NixieNixieNixie
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: NixieNixieNixie
Hij is leuk… Welliswaar geen kast, maar zoiets heb ik ook voor in de werkplaats gemaakt.. ruim 1 meter breed, ook met color-cycle, bluetooth (gelijkzetten met mijn app op de telefoon) I2C-Oled display met meer info, etc..)
Maar dat is geen Nixie natuurlijk..
Kees
Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: NixieNixieNixie
Het gegeven van een dergelijke klok is niet nieuw natuurlijk, de integratie op deze manier in een meubel heb ik nog niet eerder gezien, geinig gedaan. Zou het niet in de kamer willen hebben, maar in een wachtruimte, kantine oid zou het best kunnen.FR_Aad schreef:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: NixieNixieNixie
Ik heb er weer een hoor.... Oplettende kijkertjes zien waarschijnlijk een onderdeel dat ik hier, waarschijnlijk, al tien jaar geleden liet zien: De Ward's Airline escutcheon... Daar moest ik toch eens een keer wat mee gaan doen..
Dus in de jaren 30 stijl een kastje ontworpen.. de knop zelf gemaakt van een staaf messing en verouderd met wat chemicaliën..
GPS tijd (kan dus alleen de tijdzone en DST zetten).. IN-12B nixie's en twee OLED displays voor de datum.. Kast van Jatoba (duh..) en Messing.. Pootjes van, ik denk, greenhart..
Kees
Dus in de jaren 30 stijl een kastje ontworpen.. de knop zelf gemaakt van een staaf messing en verouderd met wat chemicaliën..
GPS tijd (kan dus alleen de tijdzone en DST zetten).. IN-12B nixie's en twee OLED displays voor de datum.. Kast van Jatoba (duh..) en Messing.. Pootjes van, ik denk, greenhart..
Kees
Re: NixieNixieNixie
Nice Kees!
Vind dat wel felle wit wel afsteken. Iets van een amberkleurig filtertje er voor?
Vind dat wel felle wit wel afsteken. Iets van een amberkleurig filtertje er voor?
Re: NixieNixieNixie
Mwah om nou gelijk een hele rol te bestellen? Met een stukje "bruin" transparant plexiglas kom je ook al een heel eind.ds23man schreef:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: NixieNixieNixie
Of je besteld 1 of twee van deze:
https://www.thomann.de/nl/lee_farbfolie ... gKJq_D_BwE
Kan je naar harte lust een kleurtje uitzoeken.
https://www.thomann.de/nl/lee_farbfolie ... gKJq_D_BwE
Kan je naar harte lust een kleurtje uitzoeken.
Re: NixieNixieNixie
Kijk dat is beter, ook qua leverancier. Heb zo'n boekje, nog van Corne-light B.V. in Amsterdam. Is zeker 40 jaar oud, beslist handigds23man schreef:Of je besteld 1 of twee van deze:
https://www.thomann.de/nl/lee_farbfolie ... gKJq_D_BwE
Kan je naar harte lust een kleurtje uitzoeken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: NixieNixieNixie
Had vroeger een lichtverhuur bedrijf. Je wil niet weten hoeveel verschillende kleurenfilters voorgesneden voor elk type schijnwerper je dan op voorraad moet hebben en de veel gebruikte kleuren ook nog eens in grote hoeveelheden. En dan had je nog twee merken: Lee en Rosco die qua tint net verschilden. Als je een uitgebreid lichtplan binnenkreeg was het altijd een hoop uitzoekwerk of je alles in stock had met de juiste aantallen. Liep leuk in de papieren, een velletje koste in die tijd 15 gulden en daar snee je dan 6 par 64 filters uit. Verder hadden donkere kleuren een beperkte levensduur, een 1000 watt par 64 fikte er zo een gat in.
Re: NixieNixieNixie
Ja, weet het en die glasfilter waren helemaal niet te betalen (en kwetsbaar). Het is trouwens nog maar de vraag hoelang die filters nog verkrijgbaar blijven gezien het moderne multicolor LED spul. Dat gaat razend snel op het moment.
Re: NixieNixieNixie
audiomanics schreef:Ik heb er weer een hoor.... Oplettende kijkertjes zien waarschijnlijk een onderdeel dat ik hier, waarschijnlijk, al tien jaar geleden liet zien: De Ward's Airline escutcheon... Daar moest ik toch eens een keer wat mee gaan doen..
Dus in de jaren 30 stijl een kastje ontworpen.. de knop zelf gemaakt van een staaf messing en verouderd met wat chemicaliën..
GPS tijd (kan dus alleen de tijdzone en DST zetten).. IN-12B nixie's en twee OLED displays voor de datum.. Kast van Jatoba (duh..) en Messing.. Pootjes van, ik denk, greenhart..
CenturyClock.jpg
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: NixieNixieNixie
Had vroegah een hele verzameling filters voor de fotografie.. waarschijnlijk bij een van de verhuizingen in de container beland..kan ze niet zo snel meer vinden in ieder geval... nog even zoeken misschien..(moet ergens nog een aluminium fotokoffer hebben.. misschien dat ze daar in zitten)
Kees
Kees
Re: NixieNixieNixie
Dat donkerbruine transparante plexiglas is vrij standaard Kees. Die Lee filters zijn echt dunne folie van 0,1mm. 3 mm Plexiglas is wel mooier.
