UCD400AD met RCA ingang en een brom
Moderator: Beheerdersteam
UCD400AD met RCA ingang en een brom
Beste leden, graag jullie hulp met deze brom op de RCA ingang van deze UCD400.
Heb dit project overgekocht als aansturing van mijn 12 inch DHZ sub en deze houdt hij prachtig onder controle.
Het is origineel een stereo versterker geweest, er is 1 trafo en UCD uitgehaald.
Helaas heb ik een brom op de RCA ingang die weg gaat als de cinch kabel losgemaakt wordt.
Het is een DHZ project geweest en heb zelf al opgezocht dat een C en R tussen de - van de RCA en Chassis mogelijk de oplossing is maar hoor graag jullie mening hierover.
Heb wat plaatjes gemaakt en wat ik zelf opmerkte is de hele dunne draad die loopt van de aarde naar de 4e pin op de J1, de signaal stekker van de UCD. Die kon ik zelf niet helemaal plaatsen.
Mochten er meer foto's nodig zijn hoor ik het graag!
Heb dit project overgekocht als aansturing van mijn 12 inch DHZ sub en deze houdt hij prachtig onder controle.
Het is origineel een stereo versterker geweest, er is 1 trafo en UCD uitgehaald.
Helaas heb ik een brom op de RCA ingang die weg gaat als de cinch kabel losgemaakt wordt.
Het is een DHZ project geweest en heb zelf al opgezocht dat een C en R tussen de - van de RCA en Chassis mogelijk de oplossing is maar hoor graag jullie mening hierover.
Heb wat plaatjes gemaakt en wat ik zelf opmerkte is de hele dunne draad die loopt van de aarde naar de 4e pin op de J1, de signaal stekker van de UCD. Die kon ik zelf niet helemaal plaatsen.
Mochten er meer foto's nodig zijn hoor ik het graag!
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Kun je hem nog terug sturen? Dit is gewoon misdadig en levensgevaarlijk slecht in elkaar gezet, diegene die hier de netspanning aangesloten heeft mogen ze es 230v op z’n gevoelige delen zetten!
Beloof me even dat voordat je dit netjes aangesloten hebt je deze versterker niet meer onder spanning zet.
Beloof me even dat voordat je dit netjes aangesloten hebt je deze versterker niet meer onder spanning zet.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Ik zie geel-groene kabel, is de behuizing geaard? Heb je meer geaarde apparaten in je systeem?
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Het is duidelijk een hobby project geweest.Shadow schreef:Kun je hem nog terug sturen? Dit is gewoon misdadig en levensgevaarlijk slecht in elkaar gezet, diegene die hier de netspanning aangesloten heeft mogen ze es 230v op z’n gevoelige delen zetten!![]()
Beloof me even dat voordat je dit netjes aangesloten hebt je deze versterker niet meer onder spanning zet.
Ben zelf ook vrij blanco dus als je op weg wil helpen graag, het is zeker de bedoeling om het netjes te gaan maken.
Laatst gewijzigd door Spekkie99 op ma 11 jan 2021, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
De geel groene is idd bedoeld als aarde denk ik, hangt aan de aarde pin van de stekker en is ook verbonden aan het chassis.Chocomel schreef:Ik zie geel-groene kabel, is de behuizing geaard? Heb je meer geaarde apparaten in je systeem?
Op het plaatje met de 2 zekeringen heb je 2 punten waar ze samen komen en die zijn zowel verbonden naar chassis als elkaar.
Alle apparatuur (dus ook deze versterker) is aangesloten op een niet geaard stopcontact.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Ook al bouw je de versterker netjes op, dan blijft het een geleidende behuizing en dus een apparaat wat op een geaard stopcontact hoort.
Heb je een krimptang?
Heb je een krimptang?
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Wel vreemd dat men de trafo en de UCD eruit gehaald heeft, maar de gelijkrichter en 2 elco´s heeft laten zitten.
De netspanning bedrading mag inderdaad wel wat zorg gebruiken.
De netspanning bedrading mag inderdaad wel wat zorg gebruiken.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Heb je meer apparaten waar een stekker op zit die normaal gesproken verbinding maakt met de randaarde? Gebruik je een stekkerdoos met randaarde?Spekkie99 schreef:Alle apparatuur (dus ook deze versterker) is aangesloten op een niet geaard stopcontact.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Idd een stekkerdoos met randaarde en de versterker en CD speler hebben ook randaarde.Chocomel schreef:Heb je meer apparaten waar een stekker op zit die normaal gesproken verbinding maakt met de randaarde? Gebruik je een stekkerdoos met randaarde?Spekkie99 schreef:Alle apparatuur (dus ook deze versterker) is aangesloten op een niet geaard stopcontact.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Dit huis heeft nog een installatie met in de woonkamer geen randaarde.Shadow schreef:Ook al bouw je de versterker netjes op, dan blijft het een geleidende behuizing en dus een apparaat wat op een geaard stopcontact hoort.
Heb je een krimptang?
Zal eens kijken waar ik die vandaan kan halen.
Ik heb een krimptang.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Heb hem gekocht als mono eindbak gekocht dus in die zin een bonusray5150 schreef:Wel vreemd dat men de trafo en de UCD eruit gehaald heeft, maar de gelijkrichter en 2 elco´s heeft laten zitten.
De netspanning bedrading mag inderdaad wel wat zorg gebruiken.
Nog tips voor de netspanning, wil in ieder geval kijken naar een netspannings deel voor de stekker met een ingebouwde zekering.
Ook de aan/uit schakelaar bevalt met niet erg, kijk al naar de hypex softstart die je ook met een mooie druk knop kan schakelen.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Als je gewoon netjes de verbindingen krimpt of schroeft en ze fixeerd is er niks aan de hand, maar zoals nu los in de kast, gesoldeerd en met tape, of in een kroonsteen die weer los hangt...niet goed.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Ik denk dat je zoiets goed kunt gebruiken : https://www.eoo-bv.nl/lichtnet/17010-eu ... hroef.htmlSpekkie99 schreef:
Nog tips voor de netspanning, wil in ieder geval kijken naar een netspannings deel voor de stekker met een ingebouwde zekering.
Ook de aan/uit schakelaar bevalt met niet erg, kijk al naar de hypex softstart die je ook met een mooie druk knop kan schakelen.
Daar is nog veel meer te vinden dat van pas komt, soldeer, krimpkous, draad, fastonstekkers. noem maar op.
Bestellen gaat via het contactformulier.
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Dan heb je daar je aardlus te pakken. Consumentenapparatuur is meestal niet geaard om dit te voorkomen, PA-spul is wel geaard en daar worden gebalanceerde audioverbindingen gebruikt. Je zou inderdaad dat met een weerstandje en condensator kunnen proberen, de UCD400 heeft al een gebalanceerde ingang.Spekkie99 schreef:Idd een stekkerdoos met randaarde en de versterker en CD speler hebben ook randaarde.
Zie https://www.hypex.nl/img/upload/doc/an_ ... oblems.pdf pagina 5, onderste figuur, onderste ingang
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Bedankt, dat gaan we even proberen.Chocomel schreef:Dan heb je daar je aardlus te pakken. Consumentenapparatuur is meestal niet geaard om dit te voorkomen, PA-spul is wel geaard en daar worden gebalanceerde audioverbindingen gebruikt. Je zou inderdaad dat met een weerstandje en condensator kunnen proberen, de UCD400 heeft al een gebalanceerde ingang.Spekkie99 schreef:Idd een stekkerdoos met randaarde en de versterker en CD speler hebben ook randaarde.
Zie https://www.hypex.nl/img/upload/doc/an_ ... oblems.pdf pagina 5, onderste figuur, onderste ingang
