de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Mooi forum, de lach & de humor is nooit ver. Waardevol. Uiteindelijk gaat het om de muziek: nu heerlijk luisterend naar (vinyl) Khruangbin - Mordechai... Life is good! :-({|=
oorpijn
Berichten: 60
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 12:42

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door oorpijn »

Ben geduldig aan het wachten op de s8. Voor in een oris150.... zit nu een audionirvana super 8 in. Ook niet vervelend maar wat duurt dat wachten lang!
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Ik ben ook benieuwd naar dat resultaat met de S8 in de oris150! Komt Bert ook een keer bij jouw luisteren als jet zover is?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door ray5150 »

Lijkt me geen slecht idee als ze eens met een Europese of NL importeur gaan werken.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Ze werken samen met een duits magazijn, maar dat loopt niet altijd zoals geplanned :think:
Daar zouden ze inderdaad eens naar moeten kijken.
Heb je een goede, met een magazijn en mogelijkheid tot verzending binnen eu? Want dan geef ik het door aan ze, in de hoop dat ze er iets mee doen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

ray5150 schreef:
Lijkt me geen slecht idee als ze eens met een Europese of NL importeur gaan werken.
Het lijkt me voor een importeur best een groot risico.
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Inmiddels heb ik een mail gekregen van Leo (Lii Audio) met daarin excuses EN een DHL track and trace van de opnieuw verstuurde W-15's vanuit Karlsruhe (magazijn). Zodra deze worden geleverd nemen ze de verkeerde bestelling mee terug. Keurige oplossing, maar heb wel aangegeven eens goed te kijken naar het logistieke proces, track & trace mogelijkheden en klantbeleving.

Zodra het spul binnen is volgt de update :)
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Deze middag binnen uit China.
De Lii Audio Crystal 6 , met alu conus en whizzer.
Om ze wat break-in te geven heb ik ze gemonteerd in mijn Midi-Miracle kastjes.
Het verzoek van Lii Audio om hier iets voor te ontwerpen.
Na een uurtje luisteren kan ik zeggen dat dit wel moet gaan lukken.

mvgr. Leon.
Bijlagen
C6  breakin.jpg
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

p.s. de tweeter is niet aangesloten , die zat er gewoon al in .
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door beijert »

Met de vraag of ze ook metalig klinken :rofl:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Nee , ze klinken absoluut niet metalig.
Ik ben erg argwanend voor metalcones.
Dit slaat alles wat ik ongeveer heb gehoord aan papercones.

mvgr. Leon
Sjoerd79
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 8:48
Locatie: Hengelo

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Sjoerd79 »

Ook deze weer een open baffle design Leon?
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Ben benieuwd, binnenkort eens zelf een leuk kastje bouwen ermee leuk setje voor op de slaapkamer of kantoor!
Bijlagen
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1612203180041_6762070246861915393.jpeg
oorpijn
Berichten: 60
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 12:42

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door oorpijn »

Ze zijn binnen! :yeah: Meteen in de oris geschroefd. Nu maar eens inspelen. Dat is hard nodig want contrast is groot na de audio Nirvana’s. Hoeveel vlieguren hadden ze bij jullie nodig?
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Mooie set zo!
Ze klonken uit de doos niet slecht bij mij. Het grootste contrast zat bij mij tussen de 0 en 50uur. Het mid hoog werd iets minder scherp.
Waar zit er verschil tussen de Silver-8 en de vorige Audio Nirvana driver?
oorpijn
Berichten: 60
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 12:42

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door oorpijn »

Nou, ik heb nog niet echt geluisterd. Maar eerste indruk was een groot verschil in ruimtelijkheid, nu in het nadeel van lii. De echtheid van de muziekanten mist. Maar ze staan nu twee uur te spelen en ga over een uurtje nog een keer checken of het al wat open trekt. Staat nu achter een RPI met een hifiberry amp2 en een schakelende voeding. Dat is niet optimaal, voorzichtig gezegd. Valt me alles mee wat het presteert voor de prijs, geen kwaad woord daarover. Onverslaanbaar bijna. Aan versterker wordt gewerkt binnenkort ;)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Waarom zouden deze Lii beter zijn dan de Audio Nirvana? Zijn deze meer geschikt voor een front loaded hoorn?
Sjoerd79
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 8:48
Locatie: Hengelo

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Sjoerd79 »

:goedzo: Wat een gave set zo. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Leeuwarden »

oorpijn schreef:
Ze zijn binnen! :yeah: Meteen in de oris geschroefd. Nu maar eens inspelen. Dat is hard nodig want contrast is groot na de audio Nirvana’s. Hoeveel vlieguren hadden ze bij jullie nodig?
image.jpgimage.jpg
Mooie bas kasten! Kan je wat meer vertellen over het systeem in zijn geheel?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

leonidas schreef:
Nee , ze klinken absoluut niet metalig.
Ik ben erg argwanend voor metalcones.
Dit slaat alles wat ik ongeveer heb gehoord aan papercones.

mvgr. Leon
je laatste zin klopt toch wel he, of slaat het alles aan alu cones?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door jeroen_d »

Tja, wat is metalig. Ik vind alu conus voor het midden juist altijd wat donker klinken, niet zoveel detail als een goede papierachtige of polypropyleen. Magnesium conus vind ik wel metalig klinken. Uiteraard in alle gevallen wel na filtering van de breakup. Ongefilterd zal ik niet snel een metalen conus om aan te horen vinden, dus in een breedbander, tja das een uitdaging.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door toetertje »

Binnenkort komt er een setje fast 8 mijn kant op. Heb op een 4 inch na, geen ervaring met een breedbander.
Heb wel een nog ergens een setje open baffles staan. (phoenix) Ik weet nog niet wat het plan gaat worden,
maar ik denk dat ik ze eerst eens aanvul met mijn gesloten subjes.
hank73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:44

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hank73 »

Goedemorgen! om de dag te beginnen i filosofische vraag ... liionidas ob -> als ik slechts 66uf (jantzen superioir z) in plaats van 68uf capicitors gebruik, zal mijn vrouw dan minder gelukkig zijn? (vertaald met google!)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Je kan nog een 1.8uF or 2.2uF parallel zetten aan de 66uF om 68uF te krijgen, deze 1.8 of 2.2uF zou je van nog hogere kwaliteit kunnen pakken, dan werkt dit als een zogenaamde bypass cap.

Gr. Walter
hank73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:44

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door hank73 »

beste Walt, dank je. het klinkt ook positief om de bypass-dop toe te voegen!

vraagt mijn vrouw, 66uf verlaagt het frequentie met een paar hz? Ik ben (zij is) helemaal nieuw voor crossovers.
bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”