Sorry,ben een bouwer en dit gaat me even boven de pet.Als je opampjes wilt gebruiken, kan ik aanraden om de return stage een common grid/grounded grid versterker te maken, en vervolgens deze op te nemen in de feedback loop van de opamp.posting.php?mode=reply&f=7&t=29743![]()
Op die manier kun je veel meer gain maken terwijl je de vervorming heel laag houdt.
Voordeel is ook dat de versterking non-inverting is, dus een hoop minder gedoe met oscillaties enzo.
Kom er uiteindelijk wel uit ,maar vergt tijd,om de hele technische ondergrond op dit peil te krijgen zoals je omschrijft
Wel bedankt voor de aanmoediging
Vanavond bij mijn kameraad getest in hoe verre de Hoog/hoog en Laag/laag buizen regeling toe te passen is op transistor (IC) phono uit naar deze regeling.
Geeft het wat en wat zijn gehoormatig de problemen.
In het laag klonk het geweldig,heel groots rond en wijd,zonder dat de rest van de muziek werd gehinderd! (een aantal platenrekken dansten vrolijk op de muziek mee,het maakte niet uit of ze aan de muur verankerd zaten
Bij hoog was het oppassen
Bij het hoog meer de dingen die vleermuizen horen en jij alleen maar voelt.
Je voelt een dimensie meer,maar je regelt vrij snel terug omdat je pijn in je kop krijgt van iets wat je niet hoort.