Budget Calpamos

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Budget Calpamos

Bericht door ray5150 »

richard schreef:
koenjer schreef:
De auke rauwerda maar dan voor hout :lol:
Dat is inmiddels een museum. Net of je de wereld van Harry Potter binnenwandelt.

Ik moest een waterpas hebben van 1,20 meter lang. Na netjes op mijn beurt te hebben gewacht mocht ik mee: Gangetje door, trapje op, trapje af nog meer gangetjes en stellingen. uiteindelijk de waterpassen; maar deze waren niet langer dan een meter.

Dan maar weer terug, stellingen, gangetjes trapje op, trapje af nog meer gangetjes, aan de andere kant van de zaak. Weer een heel assortiment aan waterpassen. Alleen waren die twee meter en langer (ik heb nog nooit zulke lange waterpassen gezien).

Weer terug naar de uitgangspositie, gangetjes door, stellingen met materiaal en gereedschap, eindelijk de derde verzameling met waterpassen. Nu met de lengte tussen de één en twee meter. Dus ook die van 1,20 meter.

Vanuit logistiek oogpunt is het natuurlijk op z'n zachtst gezegd nogal vreemd om dezelfde artikelen op 3 verschillende plaatsen te bewaren.
Ik ga ervan uit dat wel in de loop van de jaren zo gegroeid zal zijn.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Budget Calpamos

Bericht door MechanicalAnimal »

Duck Twacy schreef:
Zie ik t nu goed dat je bij zagen^2 alleen kunt laten bezorgen (a 59 euro ex btw, dus 71 euro)?
weet ik niet, ik heb geen ervaring met die toko. Als dat zo op de site staat, dan zal dat wel.
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Budget Calpamos

Bericht door Duck Twacy »

Kan iets met Covid te maken hebben natuurlijk. Maar is wel een pittige prijs. voor minder dan 10 euro haal ik het op (en een beetje tijd)

Wat me dan wel we positief opvalt is dat , ondanks hun zaagschema net 1 paneel in een 3e plaat plaatst (ws omdat hun platen net een paar cm kleiner zijn dan elders), ze niet de hele plaat verrekenen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Budget Calpamos

Bericht door Henkjan »

t vervelende met transport is, dat zodra het niet meer als gewoon DPD/DHL/PastNL pakje kan, het al snel erg duur wordt
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Budget Calpamos

Bericht door Leeuwarden »

Opmaatzagen.nl is goedkoper, ik meen 55 euro incl.BTW.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Budget Calpamos

Bericht door MechanicalAnimal »

Duck Twacy schreef:
Kan iets met Covid te maken hebben natuurlijk. Maar is wel een pittige prijs. voor minder dan 10 euro haal ik het op (en een beetje tijd)
Gewoon even bellen, allicht mag je ophalen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Budget Calpamos

Bericht door MechanicalAnimal »

Leeuwarden schreef:
Opmaatzagen.nl is goedkoper, ik meen 55 euro incl.BTW.
wel even zaak om dan uit te zoeken of die net zo nauwkeurig zagen. Ik heb geen ervaring met beide zaken
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Budget Calpamos

Bericht door Leeuwarden »

Zaak is hier wel vaker genoemd, zou geen probleem moeten zijn mits je je maten en andere info goed opgeeft.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Budget Calpamos

Bericht door MechanicalAnimal »

Leeuwarden schreef:
Zaak is hier wel vaker genoemd, zou geen probleem moeten zijn mits je je maten en andere info goed opgeeft.
de nauwkeurigheid waarmee gezaagd kan worden ligt natuurlijk aan de operator en machine.

als ik dezelfde maten laat zagen bij deze 2 zaken of de lokale hubo verwacht ik wel enig verschil, vooral bij de laatste. Dat ligt dus niet aan mijn opgeven maten.

kort gezegd : dat zagenzagen zegt op 0,1 mm te kunnen zagen. Dan is het wel handig als je voor iets lagere verzendkosten even check of je het zelfde "product" krijgt.
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Budget Calpamos

Bericht door Duck Twacy »

0.1 mm is goed zat ja :)

T gaat me eigenlijk niet alleen om die 71 euro. Als je t gaat halen ben je ook een ochtend/middag kwijt, want ook geld kost in de vorm van n vrije dag bv (hoewel ik het momenteel wel een leuk uitje zou vinden nu je bijna iedere dag thuis zit). Maak me ook een beetje zorgen om transport schade (deuken in de randen als er ze er niet zorgvuldig mee omgaan). En er staat ineens iemand op de stoep met 100 kilo hout en dat moet dan ook net maar even goed uitkomen...
Laatst gewijzigd door Duck Twacy op ma 16 nov 2020, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Budget Calpamos

Bericht door Forza »

Ik heb een tijdje terug bij zagenzagen besteld en dat was allemaal prima in orde. Netjes aan de maat onder verstek.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Budget Calpamos

Bericht door Henkjan »

transportschade is wel een risico, iirc had een foumlid laatst ook nog een zending van omz die slecht was overgekomen. vooral met grote panelen is het enorm lastig goed te doen
Seed7
Berichten: 89
Lid geworden op: za 05 sep 2020, 10:12

Re: Budget Calpamos

Bericht door Seed7 »

Laatst bij opmaatzagen e.a. besteld. Ik verwachtte een pallet met een stapel hout te krijgen. Het werd met een busje bezorgt waar de panelen rechtop in een rek stonden. Ieder paneel, plankje, werd apart gelost. Alles wat ik niet goed vond kon meteen mee terug. Gelukkig was dat niet nodig. Hun argument om zo te leveren was om randbeschadiging te voorkomen.

Cheers.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Budget Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Kijk, dat is zoals je het wilt hebben. Ook netjes gezaagd verder?
Seed7
Berichten: 89
Lid geworden op: za 05 sep 2020, 10:12

Re: Budget Calpamos

Bericht door Seed7 »

Barry2001 schreef:
Kijk, dat is zoals je het wilt hebben. Ook netjes gezaagd verder?
Ja zeker.

Het enige probleem is er een dat je altijd hebt, tolerantie op de dikte van de plaat, maar daar kan een zagerij niets aan doen. Het kan je net een randje van 0.5 mm hier en daar opleveren.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Budget Calpamos

Bericht door richard »

Seed7 schreef:
Het enige probleem is er een dat je altijd hebt, tolerantie op de dikte van de plaat, maar daar kan een zagerij niets aan doen.
En is bovendien afhankelijk van de vochtigheid van het plaatmateriaal. Eerst een tijdje laten acclimatiseren voor je het verwerkt kan helpen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Budget Calpamos

Bericht door pappaleo »

Er zit ook een enorm verschil in kwaliteit tussen de rotzooi die bijvoorbeeld de bouwmarkten nu verkopen en het MDF dat pakweg 30 jaar geleden daar aan de man gebracht werd.

Als je nu spuugt op zo'n plankje, dan komt er een bobbel op. Deze hebben onafgewerkt 2 dagen in de regen gestaan
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Budget Calpamos

Bericht door richard »

Heb ik ook wel eens gehad met het afwerken van een luidsprekerkast. Netjes plamuren en schuren voor de afwerklagen. Afnemen met een vochtig doekje maar er niet op gelet dat de kast met de hoek net in een klein plasje stond.

De lol was er meteen vanaf.

Eigenlijk bouw ik liever met multiplex, al heb je daar ook veel kwaliteitsverschil in. Garantieplex is meestal wel acceptabel.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Budget Calpamos

Bericht door Leeuwarden »

Nog progressie, Ronald?
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Budget Calpamos

Bericht door Duck Twacy »

Leeuwarden schreef:
Nog progressie, Ronald?
Sorry Jan, had je vraag niet gezien.

Door feest dagen en diverse perikelen even niet verder gegaan. Hout ophalen bij zagenzagen bleek vanwege corona geen optie (weet niet eens of ze nu nog open zijn eigenlijk).

Ik ga nu de dagen weer wat langer worden de draad rustig aan verder oppakken. Zag dat er een nieuw Calpamos geboren is inmiddels (of beter gezegd in verwachting is). Zelfs met dezelfde filterkeus
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Budget Calpamos

Bericht door Leeuwarden »

Geen probleem, Ronald :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”