TMWW-1
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Maar ik wil dus zoiets:
maar dan mag de afronding asn de punt van de parabool iets eerder beginnen.
Re: TMWW-1
Een man uit zeeland die toen een set heeft gebouwd met heel veel breedband units had volgens mij ook een soort van hulpstuk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TMWW-1
is niet uit Zeeland, ook geen breedbanders, maar wel een man:
viewtopic.php?f=15&t=5451&p=104844
viewtopic.php?f=15&t=5451&p=104844
Re: TMWW-1
Die kans is betrekkelijk groot op dit forum...Henkjan schreef:is niet uit Zeeland, ook geen breedbanders, maar wel een man:
groet,
Aat
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Yup, ik dacht eerst dat Anne een meisje was, maar met zo'n baard is die kans snel verkeken!AatV schreef:Die kans is betrekkelijk groot op dit forum...Henkjan schreef:is niet uit Zeeland, ook geen breedbanders, maar wel een man:![]()
groet,
Aat
Re: TMWW-1
Even een hypotetische boom opzetten : stel dat iemand na dit prachtige bouwverslag deze luidsprekers na zou willen bouwen, zijn de woofers dan nog verkrijgbaar ? ik had begrepen dat het uitlopende productie oid was ?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Nee, woofers zijn een probleem. Toen ik ze eens onder de loep nam en wat met de specs ging simuleren, was ik verbaasd over waartoe ze in staat waren.
Ik heb er toen 4 besteld, er waren er 10 beschikbaar voor een zacht prijsje. Ik kwam er later pas achter dat ze al lang niet meer geproduceerd werden.
Ik heb er over gedacht om er nog 4 aan te schaffen, maar er waren er toen nog maar 2 beschikbaar. Nu zijn er geen meer (niet door mij).
Ik heb wel gezocht naar een vervanger, maar er is gewoon niks wat er op lijkt. Als er al iets in de buurt komt (een scanspeak unit, geloof ik) dan kost ie het 5 voudige.
Ik heb de purify nog niet bekeken, maar die lijkt me ook prijziger dan €59. En misschien dat er een AT unit op maat te maken is, maar dat is ook niet goedkoop.
Ik heb er toen 4 besteld, er waren er 10 beschikbaar voor een zacht prijsje. Ik kwam er later pas achter dat ze al lang niet meer geproduceerd werden.
Ik heb er over gedacht om er nog 4 aan te schaffen, maar er waren er toen nog maar 2 beschikbaar. Nu zijn er geen meer (niet door mij).
Ik heb wel gezocht naar een vervanger, maar er is gewoon niks wat er op lijkt. Als er al iets in de buurt komt (een scanspeak unit, geloof ik) dan kost ie het 5 voudige.
Ik heb de purify nog niet bekeken, maar die lijkt me ook prijziger dan €59. En misschien dat er een AT unit op maat te maken is, maar dat is ook niet goedkoop.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TMWW-1
jawel hoor, de CSS SDX7 (die ook niet meer leverbaar is)pappaleo schreef:...
Ik heb wel gezocht naar een vervanger, maar er is gewoon niks wat er op lijkt..
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Je hebt nog gelijk ook:
Ook max SPL ontloopt elkaar niet.
Niet toevallig nog een paar exemplaren op de plank liggen ?
Niet toevallig nog een paar exemplaren op de plank liggen ?
Re: TMWW-1
Hij heeft :pappaleo schreef:Je hebt nog gelijk ook.
http://www.juoiga.nl/download/sdx7.pdfJuoiga schreef:The SDX7 was designed as a drop in replacement for Adire Extremis 6.8 from 600
Hz down (i.e. in 3-way designs or subwoofers) with significantly improved
performance.
Joram misschien ?pappaleo schreef:Niet toevallig nog een paar exemplaren op de plank liggen ?
viewtopic.php?f=4&t=28050
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TMWW-1
maar die mooie CCS units zijn er ook al niet meer...
https://store.miscospeakers.com/6-5-xbl ... ofer-82109
Hoe simuleert dit?
Van deze is de Qts wel weet erg hoog:
https://store.miscospeakers.com/6-5-xbl ... ofer-82141
En de Tangband W6-1139SI dan? Te veel subwoofer? o, wacht... 4 ohm
https://store.miscospeakers.com/6-5-xbl ... ofer-82109
Hoe simuleert dit?
Van deze is de Qts wel weet erg hoog:
https://store.miscospeakers.com/6-5-xbl ... ofer-82141
En de Tangband W6-1139SI dan? Te veel subwoofer? o, wacht... 4 ohm
Re: TMWW-1
Nee die zijn al weer verkocht, net als de W5-1611'sray5150 schreef:
Re: TMWW-1
Dat kun je toch prima met die jig van een paar posts eerder bereiken? Drie profielen uittekenen en uitzagen/frezen, aan elkaar knopen en gáán. Dat derde profiel is wel slim, zo kun je ook de uiteinden van de platen zuiver frezen.pappaleo schreef:Maar ik wil dus zoiets:
16100237546675384028013427618814.jpg
maar dan mag de afronding asn de punt van de parabool iets eerder beginnen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Ik snap wel hoe ik het moet doen. Ik kan alleen van dat plaatje de kromming van de 3 profielen niet relateren aan de gefreesde kromming.
En klem je dat ding dan vast, frees je een randje van 18mm (de diameter van mijn frees) en maak je hem dan los, 18mm opschuiven en weer vastmaken om het volgende baantje te frezen?
Dat gaat wel even duren dan.
En klem je dat ding dan vast, frees je een randje van 18mm (de diameter van mijn frees) en maak je hem dan los, 18mm opschuiven en weer vastmaken om het volgende baantje te frezen?
Dat gaat wel even duren dan.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 08 jan 2021, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TMWW-1
dat is niet toevalligpappaleo schreef:Je hebt nog gelijk ook:
Tmww_185.jpg
Ook max SPL ontloopt elkaar niet.
Niet toevallig nog een paar exemplaren op de plank liggen ?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
De nadruk lag ook niet op het toeval maar op het op de plank liggen.Henkjan schreef:dat is niet toevalligpappaleo schreef:Je hebt nog gelijk ook:
Tmww_185.jpg
Ook max SPL ontloopt elkaar niet.
Niet toevallig nog een paar exemplaren op de plank liggen ?
Re: TMWW-1
De kromming is gewoon een uitvergrote versie van de kromming die je wilt bereiken. Hoeveel, dat hangt af van je freesdiepte.pappaleo schreef:Ik snap wel hoe ik het moet doen. Ik kan alleen van dat plaatje de kromming van de 3 profielen niet relateren aan de gefreesde kromming.
Volgens mij zet je de frees, eventueel nog op een plaatje gemonteerd zodat je zool wat groter wordt, gewoon koud op de geleideprofielen. Je kunt hem dan toch heen en weer schuiven? Wel netjes loodrecht op de kromming werken, het zal even oefenen zijn. En ik vraag me af of je de jig wel vast moet zetten, volgens mij is dat alleen bij de uiteinden nodig. Maar ik heb deze nog nooit zelf geprobeerd...En klem je dat ding dan vast, frees je een randje van 18mm (de diameter van mijn frees) en maak je hem dan los, 18mm opschuiven en weer vastmaken om het volgende baantje te frezen?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Dat bedoel ik, dat zie ik op het plaatje niet terug. De kromming is niet gelijk asn de gefreesde kromming. Ik heb het vermoeden (gezien de ingewikkelde constructie tussen de 3 verticale platen) dat de frees tussen de platen werd gezet en over die constructie heen "gekanteld" werd.markbakk schreef:De kromming is gewoon een uitvergrote versie van de kromming die je wilt bereiken. Hoeveel, dat hangt af van je freesdiepte.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Vandaag wat klein meetgereedschap binnen. Een afschrijfliniaal om mijn geleideliniaal exact te kunnen positioneren en een winkelhaak omdat het oude skandia exemplaar wat ik had ongeveer 89°, dan wel 91° deed, afhankelijk van de richting.
Kunnen we weer precies werken 
Re: TMWW-1
Maar je doet er al heel lang niks meer aan ?pappaleo schreef:Nee, atheist.Shadow schreef:Baptist?
Re: TMWW-1
ray5150 schreef:Maar je doet er al heel lang niks meer aan ?pappaleo schreef:Nee, atheist.Shadow schreef:Baptist?
groet,
Aat
