Composiet versterker MK1-V2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

Oké, dank je voor de uitleg. Dan hou ik die 10x voorlopig aan. Daar heb ik ook de goede weerstanden voor, dus dat komt dan goed uit.
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

Pjotr schreef:
De eerdere ZBA-CA was een groot succes. ...
Klop het dat D11 op de foto's in de openingspost verkeerd om zit? Ik ben aan het check check dubbelchecken van mijn werk...
Als ik het schema erbij pak lijken ze inderdaad verkeerd om te zitten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

maat schreef:
Pjotr schreef:
De eerdere ZBA-CA was een groot succes. ...
Klop het dat D11 op de foto's in de openingspost verkeerd om zit? Ik ben aan het check check dubbelchecken van mijn werk...
Als ik het schema erbij pak lijken ze inderdaad verkeerd om te zitten.

Jup, goed gezien!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Goed opgemerkt! Je mag terug naar af maar krijgt geen 200 gulden :lol:

De foto in de openingspost is nog van de eerste proto V2.01. Daar zat nog een foutje in de layout, nee niet met D11! Die print is ge-updated en ook de layout verbeterd naar V2.02. En dat is de versie die naar jullie de deur uit is gegaan. Jij hebt dus V2.02! Je constatering m.b.t. de foto is dus helemaal terecht. In de nieuwe versie zit ie andersom gelay-out maar niet andersom aangesloten. Het zelfde geldt voor D10. Hou dus de lay-out tekening aan van V2.02 die je hebt en zoals het op de print gedrukt is.
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

Ahaaa, dat is goed om te weten.
Aanvankelijk, bij het solderen, heb ik vooral gelet op de symbooltjes op de print zelf, en op de layout tekening die ik gekregen heb bij de prints. Als extra check ging ik daarna vergelijken met de foto's in de openingspost. Dat laatste was dus niet (helemaal) een goed idee. Ik zal de foto van pagina 5 hiervoor gebruiken, die is wel van de goede versie volgens mij.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Prima, al was die print toen nog niet werkend getest. Kun jij nu mooi even doen :D Zal even een opmerking plaatsen bij de foto's in de openingspost dat het een protoversie is. Was ten tijde van posten nog niet duidelijk.
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

Weer wat verder. Het priegelwerk is gedaan. Alles, vooral de diodes, nog een keer gecontroleerd. Daarna ook nog visueel vergeleken met de foto van pagina 5 en geen verschillen gevonden. Nu even wachten op de IPA die onderweg is zodat ik de prints schoon kan maken voordat ik verder ga met de grote(re) componenten.
Bijlagen
IMG_20210411_102059__01.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

De IPA komt niet......
Die is leeg. :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Dat was een jaar geleden zo maar die is inmiddels toch wel bijgekacheld? :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

Nou,die is vanmiddag leeg gegaan........
IPA.png
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

16181723755847802954871783936886.jpg
Hahaha, oké dan. Geen India Pale, wel Ale.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Jullie laten i.i.g. de kroonkurk er op zitten :goedzo: :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Henkjan »

lijkt me voor de kwaliteit van t solderen wel beter ja....
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

Vandaag kwam er een pakketje uit China...
IMG_20210417_134242.jpg
Echt prima verpakt, goed beschermd tegen beschadigingen door middel van (blauwe) schuimplaten rondom, en de aparte delen apart verpakt in soort bubbetjeswrap. En uitgepakt ziet het er dan zo uit:
IMG_20210417_161421__01.jpg
Dan even snel in elkaar zetten om te zien of het allemaal klopt qua maatvoering en of het kompleet is. Dan ziet het er zo uit:
IMG_20210417_170704__01.jpg
De maatvoering klopt (bijna) helemaal met de opgegeven maten in de advertentie op Aliexpress. Er is zijn veel te veel schroefjes meegeleverd, dat is alleen maar fijn en beter dan te weinig. En het past allemaal perfect, de schroefgaten zitten op precies de goede plek en in elkaar schroeven is dan ook een feestje! Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit. Alle panelen zijn aluminium, de voorkant is erg mooi, van 8mm blank aluminium. De andere panelen allemaal 3mm zwart alu.
De meegeleverde accessoires stellen niet zo veel voor en worden waarschijnlijk niet gebuikt, met uitzondering van de voetjes.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Ja zijn mooie kasten en degelijk 3mm alu plaat. Ik heb ze ook. Tip: Neem voor de speakeraansluiting gewoon 4 mm vergulde banaan bussen. Spades ga je gewoon nooit gebruiken daar. Blanke draden misschien maar is niet erg betrouwbaar vanwege oxidatie van het koper. Mijn ervaring tot nu toe is gewoon bananen aan je speakerkabels solderen en dan vergulde! Dus waarom zou je moeilijk doen op de versterker? Volgens mij zijn die op de foto niet zo slecht. Al is dat moeilijk beoordelen vanaf een plaatje
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

Dat zou moeten passen...
IMG_20210418_213503_Bokeh.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Yep :rock: Al zou ik trafo en print wisselen. Dan zijn de trafodraden naar de print het kortste en zit de ingang verder van de trafo weg.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door cool »

+1
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

Pjotr schreef:
Yep :rock: Al zou ik trafo en print wisselen. Dan zijn de trafodraden naar de print het kortste en zit de ingang verder van de trafo weg.
Ah ja, goed idee. En dan eigenlijk de net entree weer naar de andere kant van het achterpaneel zodat deze niet bij een ingang zit
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

;)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ray5150 »

Ik zie op de foto´s dat het DC-offset trimpotmetertje is komen te vervallen ?
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door cool »

Bij de onderste print rechts van de ingang C....
Gebruikersavatar
maat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 15 jan 2012, 22:54

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door maat »

De nieuwe opstelling. De rode pijlen wijzen naar de trimpots. Die zijn niet vervallen.
De onderdelen zitten nog niet vast, er kan nog geschoven worden! Dit is puur om te kijken wat een goede opstelling zou kunnen zijn.
IMG_20210419_093503__01.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

Ik zou de trafo's aan de kant van de IEC net-entrede doen en de printen aan de andere kant, is niet symmetrisch maar voor het resultaat wel optimaal.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Ik zou de trafo's aan de kant van de IEC net-entrede doen en de printen aan de andere kant, is niet symmetrisch maar voor het resultaat wel optimaal.
Hoe wil je dat doen? Trafo's in de bankschroef even smaller malen? Anders past dat niet... :roll: :D
Plaats reactie