Revisie Sony ESD 557
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
PHILIPS 499
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 21:17
Revisie Sony ESD 557
Ik heb mijn Sony ESD 557 cd speler nu twee jaar. Aangezien hij uit 1988 stamt, lijkt het me geen overbodige luxe dat een vakman er eens kritisch naar kijkt. Ik zou me kunnen voorstellen dat onderdelen aan vervanging toe zijn, met name elco's.
Het moeilijke is dat ik niet weet hoe hij kan klinken als hij in optimale technische staat verkeert, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Misschien is hij nog prima.
Weet iemand een goede vakman in het oosten van het land, zo tussen Apeldoorn en Enschede?
Het moeilijke is dat ik niet weet hoe hij kan klinken als hij in optimale technische staat verkeert, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Misschien is hij nog prima.
Weet iemand een goede vakman in het oosten van het land, zo tussen Apeldoorn en Enschede?
Re: Revisie Sony ESD 557
Zo, da´s nog eens een beste machine, 18 kilo aan koper, staal en aluminium schoon aan de haak.
http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-557ESD.html
Het moet gezegd worden dat voor deze series destijds hoge kwaliteit elco´s zijn gebruikt, diverse soorten Nichicon namelijk.
Aan de andere kant, die kunnen ook verslijten/verlopen, we zijn natuurlijk wel ruim 30 jaar verder.
Je zou eens kontakt kunnen opnemen met DPaudio in Enschede, zelf geen ervaring mee, dus kan er weinig zinnigs over melden.
https://www.dpaudio.net/content/64-cd-spelers-repareren
Mocht je zelf wel een beetje bedreven zijn met een soldeerbout, dan zou je kunnen overwegen een set elco´s als deze te bestellen :
https://www.audio-high-store.com/produc ... apacitors/
Maar denk dat je beter eerst aan DPaudio kunt vragen wat zij voor je kunnen betekenen.
http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-557ESD.html
Het moet gezegd worden dat voor deze series destijds hoge kwaliteit elco´s zijn gebruikt, diverse soorten Nichicon namelijk.
Aan de andere kant, die kunnen ook verslijten/verlopen, we zijn natuurlijk wel ruim 30 jaar verder.
Je zou eens kontakt kunnen opnemen met DPaudio in Enschede, zelf geen ervaring mee, dus kan er weinig zinnigs over melden.
https://www.dpaudio.net/content/64-cd-spelers-repareren
https://www.audio-high-store.com/produc ... apacitors/
Maar denk dat je beter eerst aan DPaudio kunt vragen wat zij voor je kunnen betekenen.
Laatst gewijzigd door ray5150 op wo 20 jan 2021, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Revisie Sony ESD 557
Haha, ik krijg bij dit soort plaatjes altijd nog last van knikkende knietje hoor ... wat een geweldige bak zeg. I love itray5150 schreef:Zo, da´s nog eens een beste machine, 18 kilo aan koper, staal en aluminium schoon aan de haak.![]()
http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-557ESD.html
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Revisie Sony ESD 557
Ik wil je wel wat foto's van mijn CD speler sturen, hoorSARK schreef:Haha, ik krijg bij dit soort plaatjes altijd nog last van knikkende knietje hoor ... wat een geweldige bak zeg. I love itray5150 schreef:Zo, da´s nog eens een beste machine, 18 kilo aan koper, staal en aluminium schoon aan de haak.![]()
http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-557ESD.html
Re: Revisie Sony ESD 557
Altijd leuk!pappaleo schreef:Ik wil je wel wat foto's van mijn CD speler sturen, hoorSARK schreef:Haha, ik krijg bij dit soort plaatjes altijd nog last van knikkende knietje hoor ... wat een geweldige bak zeg. I love itray5150 schreef:Zo, da´s nog eens een beste machine, 18 kilo aan koper, staal en aluminium schoon aan de haak.![]()
http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-557ESD.html
Re: Revisie Sony ESD 557
Hallo,
Mag ik waarschuwen voor bestellingen bij de site audio high store. 18 december l.l. een order geplaatst en betaald, nooit iets ontvangen. Mails met vraag naar status van levering zijn 1 keer beantwoord. Als reden werd de Corona crisis aangehaald. Is verstuurd vanop een mailadres .bg (Bulgarije ?). Sindsdien geen teken van leven meer bij mail.
Mag ik waarschuwen voor bestellingen bij de site audio high store. 18 december l.l. een order geplaatst en betaald, nooit iets ontvangen. Mails met vraag naar status van levering zijn 1 keer beantwoord. Als reden werd de Corona crisis aangehaald. Is verstuurd vanop een mailadres .bg (Bulgarije ?). Sindsdien geen teken van leven meer bij mail.
Re: Revisie Sony ESD 557
Goed dat je even waarschuwt hiervoor. ik wist dit niet, en zal in het vervolg niet meer adviseren om bij deze zaak componenten aan te schaffen.Sinbad schreef:Hallo,
Mag ik waarschuwen voor bestellingen bij de site audio high store. 18 december l.l. een order geplaatst en betaald, nooit iets ontvangen. Mails met vraag naar status van levering zijn 1 keer beantwoord. Als reden werd de Corona crisis aangehaald. Is verstuurd vanop een mailadres .bg (Bulgarije ?). Sindsdien geen teken van leven meer bij mail.
