed gematched is (binnen het werkbare freq bereik)
Kabel compensatie kun je in feite wegkrijgen door een 4-punts meting te doen (sommigen noemen dat ook wel Kelvin-meting)
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: impedantie weerstand bij lage frequenties
Ik heb het bij mij even uitgeprobeerd met een 8R2 (eigenlijk 8R58) cementweerstandje.
Zelfde kabel van RumoH en als kaart de Komplete Audio 1: Tot 10Hz recht en aflopend met 0R04 bij 2 Hz
Sample rate 48000
Zelfde kabel van RumoH en als kaart de Komplete Audio 1: Tot 10Hz recht en aflopend met 0R04 bij 2 Hz
Sample rate 48000
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: impedantie weerstand bij lage frequenties
Wat zit er voor een versterkertje in dat zwarte doosje?
Volgens mij kan die de laagste frequenties niet goed leveren.
Volgens mij kan die de laagste frequenties niet goed leveren.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: impedantie weerstand bij lage frequenties
Een Komplete Audio 1pvanlingen schreef:Wat zit er voor een versterkertje in dat zwarte doosje?
Heb je goed naar de schaal gekeken?pvanlingen schreef:Volgens mij kan die de laagste frequenties niet goed leveren.
Voor het doel doet het bereik tussen 2 en 4 Hz, ondanks dat het een heel oktaaf is, er niet zo heel veel toe, vermoed ik.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: impedantie weerstand bij lage frequenties
Ik vind het ook niet belangrijk maar dacht ook maar eens wat te roepen.
Het houdt toch een heleboel mensen van de straat.
Het houdt toch een heleboel mensen van de straat.
