PI en Hifiberry: welke software?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door hannesie »

Dat is dan wel weer interessant, wat is dan een verschil wat je kunt benoemen?
Ze staan op het zelfde netwerk en de zelfde NAS staat dan ook de bestanden die gebruikt bij het afspelen?

Kan het ook zijn dat er een betere set achter de Bluesound hangt, of heb je dat dan niet zo uitgeprobeerd.
Het mooiste om echt te vergelijken is natuurlijk dat ze aangesloten staan op de zelfde versterker, maar een andere ingang met de zelfde gevoeligheid, en dan schakelen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door Henkjan »

de Qobuz plugin in LMS doet t probleemloos icm max2play
Gebruikersavatar
roderickvd
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 aug 2020, 19:49
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door roderickvd »

Ik was ook fan van de minimalistische inslag van HifiBerryOS, maar ben toch overgestapt op moOde. Waarom: omdat je met moOde eenvoudig de filter op de HiFiBerry DACs kunt aanpassen. Standaard staat die op "FIR interpolation with de-emphasis" maar de "ringing-less low latency FIR" meet én klinkt beter: https://archimago.blogspot.com/2016/10/ ... m5122.html
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door Shadow »

PA5cAL1 schreef:
Ik gebruik momenteel Hifiberry OS in combinatie met een Hifiberry dac+ dsp op een Raspberry pi 3A+. Ik heb eerder Volumio geprobeerd maar dat werkte niet erg prettig in combinatie met Spotify. De UI van Volumio ziet er wel mooi uit maar het werkt veels te traag. Met Hifiberry OS reageert alles bijna instant, het is meer lichtgewicht. Daarnaast moet je met Volumio eigenlijk een betaald account hebben om alle functionaliteit te krijgen. Beide zijn eenvoudig te installeren. Ik zou gewoon eens proberen.
Gouden tip die van Hifiberry OS :goeie:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door satefan »

Shadow schreef:
PA5cAL1 schreef:
Ik gebruik momenteel Hifiberry OS in combinatie met een Hifiberry dac+ dsp op een Raspberry pi 3A+. Ik heb eerder Volumio geprobeerd maar dat werkte niet erg prettig in combinatie met Spotify. De UI van Volumio ziet er wel mooi uit maar het werkt veels te traag. Met Hifiberry OS reageert alles bijna instant, het is meer lichtgewicht. Daarnaast moet je met Volumio eigenlijk een betaald account hebben om alle functionaliteit te krijgen. Beide zijn eenvoudig te installeren. Ik zou gewoon eens proberen.
Gouden tip die van Hifiberry OS :goeie:
Check! Ik probeer alleen meer dan 1 radio-zender erin te zetten....maar dat lukt nog niet! Is ook een beta-feature klaarblijkelijk?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door Shadow »

Ik gebruik spotify en dat werkt prima, zou tuneIn hem ook niet zien?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door Henkjan »

*kuch* LMS *kuch*
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: PI en Hifiberry: welke software?

Bericht door democles »

LMS,LMS en nog een keer LMS,
Ach laat maar,zoek het maar uit................ :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”