Maar nu zit je er overdre schreef:Ik hou van over de top!
En het prijsverschil is nihil.
Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
120VA is ook prima. Maar het doet het niet beter dan 100VA met muziek luisteren. Heb het hier met die 100VA al een tijdje flink late blazen en het blijft allemaal lauwwarm
Met dikkere trafo's heb je ook sneller een inschakelstroom begrenzer nodig. Die is overigens al in de maak, moet alleen de software nog verder af maken:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Da’s wel tof dat Peter een softstart ontwerpt waarmee je ook de batterij van je autosleutel kan opladen 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Composiet versterker MK1-V2
Het is ook een Softstart+ Kijk maar op de foto. En nee Joram, deze werkt op de voeding van de versterker, die heb je toch al dus waarom een extra trafo? Maar dan heb je wel een kickstart nodig in vorm van een batterijtje.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mooi!
Dat is even onderweg geweest, had ze do al op de bus gedaan.
Met een extern schakelsignaal van tussen de 5V en 40V, van een VV b.v., kun je daarmee ook aan en uit zetten.Douwe84 schreef:Remote -> Signaal trigger? Zoiets zoek ik ook nog
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ok, ik zoek een signaal trigger (of iets anders waarmee hij aan gaat zonder extra handeling) om mijn sub versterker met DSP in te schakelen zodra ik de receiver aan zet/ er geluid uit komt. Zo ik nu kan vinden haalt die de 5v niet.Pjotr schreef:Met een extern schakelsignaal van tussen de 5V en 40V, van een VV b.v., kun je daarmee ook aan en uit zetten.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Kan wel als je hem op de voedingspanning van de receiver aansluit. Dat is is de bedoeling. Dan gaat ie met de aan/uit van je receiver mee.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Hmm die snap ik niet helemaal, zal je topic niet verder vervuilen en in het topic over die versterker verder gaan hierover 
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik bedoel de interne DC laagspanning voeding van je receiver
Ik maak er nog wel een apart topic over als het werkt.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Pjotr schreef:Ik bedoel de interne DC laagspanning voeding van je receiverIk maak er nog wel een apart topic over als het werkt.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Om even terug te komen op het solderen van SMD. Wat vinden de experts van deze?
https://nl.mouser.com/ProductDetail/Chi ... jBHw%3D%3D
Dan kan dat meteen met de bestelling mee bij Mouser.
https://nl.mouser.com/ProductDetail/Chi ... jBHw%3D%3D
Dan kan dat meteen met de bestelling mee bij Mouser.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ken het niet maar het ziet er prima uit met de juiste samenstelling. Goede prijs ook. Gewoon doen!
Re: Composiet versterker MK1-V2
Tip: https://www.soldeerbout-shop.nl/soldeer ... 07974.html
Dit is aanzienlijk goedkoper dan bij Farnell. Gebruik dit spul al 10 tallen jaren en ben nog geen beter tegengekomen voor fijn SMD handsoldeerwerk.
Dit is aanzienlijk goedkoper dan bij Farnell. Gebruik dit spul al 10 tallen jaren en ben nog geen beter tegengekomen voor fijn SMD handsoldeerwerk.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nou Peter, doe mij nog maar een stuk of 10 van zulke projectjes. Uitstekende pcb's om mee te werken.
Mouser mag wel eens om de verpakkingen gaan denken. Jemig wat een baal plastic sturen die jongens mee.
Mouser mag wel eens om de verpakkingen gaan denken. Jemig wat een baal plastic sturen die jongens mee.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja, dat plastic klopt wel. Maar je mag blij zijn dat Mouser sowieso per stuk verkoopt tegen redelijke prijs zonder de boel door de war te gooien
Het zou anders helemaal geen doen zijn met dat kleine spul.
Ziet er verder netjes uit. Hoe bevalt dat soldeer van Mouser? Is binnen een week uitverkocht zie ik
Ziet er wel goed uit.
Ziet er verder netjes uit. Hoe bevalt dat soldeer van Mouser? Is binnen een week uitverkocht zie ik
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dat Chipquik spul van Mouser werkt erg fijn. Laat nagenoeg geen residu achter en wat er achterblijft is makkelijk te verwijderen. Als het er nog is bestel ik nog een rol voor het normale soldeerwerk.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Heb hier zitten zoeken naar Rood Oranje Bruin En Paars3kes schreef:Nou Peter, doe mij nog maar een stuk of 10 van zulke projectjes. Uitstekende pcb's om mee te werken.
Mouser mag wel eens om de verpakkingen gaan denken. Jemig wat een baal plastic sturen die jongens mee.
Paars zie nergens Dat kan natuurlijk maar ook geen Oranje en Rood
Dus ik verdenk jou ervan led verlichting te gebruiken
