de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Had ze niet herkent
ik dacht een harde surround te zien op de foto!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Thanks heren, de hoorn is volgens mij een Fostex. De tweeter is een (niet correct gemonteerde) ft15 h van fostex en doet vanaf 9k mee. (als ik dit goed berekent heb)
Maar ik ben nog aan het spelen hiermee.
Ik vondt hem eigenlijk gewoon te mooi om hem niet te gebruiken.
Maar ik ben nog aan het spelen hiermee.
Ik vondt hem eigenlijk gewoon te mooi om hem niet te gebruiken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Compliment, wat een gave speakers! Heb je misschien nog wat foto's?
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar de speakers van Leon maar ik vind ze er in de meeste gevallen niet zo mooi uitzien
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar de speakers van Leon maar ik vind ze er in de meeste gevallen niet zo mooi uitzien
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
zis is zelfbouw hè, dus hoe het er uit ziet bepaal je lekker zelf
Re: de "Liionidas" open baffle.
@erik1977 De prioriteit van Leon ligt meer bij de 'techniek' en design komt later.
Ik heb geprobeerd om eerst naar het design te kijken. Maar mis toch echt de kennis om dan bijvoorbeeld de crossover aan te passen. Ik heb wel met bredere baffles en onder andere hoeken lopen klooien (altijd eerst eigenwijs zijn) toen ik hiermee klaar was toch maar mijn meerdere erkend in Leon en zijn maten en crossover gebruikt.
Als ik de laatste dingetjes afgemaakt heb dan zal ik nog wat foto,'s maken.
Ik heb geprobeerd om eerst naar het design te kijken. Maar mis toch echt de kennis om dan bijvoorbeeld de crossover aan te passen. Ik heb wel met bredere baffles en onder andere hoeken lopen klooien (altijd eerst eigenwijs zijn) toen ik hiermee klaar was toch maar mijn meerdere erkend in Leon en zijn maten en crossover gebruikt.
Als ik de laatste dingetjes afgemaakt heb dan zal ik nog wat foto,'s maken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Net weer een setje gebouwd voor een kennis , die niet voldoende gereedschap heeft.
Hij kwam eigenlijk naar mijn Krill AMT floorstanders luisteren maar toen hij dit hoorde was het een "no-brainer".
Dit is al de derde keer en ik ga dan ook stoppen met mijn Krill serie.
Het is geen doen , ik raak ze gewoon niet meer kwijt.
Ik was hier al een tijdje mee bezig en vind dat het "eind ontwerp" er best mag zijn.
Uiteraard met wat foto's.
mvgr. Leon.
Hij kwam eigenlijk naar mijn Krill AMT floorstanders luisteren maar toen hij dit hoorde was het een "no-brainer".
Dit is al de derde keer en ik ga dan ook stoppen met mijn Krill serie.
Het is geen doen , ik raak ze gewoon niet meer kwijt.
Ik was hier al een tijdje mee bezig en vind dat het "eind ontwerp" er best mag zijn.
Uiteraard met wat foto's.
mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dát wilde ik maar net zeggen. Mooi modern ontwerp, niets aan af te dingen. Brengt mij op een idee 
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hallo Leo
Heb je wel eens muziek zoals Dream Theatre gedraaid op van die grote breedbanders ?
Of zijn ze daar wat minder voor geschikt ,ik bedoel ik vind electrostaten ook prachtig maar met dat soort muziek mis ik bijvoorbeeld dynamiek .
Heb niet veel breedbanders gehoord maar wat ik heb gehoord kreeg een onaangenaam geluid in drukke passages .
Hebben deze units daar geen last van ?
Heb je wel eens muziek zoals Dream Theatre gedraaid op van die grote breedbanders ?
Of zijn ze daar wat minder voor geschikt ,ik bedoel ik vind electrostaten ook prachtig maar met dat soort muziek mis ik bijvoorbeeld dynamiek .
Heb niet veel breedbanders gehoord maar wat ik heb gehoord kreeg een onaangenaam geluid in drukke passages .
Hebben deze units daar geen last van ?
Re: de "Liionidas" open baffle.
De volgende keer kan ik wel eens een experiment doen met muziek van Ayreon of Dream theater
Voor metal is mijn ervaring datje beter een driver kunt hebben met een hoog oplossend vermogen, en als we binnen de Lii drivers blijven zou dat dus richting een C10, S10 of S8 gaan.
Voor metal is mijn ervaring datje beter een driver kunt hebben met een hoog oplossend vermogen, en als we binnen de Lii drivers blijven zou dat dus richting een C10, S10 of S8 gaan.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ehm maar is een hoogoplossend vermogen sowieso niet het criterium voor een goede weergave ,mits ik hoogoplossend vermogen goed interpreteer dan !
Detailrijk luchtig losjes ,of is dat niet wat er bedoeld word ?
Detailrijk luchtig losjes ,of is dat niet wat er bedoeld word ?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Kwestie van smaak, sommige drivers zijn warmer dan andere en minder oplossend (snel) waar andere weer meer micro details kunnen weergeven.
F12 is ideaal voor stemmen en laid back genieten. Maar de S8 is veel "directer".
Ikzelf luister vaak metal (prog, instrumental, death, etc.)
Type FR driver is bijna altijd myfi
Ik heb een heel lang met de F8 (prototype) en leon's woofers (harde ophangingen, dezelfde als Joerd) gespeeld en was daar heel content mee.
F12 is ideaal voor stemmen en laid back genieten. Maar de S8 is veel "directer".
Ikzelf luister vaak metal (prog, instrumental, death, etc.)
Type FR driver is bijna altijd myfi
Ik heb een heel lang met de F8 (prototype) en leon's woofers (harde ophangingen, dezelfde als Joerd) gespeeld en was daar heel content mee.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dit is toch een knappe speaker al zeg ik het zelf
Ik gaat iemand uit Nederland de Liionidas met W15 combineren met een AER 8inch met oris 250 hoorn
Ik gaat iemand uit Nederland de Liionidas met W15 combineren met een AER 8inch met oris 250 hoorn
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik vindt ze mooi gebouwd, maar zou ze ook niet in mijn kamer willen hebbenhannesie schreef:Heb dan wel de indruk dat de smaken behoorlijk verschillen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik ben vooral benieuwd naar de combi W15 en AER in Oris 250 hoorn.
Ik ken ook iemand die de S8 heeft besteld voornin een oris hoorn.
Ik ken ook iemand die de S8 heeft besteld voornin een oris hoorn.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Denk dat ze best matchen bij een bank met tijgerprint en veel marmer decor.hannesie schreef:Heb dan wel de indruk dat de smaken behoorlijk verschillen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Wat een vakwerk hardbats.
Hebben die 'dikke' ringen geen invloed op het afstraalgedrag? Ik probeerde de baffle zo vlak mogelijk te houden. Door ze in te frezen.
En die hoorn is al jaren een natte droom sinds ik naast een paar avantgardes stond. Maar die kon ik (net) niet betalen
En die hoorn is al jaren een natte droom sinds ik naast een paar avantgardes stond. Maar die kon ik (net) niet betalen
