Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

SSassen schreef:
@Jeroen,

Heb je de Purifi eval kit gebruikt met hun input buffer etc?

https://purifi-audio.com/eigentakt/eval1/
Nee ik schreef dat hij exact wordt ingezet als de NC500. Enig verschil is dus de voeding, de NC500 vraagt de SMSP1200A700 en de purifi vraagt de SMPS1200A400.

De klant wil er luxe discrete opamps ingezet hebben, daarvoor is gekozen voor de sparkos SS3602, omdat die ook werkelijk goede specs heeft en niet zoals vele andere boutique opamps alleen maar vervorming toevoegt.

Echter, voor het correcte A/B vergelijk zitten er nog de LM47920 dual opamps in (vergelijkbaar met LM4562).
Laatst gewijzigd door jeroen_d op vr 22 jan 2021, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Okay, met de NC500 eval dan?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

Nee met een print die ik voor onze Daudio versterkers heb ontwikkeld alweer een hele tijd geleden.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

Walt schreef:
Hallo Jeroen,

Dat zijn goede berichten, kan je al aangeven op welke gebieden de verbetering voornamelijk zit?

Groetjes Walter
speciaal voor jou: klankmatig meer lindemann dan ncore.
dynamischer dan de lindemann

En hij weigert warm te worden! Nog zuiniger dan ncore.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen,

Dat klinkt goed, misschien op termijn maar eens een N1000 laten ombouwen... :D

Ik ben benieuwd of die opamps ook nog flink verschil maken.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Gerommel > marge, prove me wrong!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Gerommel > marge, prove me wrong!
bedoel je Purify tov ncore?

belangrijkste motivatie voor BP om weer aan de bak te gaan was dat er iemand een versterker had met een nog lagere vervorming had dan een ncore
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Shadow »

Vooral om Hypex een hak te zetten lijkt me eerder...maar Jeroen praat meestal geen poep als het over apparatuur gaat, dus ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Gerommel > marge, prove me wrong!
bedoel je Purify tov ncore?
Nee, ik denk dat Sander doelt op:
Walt schreef:
Ik ben benieuwd of die opamps ook nog flink verschil maken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
belangrijkste motivatie voor BP om weer aan de bak te gaan was dat er iemand een versterker had met een nog lagere vervorming had dan een ncore
Shadow schreef:
Vooral om Hypex een hak te zetten lijkt me eerder...maar Jeroen praat meestal geen poep als het over apparatuur gaat, dus ik ben benieuwd.
Denk geen van beide. Hij kan dat gewoon niet laten O:) En i.d.d. die op-ampjes zullen het niet zijn. Schakelfets worden steeds beter en efficiënter. Alleen al op dat vlak blijft er steeds wat te verbeteren. Bruno lijkt mij wel het typje dat dat dan ook blijft uitzoeken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
belangrijkste motivatie voor BP om weer aan de bak te gaan was dat er iemand een versterker had met een nog lagere vervorming had dan een ncore
Shadow schreef:
Vooral om Hypex een hak te zetten lijkt me eerder...maar Jeroen praat meestal geen poep als het over apparatuur gaat, dus ik ben benieuwd.
Denk geen van beide. Hij kan dat gewoon niet laten O:) En i.d.d. die op-ampjes zullen het niet zijn. Schakelfets worden steeds beter en efficiënter. Alleen al op dat vlak blijft er steeds wat te verbeteren. Bruno lijkt mij wel het typje dat dat dan ook blijft uitzoeken.
dat eerste is wel wat hij zelf gezegd heeft toen hij de versterker introduceerde op een AES lezing
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Probleem waar ik met de nCore tegenaan loop is instabiliteit van de hogere orde regellus bij lage frequenties, stuur maar eens een 10-20Hz sinus uit bij redelijk tot flinke amplitude, de versterker gaat dan in clip, tenminste bij de Hypex MP series.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
belangrijkste motivatie voor BP om weer aan de bak te gaan was dat er iemand een versterker had met een nog lagere vervorming had dan een ncore
Shadow schreef:
Vooral om Hypex een hak te zetten lijkt me eerder...maar Jeroen praat meestal geen poep als het over apparatuur gaat, dus ik ben benieuwd.
Denk geen van beide. Hij kan dat gewoon niet laten O:) En i.d.d. die op-ampjes zullen het niet zijn. Schakelfets worden steeds beter en efficiënter. Alleen al op dat vlak blijft er steeds wat te verbeteren. Bruno lijkt mij wel het typje dat dat dan ook blijft uitzoeken.
dat eerste is wel wat hij zelf gezegd heeft toen hij de versterker introduceerde op een AES lezing
Het zal meespelen maar ik denk niet zijn primaire drijfveer. Bovendien de karavaan trekt ook gewoon verder :sure:
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door johan283 »

Even nog wat objectieve metingen van de purify modules:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... fier.7984/
Laatst gewijzigd door johan283 op vr 22 jan 2021, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

johan283 schreef:
even nog wat objectieve metingen van de purify modules:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... fier.7984/
Leuk O:) Ben nu toch reuze nieuwsgierig wat Sander aan de CA_MK1_V2 gaat meten bij 5W met zijn nieuwe superduper meetset :twisted: :relax:
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door johan283 »

Pjotr schreef:
johan283 schreef:
even nog wat objectieve metingen van de purify modules:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... fier.7984/
Leuk O:) Ben nu toch reuze nieuwsgierig wat Sander aan de CA_MK1_V2 gaat meten bij 5W met zijn nieuwe superduper meetset :twisted: :relax:
Welke meetset heeft Sander dan?
bij audiosience gebruikt men Audio Precision, weet niet welk type precies
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

Mwah, dit zijn vervormingscijfers die je met een beetje goede geluidskaart ook wel kunt meten. Zie het CA_MK1_V2 draadje ter vergelijk. Sander heeft het wel even gemeld hier maar hoe en wat dat moet hij verder zelf maar aangeven.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Had ik al geroepen dat ik ook 10K en 20K sinus oscillatoren met -150dB THD heb gekocht, incl. bijbehorende notch filters?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

Nee. Maar nu de resultaten. Had toch wel alvast wat nul metingen van de 1 kHz spullen verwacht van je... :roll: :sure:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Nog geen tijd gehad, heb het wat druk momenteel.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Henkjan »

moet je wat minder tijd stoppen in de kleur van phase plugs
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door koenjer »

SSassen schreef:
Probleem waar ik met de nCore tegenaan loop is instabiliteit van de hogere orde regellus bij lage frequenties, stuur maar eens een 10-20Hz sinus uit bij redelijk tot flinke amplitude, de versterker gaat dan in clip, tenminste bij de Hypex MP series.
Hoe loop je daar tegen aan? Met meten of in muzikaal gebruik?

Ken niet veel content waar 10-20hz in hoge amplitudes aanwezig is. (miss wat analoge synth muziek of iets mer orgels)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Ik geef in mijn reactie toch exact aan onder welke condities?
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door koenjer »

SSassen schreef:
Ik geef in mijn reactie toch exact aan onder welke condities?
Dat klopt, probeer even het praktische erachter te ontrafelen. Want wat is de impact bij regulier gebruik?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

koenjer schreef:
SSassen schreef:
Ik geef in mijn reactie toch exact aan onder welke condities?
Dat klopt, probeer even het praktische erachter te ontrafelen. Want wat is de impact bij regulier gebruik?
Lastig te zeggen, ik heb daar nog niet naar gekeken, maar kan me voorstellen dat dit bij techno en house wel een probleem kan geven.
Plaats reactie