Inbouwen speakers in camper

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Matthias001
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 11:19
Locatie: Utrecht

Inbouwen speakers in camper

Bericht door Matthias001 »

Goedemorgen mensen,

Maanden geleden 2 ‘hoedenplank speakers’ gekocht en in mijn camper ingebouwd. Type TS-e1702is van Pioneer.
Voor jullie beeldvorming, ze zitten face down in een kastje achterin mijn T3 boven het bed. Nu gebruiken wij dat kastje ook voor kleding etc en ik wil de speakers beschermen. Ik heb al een kastje gemaakt bestaande uit 2 compartimenten en zonder bovenkant. Ik heb op dit forum rond gezocht op zoek naar of het een ‘lekkende kast’ moet zijn maar ik kom er niet uit. Nu vraag ik mij de volgende dingen af:
1) Moet het een lekkende kast zijn? Hoeveel ‘lekkende ruimte’ moet er dan zijn? Is daar een topic over?
2) Als het geen lekkende bak moet zijn, hoe kom ik er achter hoeveel liter de inhoud van de gesloten kast ongeveer moet zijn?
3) Mag een gesloten kast ook ondiep en breed zijn?

Ik heb al wat op maat gemaakt en wil dit nog beplakken met wol en eventueel ook bitumen eerst tegen het hout als nodig.
Dit schroef ik dan met de onderkant tegen de bestaande plaat hout aan waar de speakers links / rechts doorheen steken
Dit schroef ik dan met de onderkant tegen de bestaande plaat hout aan waar de speakers links / rechts doorheen steken
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo 8-[
Bedankt alvast voor het meedenken!
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Inbouwen speakers in camper

Bericht door toetertje »

Hoedenplankspeakers, zijn in principe ontwikkeld voor een zeer grote lekke kast.
Als je deze in een kleine gesloten kast zet, dan blijft er bijna geen laag meer over.
Matthias001
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 11:19
Locatie: Utrecht

Re: Inbouwen speakers in camper

Bericht door Matthias001 »

Hoi Toetertje,
Bedankt voor je reactie! Alleen plank ervoor ter bescherming en klaar :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inbouwen speakers in camper

Bericht door Shadow »

Jup :goedzo:
Plaats reactie