de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mooi forum, de lach & de humor is nooit ver. Waardevol. Uiteindelijk gaat het om de muziek: nu heerlijk luisterend naar (vinyl) Khruangbin - Mordechai... Life is good! 
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ben geduldig aan het wachten op de s8. Voor in een oris150.... zit nu een audionirvana super 8 in. Ook niet vervelend maar wat duurt dat wachten lang!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik ben ook benieuwd naar dat resultaat met de S8 in de oris150! Komt Bert ook een keer bij jouw luisteren als jet zover is?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Lijkt me geen slecht idee als ze eens met een Europese of NL importeur gaan werken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze werken samen met een duits magazijn, maar dat loopt niet altijd zoals geplanned
Daar zouden ze inderdaad eens naar moeten kijken.
Heb je een goede, met een magazijn en mogelijkheid tot verzending binnen eu? Want dan geef ik het door aan ze, in de hoop dat ze er iets mee doen.
Daar zouden ze inderdaad eens naar moeten kijken.
Heb je een goede, met een magazijn en mogelijkheid tot verzending binnen eu? Want dan geef ik het door aan ze, in de hoop dat ze er iets mee doen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het lijkt me voor een importeur best een groot risico.ray5150 schreef:Lijkt me geen slecht idee als ze eens met een Europese of NL importeur gaan werken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Inmiddels heb ik een mail gekregen van Leo (Lii Audio) met daarin excuses EN een DHL track and trace van de opnieuw verstuurde W-15's vanuit Karlsruhe (magazijn). Zodra deze worden geleverd nemen ze de verkeerde bestelling mee terug. Keurige oplossing, maar heb wel aangegeven eens goed te kijken naar het logistieke proces, track & trace mogelijkheden en klantbeleving.
Zodra het spul binnen is volgt de update
Zodra het spul binnen is volgt de update
Re: de "Liionidas" open baffle.
Deze middag binnen uit China.
De Lii Audio Crystal 6 , met alu conus en whizzer.
Om ze wat break-in te geven heb ik ze gemonteerd in mijn Midi-Miracle kastjes.
Het verzoek van Lii Audio om hier iets voor te ontwerpen.
Na een uurtje luisteren kan ik zeggen dat dit wel moet gaan lukken.
mvgr. Leon.
De Lii Audio Crystal 6 , met alu conus en whizzer.
Om ze wat break-in te geven heb ik ze gemonteerd in mijn Midi-Miracle kastjes.
Het verzoek van Lii Audio om hier iets voor te ontwerpen.
Na een uurtje luisteren kan ik zeggen dat dit wel moet gaan lukken.
mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
p.s. de tweeter is niet aangesloten , die zat er gewoon al in .
Re: de "Liionidas" open baffle.
Nee , ze klinken absoluut niet metalig.
Ik ben erg argwanend voor metalcones.
Dit slaat alles wat ik ongeveer heb gehoord aan papercones.
mvgr. Leon
Ik ben erg argwanend voor metalcones.
Dit slaat alles wat ik ongeveer heb gehoord aan papercones.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ben benieuwd, binnenkort eens zelf een leuk kastje bouwen ermee leuk setje voor op de slaapkamer of kantoor!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze zijn binnen!
Meteen in de oris geschroefd. Nu maar eens inspelen. Dat is hard nodig want contrast is groot na de audio Nirvana’s. Hoeveel vlieguren hadden ze bij jullie nodig?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mooie set zo!
Ze klonken uit de doos niet slecht bij mij. Het grootste contrast zat bij mij tussen de 0 en 50uur. Het mid hoog werd iets minder scherp.
Waar zit er verschil tussen de Silver-8 en de vorige Audio Nirvana driver?
Ze klonken uit de doos niet slecht bij mij. Het grootste contrast zat bij mij tussen de 0 en 50uur. Het mid hoog werd iets minder scherp.
Waar zit er verschil tussen de Silver-8 en de vorige Audio Nirvana driver?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Nou, ik heb nog niet echt geluisterd. Maar eerste indruk was een groot verschil in ruimtelijkheid, nu in het nadeel van lii. De echtheid van de muziekanten mist. Maar ze staan nu twee uur te spelen en ga over een uurtje nog een keer checken of het al wat open trekt. Staat nu achter een RPI met een hifiberry amp2 en een schakelende voeding. Dat is niet optimaal, voorzichtig gezegd. Valt me alles mee wat het presteert voor de prijs, geen kwaad woord daarover. Onverslaanbaar bijna. Aan versterker wordt gewerkt binnenkort 
Re: de "Liionidas" open baffle.
Waarom zouden deze Lii beter zijn dan de Audio Nirvana? Zijn deze meer geschikt voor een front loaded hoorn?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mooie bas kasten! Kan je wat meer vertellen over het systeem in zijn geheel?oorpijn schreef:Ze zijn binnen!Meteen in de oris geschroefd. Nu maar eens inspelen. Dat is hard nodig want contrast is groot na de audio Nirvana’s. Hoeveel vlieguren hadden ze bij jullie nodig?
image.jpgimage.jpg
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
je laatste zin klopt toch wel he, of slaat het alles aan alu cones?leonidas schreef:Nee , ze klinken absoluut niet metalig.
Ik ben erg argwanend voor metalcones.
Dit slaat alles wat ik ongeveer heb gehoord aan papercones.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Tja, wat is metalig. Ik vind alu conus voor het midden juist altijd wat donker klinken, niet zoveel detail als een goede papierachtige of polypropyleen. Magnesium conus vind ik wel metalig klinken. Uiteraard in alle gevallen wel na filtering van de breakup. Ongefilterd zal ik niet snel een metalen conus om aan te horen vinden, dus in een breedbander, tja das een uitdaging.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Binnenkort komt er een setje fast 8 mijn kant op. Heb op een 4 inch na, geen ervaring met een breedbander.
Heb wel een nog ergens een setje open baffles staan. (phoenix) Ik weet nog niet wat het plan gaat worden,
maar ik denk dat ik ze eerst eens aanvul met mijn gesloten subjes.
Heb wel een nog ergens een setje open baffles staan. (phoenix) Ik weet nog niet wat het plan gaat worden,
maar ik denk dat ik ze eerst eens aanvul met mijn gesloten subjes.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Goedemorgen! om de dag te beginnen i filosofische vraag ... liionidas ob -> als ik slechts 66uf (jantzen superioir z) in plaats van 68uf capicitors gebruik, zal mijn vrouw dan minder gelukkig zijn? (vertaald met google!)
Re: de "Liionidas" open baffle.
Je kan nog een 1.8uF or 2.2uF parallel zetten aan de 66uF om 68uF te krijgen, deze 1.8 of 2.2uF zou je van nog hogere kwaliteit kunnen pakken, dan werkt dit als een zogenaamde bypass cap.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: the "Liionidas" open baffle.
beste Walt, dank je. het klinkt ook positief om de bypass-dop toe te voegen!
vraagt mijn vrouw, 66uf verlaagt het frequentie met een paar hz? Ik ben (zij is) helemaal nieuw voor crossovers.
bedankt!
vraagt mijn vrouw, 66uf verlaagt het frequentie met een paar hz? Ik ben (zij is) helemaal nieuw voor crossovers.
bedankt!
