Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Alleen filters en losse onderdelen. De mid gebruikt gescoord en door Troels laten behandelen. Een setje W18 zou worden gerecycled uit mijn Next 4 net als de tweeter. Een setje W18's nieuw gekocht. Filters zijn reeds gebouwd. Sta aal weken op het punt om bij opmaatzagen zwart MDF te bestellen maar dat is er nog niet van gekomen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Even doorpakken Jan, wij willen plaatjes zien 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ik heb geen fototoestel...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Er is hier niemand die dat gelooft Jan, aan de slag en vlug wat!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
ja, goedkope rommel idd, ik ga ze meteen in de kliko pleurenSSassen schreef:Nee, da's gedistingeerd en stijlvol Henkjan, zilveren/gouden/chrome accenten vind je vooral op schreeuwerige goedkope rotzooi uit China etc. dat heeft een zekere aantrekkingskracht op simpele zielen die ook van glimmende spiegels en kralen houden.Henkjan schreef:jammer, ziet er saai uit zo, dof grijs met zwartSSassen schreef:Oh kijk, zwarte fasepluggen, hebben ze bij Seas toch naar mij geluisterd, eindelijk ...
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
sorry, ben een beetje laat met mijn reactie.Leeuwarden schreef:Met alle respect voor de kundigheid van Ed en los van de eigenschappen: het smoelt voor geen meter.SSassen schreef:Dat smoelt leuk, maar is wat afstraling etc. alles behalve optimaal, de OB van Ed (asterduc) is dan een betere insteek.
De C1 van Jeroen oogt stukken beter en zelfs hun oplossing van een in de trapeze hangende tweet is visueel heel aardig.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik voel me toch meer relaxed bij ronde vormen
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Is dat hout al besteld?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ben je gek, dit wordt zo'n Sander draadje ( SD).Shadow schreef:Is dat hout al besteld?
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Tja we weten niet meer dat Jan nu al een MCBE heeft en een kamer. Om het beter te krijgen is het nog maar de vraag of hout daarvoor het beste is

- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Wat is nu de uiteindelijke bezetting geworden ?Leeuwarden schreef:Grappig, vandaag net hout besteld bij de plaatselijke houthandel voor een TMWW...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Je stelt de verkeerde vraag Leo, we willen foto's zien, heel veel foto's ...
Re: Oriëntatie topic
Ik denk de CNO Grande dus;pappaleo schreef:Wat is nu de uiteindelijke bezetting geworden ?Leeuwarden schreef:Grappig, vandaag net hout besteld bij de plaatselijke houthandel voor een TMWW...
Da's niet slecht met de W18NX003, W12CY006 en T29F002 aan boord...Maar Jan heeft de W12CY003 laten coaten dacht ik, af fabriek heet ie dan CY006 ofzo...700 euro voor 2 midjesLeeuwarden schreef:Na enig rondneuzen op het www blijkt dat het toch wel lastig is om een goed gedocumenteerd project te vinden dat een stapje beter zou zijn als mijn huidige NEXT 4. Echter de tweet en mid van die speaker worden gerecycled in de CNO Grande. Die speaker had ik eigenlijk voor mijzelf in gedachten totdat Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, ze zag. Ze sprak vervolgens haar veto uit over de plaatsing van die speakers: niet op mijn luisterkamer maar in de huiskamer moesten ze maar komen.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
*phase plugs will be black with latest version drivers*SSassen schreef:Je stelt de verkeerde vraag Leo, we willen foto's zien, heel veel foto's ...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Zitten we nu opeens in een ander topic?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Maarruhh inderdaad die CNO Grande dus. Maar die is voor in de woonkamer omdat MBCE mijn NEXT 4 miste die nu op mijn luisterkamer staat...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Absurd duur...Shadow schreef:
Da's niet slecht met de W18NX003, W12CY006 en T29F002 aan boord...Maar Jan heeft de W12CY003 laten coaten dacht ik, af fabriek heet ie dan CY006 ofzo...700 euro voor 2 midjes
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Scan Speak zit er niet ver onder met de illuminator serie...
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Wacht maar totdat je ineens de OEM prijzen van identieke speakers weetLeeuwarden schreef:Absurd duur...Shadow schreef:
Da's niet slecht met de W18NX003, W12CY006 en T29F002 aan boord...Maar Jan heeft de W12CY003 laten coaten dacht ik, af fabriek heet ie dan CY006 ofzo...700 euro voor 2 midjes
Vaak komen ze letterlijk van dezelfde productiebank rollen, met een kleine aanpassing.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Dat weten we, maar raad eens: daar hebben we niks aan 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
I know, ik deelde enkel de frustratie mee (waar ook niemand iets aan heeftShadow schreef:Dat weten we, maar raad eens: daar hebben we niks aan
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
De koppeling tussen materiaalkosten, marge enz. is dan gewoon weg, het is dan gewoon waarde toevoegen door niks extra te hoeven doen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Die dingen zijn mij heel erg bekend.Shadow schreef:De koppeling tussen materiaalkosten, marge enz. is dan gewoon weg, het is dan gewoon waarde toevoegen door niks extra te hoeven doen.
Het gaat meer om het geval dat het percentage dat naar DIY (markt) gaat van de totale omzet en kosten van bepaalde bedrijven minder dan 5% is.
Het overgrote deel is allemaal OEM en B2B.
Als je dat nog verder doorrekent, maakt het niks uit of je die speakers voor een beetje minder verkoopt, ze rollen toch wel van de productiebank af en die infrastructuur ligt er ook al.
We hebben het soms over een factor 5 op bepaalde producten wanneer je er niet eens 10-15 afneemt.
Ik heb bepaalde fabrikanten weleens gevraagd hoe dat zit en waarom (je weet wel, netwerk enzo)
Het antwoord laat ik maar voor me, ik denk dat veel mensen daar heel droevig van gaan worden bij bepaalde bedrijven en merken.
Dan doel ik niet specifiek op wat hier nu besproken is.
Maar goed dit is wellicht wel wat offtopic.
