JaHenkjan schreef:ben ik nou vooringenomen als ik denk "die Grimm is gewoon technisch goed, die andere is audiofiel uitgevoerd"?
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gewoon verschillende marketing
Maar ik snap Walt wel. Als ik de foto's van zijn set zie dan is zijn luisterruimte nogal opgesloten en donker. Snap wel dat kabels die opgesloten en donker klinken dan wat te veel van het goede is. Dan wil je een beetje meer frisheid ter compensatie.... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In ieder geval gaat hier het placebo effect van klinkt beter want duurder niet op (zoals die gekke hersenen van ons die dure wijn beter laten smaken dan goedkope).
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Niet per se omdat het audiofiel is, met een andere DAC en klok kan het anders uitpakken.Henkjan schreef:ben ik nou vooringenomen als ik denk "die Grimm is gewoon technisch goed, die andere is audiofiel uitgevoerd"?
Ik hou er niet zo van om, zonder enige controle of meting, iets naar beneden te halen onder het mom audiofiel. Zonder dat is er geen basis om te veronderstellen dat de purecable technisch niet goed is.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Henkjan zegt toch ook helemaal niet dat die de Purecable niet goed zou zijn. Eigenlijk doet Walt dat, althans hij vindt het de mindere en vindt de Grimm expliciet veel beter. Het gaat ook eigenlijk helemaal niet over kwaliteit, alleen om perceptiejeroen_d schreef:Niet per se omdat het audiofiel is, met een andere DAC en klok kan het anders uitpakken.Henkjan schreef:ben ik nou vooringenomen als ik denk "die Grimm is gewoon technisch goed, die andere is audiofiel uitgevoerd"?
Ik hou er niet zo van om, zonder enige controle of meting, iets naar beneden te halen onder het mom audiofiel. Zonder dat is er geen basis om te veronderstellen dat de purecable technisch niet goed is.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik luisterde de laatste weken met plezier hoor, pas na de Grimm gisteren weer terug te zetten zag ik in dat deze een betere match is in de set. De valkuil waar ik in ben getrapt is het idee dat het geen grote verschillen zouden zijn, en dat de duurdere kabel vast niet slechter zou uitpakken, ik had natuurlijk een paar keer moeten switchen. Maar ik was alweer druk met de volgende tweak. Ben wel benieuwd of er meetbare verschillen in frequentie respons uit de speakers is, beide BNC kabels klinken echt anders. Met de Pure audio vind ik het meer klinken als box speaker, het mooie ruimtelijke met een gloed gaat er beetje vanaf.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou, mijn ervaring is anders. Een paar keer een wijntje van €70+ gekregen, maar dat waren zeker niet de smakelijkste (en ook niet de rijkste, meest complexe en wat voor termen er nog meer voor zijn).jeroen_d schreef:... (zoals die gekke hersenen van ons die dure wijn beter laten smaken dan goedkope).
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk dat het hetgeen is wat je met meten nu net niet terug vind .Walt schreef:Ik luisterde de laatste weken met plezier hoor, pas na de Grimm gisteren weer terug te zetten zag ik in dat deze een betere match is in de set. De valkuil waar ik in ben getrapt is het idee dat het geen grote verschillen zouden zijn, en dat de duurdere kabel vast niet slechter zou uitpakken, ik had natuurlijk een paar keer moeten switchen. Maar ik was alweer druk met de volgende tweak. Ben wel benieuwd of er meetbare verschillen in frequentie respons uit de speakers is, beide BNC kabels klinken echt anders. Met de Pure audio vind ik het meer klinken als box speaker, het mooie ruimtelijke met een gloed gaat er beetje vanaf.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bedoel je met BNC kabel de S/PDIF kabel of de clock/PLL kabel?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat Walt doet is ook meten, alleen subjectief: Op de trinaire schaal van BWM: Beter - Weettutniet - Minderrikpost schreef:Ik denk dat het hetgeen is wat je met meten nu net niet terug vind .Walt schreef:Ik luisterde de laatste weken met plezier hoor, pas na de Grimm gisteren weer terug te zetten zag ik in dat deze een betere match is in de set. De valkuil waar ik in ben getrapt is het idee dat het geen grote verschillen zouden zijn, en dat de duurdere kabel vast niet slechter zou uitpakken, ik had natuurlijk een paar keer moeten switchen. Maar ik was alweer druk met de volgende tweak. Ben wel benieuwd of er meetbare verschillen in frequentie respons uit de speakers is, beide BNC kabels klinken echt anders. Met de Pure audio vind ik het meer klinken als box speaker, het mooie ruimtelijke met een gloed gaat er beetje vanaf.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Meer heb je niet nodig toch? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ook niet als je een spoorbrug ontwerpt? Of een hijskraan? En dan bedoel ik géén biertap!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er is inmiddels zo dikwijls een verbetering geconstateerd dat de set in beginsel wel absoluut ruk geklonken moet hebben
Maar ik vind het altijd wel leuk om te lezen en de 300 pagina’s liggen binnen bereik .
Dus Walt lekker blijven hobbyen
Straks haal je de kantine nog in
Maar ik vind het altijd wel leuk om te lezen en de 300 pagina’s liggen binnen bereik .
Dus Walt lekker blijven hobbyen
Straks haal je de kantine nog in
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Absuluut ruk ..........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit draadje is een soort zwart gat die af en toe er iets uit spuugt....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je bedoeld natuurlijk zwarte achtergrond !
En meer lucht tussen de instrumenten
En meer lucht tussen de instrumenten
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als het een beetje waait, dan geeft die lucht me een geruis! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wel eens opgevallen dat een OB en een bruine bonenmaaltijd niet combineert? 
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo'n OB, komt uit de kast en pronkt met zijn achterwerk. Dat moet ie zelf weten, maar voor mij is het niks. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Niet expliciet mijn mening maar ik vind het een bijzonder creatieve omschrijving .
Dit is gewoon cabaret waardig materiaal
Dit is gewoon cabaret waardig materiaal
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zal het het een beetje voor Walt opnemen.
Ik denk dat Walt zich als een enige op het forum zich niet alleen vermaakt met het muziek luisteren maar ook met het zoeken en experimenteren met allerlei nutte en nutteloze ''upgrades''.
Als Walt dit ook voldoening geeft wat ik wel uit maak uit zijn posts wie ben ik om daar wat van te vinden.
Ik zeg blijven posten Walt, ik persoonlijk vind het wel vaak onzin je upgrades maar ik vind het wel leuk voor je dat je daar plezier aan kan ontlenen, en dat is dan weer leuk om te lezen.
Ik denk dat Walt zich als een enige op het forum zich niet alleen vermaakt met het muziek luisteren maar ook met het zoeken en experimenteren met allerlei nutte en nutteloze ''upgrades''.
Als Walt dit ook voldoening geeft wat ik wel uit maak uit zijn posts wie ben ik om daar wat van te vinden.
Ik zeg blijven posten Walt, ik persoonlijk vind het wel vaak onzin je upgrades maar ik vind het wel leuk voor je dat je daar plezier aan kan ontlenen, en dat is dan weer leuk om te lezen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vind het fantastisch eigenlijk! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hopelijk kan Jeroen een BNC kabel maken die het nog beter doet dan de huidige Grimm, ik zeg op naar de volgende nutteloze upgrade!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mwah, vergelijk het ook eens met een Professionele kabel
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 20 feb 2021, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Grimm is een profesionele studio kabel, gewoon Belden met Neutrik.
