Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.
Moderators: Barry2001 , Beheerdersteam
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » do 24 dec 2020, 10:51
Ik kan ze bij Bax niet vinden
Bij Alie had ik ze zo gevonden maar dan moet 4-5 weken wachten
Heb ik gewoon ff geen zin in
Waar kan ik die dingen bestellen in eigen nl land
Bijlagen
Laatst gewijzigd door
OpaBert op zo 07 feb 2021, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
FR_Aad
Berichten: 5545 Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010
Bericht
door FR_Aad » do 24 dec 2020, 10:54
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » do 24 dec 2020, 11:05
Dankjewel Aad
Det
Berichten: 2 Lid geworden op: za 06 feb 2021, 14:01
Bericht
door Det » za 06 feb 2021, 14:42
kon ze altijd direct bij de importeur van Nak halen; maar die tijden zijn helaas ( al lang ) voorbij ....
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 06 feb 2021, 17:11
Tegenwoordig zijn die volop op Ebay te vinden...
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... =0&_sop=15
Maar, dit heeft niets met het oorspronkelijke Nakamichi te maken, na het faillissement zijn de rechten op de naam en het logo overgenomen door een ander bedrijf die allemaal accessoires produceren.
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » za 06 feb 2021, 17:22
Ik ben al voorzien en ze zien er heeel duur uit , voor wheinig uit china , maar een amp krimpkabeloog is zeker net zo goed of beter
Maar het ziet eruit of ik het bij de juwelier gekocht heb
Bijlagen
Laatst gewijzigd door
OpaBert op za 06 feb 2021, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 06 feb 2021, 17:24
Slotje dan maar ?
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » za 06 feb 2021, 17:58
Jawel slotje
pvanlingen
Berichten: 1587 Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten
Bericht
door pvanlingen » za 06 feb 2021, 20:37
Wel adereindhulsjes gebruiken Bert.
Paul.
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » zo 07 feb 2021, 9:28
Ja inderdaad Paul Goeie opmerking
Pjotr
Berichten: 36743 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 07 feb 2021, 11:32
Jup en die nog even doorsolderen! Koperoxide vormt n.l. prachtige dioden. Eh.......... kun je net zo goed de draad direct in de vorken solderen
Gewoon schroefjes weglaten, solderen en krimpkousje er over
pvanlingen
Berichten: 1587 Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten
Bericht
door pvanlingen » zo 07 feb 2021, 13:54
Ja dat kan, maar als je te veel verhit trekt het soldeer de kabel in en breken de adertjes makkelijk af bij bewegen van de kabel.
Pjotr
Berichten: 36743 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 07 feb 2021, 14:11
Denk niet dat Bert gaat touwtje springen er mee en zo luid speelt Bert denk ik nou ook weer niet
Daarom doe je er ook krimpkous om. Je moet trouwens sowieso niet te lang door solderen. Dan lost alle goud op. Gewoon met een flinke bout snel verhitten en via de schroefgaatjes door laten vloeien.
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » zo 07 feb 2021, 14:18
Ik heb het gewoon vastgeschroefd denk ik
Wilde het nog ff snel los kunnen nemen en inkorten Mn stofzuiger heeft er ruzie mee de kabel ligt onder de verwarming
En dat rubber trekt hij naar zich toe en dat zit ze klem onder de verwarming en gaat ze noodsignalen geven
Pjotr
Berichten: 36743 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 07 feb 2021, 14:23
Ja die werksters zijn onverbiddelijk. Toen ik nog thuis woonde lang geleden was mijn kamer verboden terrein voor de werkster. Eigen schuld dat ze onder de verwarming klem komt
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » zo 07 feb 2021, 14:36
Is het dan een idee om de kabel te hangen achter de verwarming, eventueel achter de ophangbeugels te laten lopen ?
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » zo 07 feb 2021, 17:34
ray5150 schreef: Is het dan een idee om de kabel te hangen achter de verwarming, eventueel achter de ophangbeugels te laten lopen ?
Ja, dat kan natuurlijk niet.
Kabels behoren netjes ontkoppeld te worden met behulp van quantumtripods. Precies één per 98cm.
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » zo 07 feb 2021, 17:41
Als je snel naar het onderwerp titel kijkt is net of er staat ¨vieze vork¨...
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » zo 07 feb 2021, 17:42
pappaleo schreef: ray5150 schreef: Is het dan een idee om de kabel te hangen achter de verwarming, eventueel achter de ophangbeugels te laten lopen ?
Ja, dat kan natuurlijk niet.
Kabels behoren netjes ontkoppeld te worden met behulp van quantumtripods. Precies één per 98cm.
Maar Leo toch, ook gij ?
Nee, daar ken ik je te goed voor...
Pjotr
Berichten: 36743 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 07 feb 2021, 17:49
pappaleo schreef: ray5150 schreef: Is het dan een idee om de kabel te hangen achter de verwarming, eventueel achter de ophangbeugels te laten lopen ?
Ja, dat kan natuurlijk niet.
Kabels behoren netjes ontkoppeld te worden met behulp van quantumtripods. Precies één per 98cm.
Dat hangt toch van de dikte van de kabel af? Dacht dat die afstand (pi)^e x dikte x 10 / lengte moet zijn.
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » zo 07 feb 2021, 17:53
ray5150 schreef: Is het dan een idee om de kabel te hangen achter de verwarming, eventueel achter de ophangbeugels te laten lopen ?
Ik ga morgen is wat verder kijken Ray , of ik dat voor elkaar kan krijgen
Had er niet bij stilgestaan
Dat is dan toch weer de kracht van een forum
OpaBert
Berichten: 12683 Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀
Bericht
door OpaBert » zo 07 feb 2021, 17:57
Ik zie nu pas dat het Topic Dieze staat te laat om het nu te wijzigen
Als je me maar lol hebt