Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ze staan nu even op een tussenplek. Precies tussen het audiomeubel en marktplaats.
Heb even mijn oude liefde terug gezet, en de komende luistersessies gaan uitsluitsel geven.

Heb even mijn oude liefde terug gezet, en de komende luistersessies gaan uitsluitsel geven.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ben benieuwd naar jou voorkeur.toetertje schreef:Ze staan nu even op een tussenplek. Precies tussen het audiomeubel en marktplaats.
Heb even mijn oude liefde terug gezet, en de komende luistersessies gaan uitsluitsel geven.![]()
![]()
Bij mij heeft de NCORE weer het podium verlaten. Ik kan niet de vinger erop leggen waarom.
Ding doet niks verkeerd, tonaal, beeld, enz dat is allemaal dikke prima.
Op 1 of andere manier denk ik elke keer, hij moet nog opwarmen, ik kom over een half uur weer.
Maar na dat half uur denk ik, hij moet nog steeds opwarmen. En dat gaat mij de hele tijd zo.
Bij de oude amp (class AB) dan bespeur ik wat meer muzikaliteit o.i.d. als hij warm is.
Wellicht zijn er hier wat leden die daar misschien een technische verklaring/onderbouwing voor hebben?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb ongeveer dezelfde ervaring, bij mij klinken ze voor mijn gevoel echt pas echt optimaal na een dag spelen. Is het inbeelding?...
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Hoe leg je zoiets nu uit zonder voor gek verklaard te worden, zoals op het buurforum.
Nou, inderdaad de ncores doen niets verkeerd, alles klopt gewoon. Details die je nog
nooit gehoord hebt, lucht en plaatsing alles is echt dik in orde. Maar, het is afstandelijk.
Andere versterkers die ik gehoord heb, zijn als een warme deken. Je wordt dan meegezogen
in de muziek, met als gevolg rillingen, een brok in je keel en soms zelfs vochtige ogen.
Dit is technisch niet te verklaren, en kan volgens "experts" ook absoluut niet door de apparatuur
komen. Maar, ik ervaar het wel keer op keer. Dat heb ik met de ncores dus niet. Hoewel de
nc500 wel beter is dan andere klasse d versterkers die ik gehoord heb. Dit was de korte versie.
Nou, inderdaad de ncores doen niets verkeerd, alles klopt gewoon. Details die je nog
nooit gehoord hebt, lucht en plaatsing alles is echt dik in orde. Maar, het is afstandelijk.
Andere versterkers die ik gehoord heb, zijn als een warme deken. Je wordt dan meegezogen
in de muziek, met als gevolg rillingen, een brok in je keel en soms zelfs vochtige ogen.
Dit is technisch niet te verklaren, en kan volgens "experts" ook absoluut niet door de apparatuur
komen. Maar, ik ervaar het wel keer op keer. Dat heb ik met de ncores dus niet. Hoewel de
nc500 wel beter is dan andere klasse d versterkers die ik gehoord heb. Dit was de korte versie.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb een tijdje een Audio Research met Mullard NOS ecc83 ervoor gehad, leek eerst een verbetering, maar ik had na langere periode van luisteren het idee dat er toch informatie en resolutie verloren ging. Ben wel benieuwd of de Purifi modules het op dit aspect beter zouden doen.
Soms lijkt het wel of een versterker op een andere manier met je hersenen communiceert, via straling ofzo, en dat je hierdoor een bepaalde voorkeur hebt, meettechnisch is de NC 500 beter dan 95% van de versterkers op de markt...
Gr. Walter
Soms lijkt het wel of een versterker op een andere manier met je hersenen communiceert, via straling ofzo, en dat je hierdoor een bepaalde voorkeur hebt, meettechnisch is de NC 500 beter dan 95% van de versterkers op de markt...
Gr. Walter
Laatst gewijzigd door Walt op do 14 jan 2021, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Daar ben ik het zeker mee eens.holco schreef:Een mooie buizen pre ervoor doet wonderen
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik weet het niet, is een buizenpre in deze niet een lapmiddel voor een dieper liggend probleem...
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Oei jij durft. Dat mag je niet zeggen hoor want hij meet goed.Walt schreef:Ik weet het niet, is een buizenpre in deze niet een lapmiddel voor een dieper liggend probleem...
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Laten we het zo zeggen, ze zijn absoluut goed, niks op aan te merken, maar het kippenvel niveau beleef ik eerder met de Lindemann versterker. Hoe dit kan, geen idee, ik denk dat er andere zaken meespelen dan puur de trillingen van de luchtmoleculen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Het klinkt misschien wat zweverig, maar naar mijn mening brengt een mooie buizen pre de ziel terug in de muziek 
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Kun je dat d.m.v metingen en met een dubbele blinde abx test aantonen?holco schreef:Het klinkt misschien wat zweverig, maar naar mijn mening brengt een mooie buizen pre de ziel terug in de muziek
Maar ik ben het wel met je eens.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Gewoon met een schuifmaat je kippenvel meten, werkt altijd 
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Speel hier ncores eindversterkers eerst met buizen VV nu met solid state VV.
Ik had met buizen altijd een restje brom (daar baalde ik van) en met solid state niet
Verder geeft een VV solid state een krachtiger bas tov de buis Was eerst bang dat het schel/scherp zou klinken integendeel
Ook hebben de meeste buisversterkers hebben een behoorlijke vervorming richting de 0,5-1% blijkbaar vinden de meeste mensen dat lekker klinken. Zou het een beetje wollig willen noemen. Ik hou meer van een neutrale sound (dus lage vervorming), dus eentje die de kwaliteit van de opname echt weergeeft
ncores zijn wat dat betreft super neutraal, hebben geen vervorming en daar moet je van houden
Ik had met buizen altijd een restje brom (daar baalde ik van) en met solid state niet
Verder geeft een VV solid state een krachtiger bas tov de buis Was eerst bang dat het schel/scherp zou klinken integendeel
Ook hebben de meeste buisversterkers hebben een behoorlijke vervorming richting de 0,5-1% blijkbaar vinden de meeste mensen dat lekker klinken. Zou het een beetje wollig willen noemen. Ik hou meer van een neutrale sound (dus lage vervorming), dus eentje die de kwaliteit van de opname echt weergeeft
ncores zijn wat dat betreft super neutraal, hebben geen vervorming en daar moet je van houden
Laatst gewijzigd door johan283 op do 14 jan 2021, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wasverzachter
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 17:16
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Daar kan ik me wel in vinden.johan283 schreef:Ik hou meer van een neutrale sound (dus lage vervorming), dus eentje die de kwaliteit van de opname echt weergeeft
Muziek vinden die ook daadwerkelijk mooi is opgenomen vind ik maar lastig.
Sommige albums klinken gewoon erg plat, kan me dan wel voorstellen dat wat 2e harmonische ver-vorming wat wenselijke diepte geeft.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Inderdaad , heel veel opnames klinken gewoon weg plat en de jus van wat (buizen) vervorming laat het subjectief beter klinkenWasverzachter schreef:Daar kan ik me wel in vinden.johan283 schreef:Ik hou meer van een neutrale sound (dus lage vervorming), dus eentje die de kwaliteit van de opname echt weergeeft
Muziek vinden die ook daadwerkelijk mooi is opgenomen vind ik maar lastig.
Sommige albums klinken gewoon erg plat, kan me dan wel voorstellen dat wat 2e harmonische ver-vorming wat wenselijke diepte geeft.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
En heb je ze nog of zijn ze op marktplaats verpatst? 
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Heb ze nog, was van plan ze het weekend weer eens terug te zetten.Walt schreef:En heb je ze nog of zijn ze op marktplaats verpatst?
Zal nu eens niet over 1 nacht ijs gaan, en eerst een paar keer switchen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb voor een klant de eerste op purifi modules gebaseerde versterker gebouwd. Zit nu te luisteren.Wow. Dit is echt anders dan ncore. En voor mij beduidend beter. Ik ben super gewend aan de nc500 en als ik terug ga is dat direct herkenbaar. Vergelijk is heel eerlijk want alles om de versterker modules heen is identiek inclusief behuizing.Walt schreef:Ik heb een tijdje een Audio Research met Mullard NOS ecc83 ervoor gehad, leek eerst een verbetering, maar ik had na langere periode van luisteren het idee dat er toch informatie en resolutie verloren ging. Ben wel benieuwd of de Purifi modules het op dit aspect beter zouden doen.
Soms lijkt het wel of een versterker op een andere manier met je hersenen communiceert, via straling ofzo, en dat je hierdoor een bepaalde voorkeur hebt, meettechnisch is de NC 500 beter dan 95% van de versterkers op de markt...
Gr. Walter
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Hallo Jeroen,
Dat zijn goede berichten, kan je al aangeven op welke gebieden de verbetering voornamelijk zit?
Groetjes Walter
Dat zijn goede berichten, kan je al aangeven op welke gebieden de verbetering voornamelijk zit?
Groetjes Walter
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ongetwijfeld heeft straling een duidelijke invloed, vooral die met een golflengte tussen 400 en 700 nm.Walt schreef:Soms lijkt het wel of een versterker op een andere manier met je hersenen communiceert, via straling ofzo, en dat je hierdoor een bepaalde voorkeur hebt, meettechnisch is de NC 500 beter dan 95% van de versterkers op de markt...
Gr. Walter
groet,
Aat
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Heb je die foto's van Walt van zijn set wel eens bekeken? Komt nauwelijks een foton aan te pasAatV schreef:Ongetwijfeld heeft straling een duidelijke invloed, vooral die met een golflengte tussen 400 en 700 nm.Walt schreef:Soms lijkt het wel of een versterker op een andere manier met je hersenen communiceert, via straling ofzo, en dat je hierdoor een bepaalde voorkeur hebt, meettechnisch is de NC 500 beter dan 95% van de versterkers op de markt...
Gr. Walter![]()
groet,
Aat
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Heb zelf ook aan de purify gedacht, maar op het buurforum wordt geschreven,
dat dan weer heel erg afhangt van de inputbuffer die gebruikt wordt. Dat zijn
voor mij nog te veel variabelen.
Gedachte 2, is misschien eens overstappen naar fusion amps. B.v. de 252.
Dan per kant een fusion voor de sub en de monitoren. Misschien is dat een
stapje terug t.o.v. de nc500, maar mijn ruimte kan best wat dsp correctie
gebruiken. Maar gebruikte fusions, daar struikel je ook niet over. Dus zullen
ze toch ook niet zo slecht zijn.
dat dan weer heel erg afhangt van de inputbuffer die gebruikt wordt. Dat zijn
voor mij nog te veel variabelen.
Gedachte 2, is misschien eens overstappen naar fusion amps. B.v. de 252.
Dan per kant een fusion voor de sub en de monitoren. Misschien is dat een
stapje terug t.o.v. de nc500, maar mijn ruimte kan best wat dsp correctie
gebruiken. Maar gebruikte fusions, daar struikel je ook niet over. Dus zullen
ze toch ook niet zo slecht zijn.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
@Jeroen,
Heb je de Purifi eval kit gebruikt met hun input buffer etc?
https://purifi-audio.com/eigentakt/eval1/
Heb je de Purifi eval kit gebruikt met hun input buffer etc?
https://purifi-audio.com/eigentakt/eval1/
